Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › NSI Kiteboard leash – köpa var
-
NSI Kiteboard leash – köpa var
Publicerad av stellan på 24 maj, 2004 vid 06:21Vet någon var man får tag i denna leasch på rulle. Kanske någon amerikansk webbplats? och…. jag är inte intresserad av leashens vara eller inte vara…. Det är utagerat
eddie svarade 20 år, 11 månader sedan 12 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
Kjellorix
Gäst24 maj, 2004 vid 16:04Den finns åckså här, pratade med honom i fonen nyss, och den nya modellen kommer om c:a en vecka.http://www.kitenation.se/shop_index.php
-
Va fan skall du med leash till?
Att du inte skaffar dig shyssta polare som hämtar din bräda istället?
-javisst ja… det har du ju redan -
Ja föffan Stellan det fixar vi!
Har precis köpt en supernajjs aero2 10:a oxå!
Ses på wannet när de blåser
-
Förvisso Eddie… Men när inte du eller Farbror Melker är där känns det lite desperat.
-
Kjellorix
Gäst24 maj, 2004 vid 17:39När jag pratade med honom idag , så va skillnaden, att på den nya, går det att byta ut alla delar, om det skulle behövas (den går att skruva isär) och den va lite kraftigare uppbyggd.
Men den gamla går inte att öppna, för att serva eller rensa bort sand eller liknande.
Han sa också att den känns ganska tung på land, men det märker man inte av ute på vattnet (in action). -
Kjellorix
Gäst24 maj, 2004 vid 17:52Ja det måste man klara!, han sa, att själv har han den bara med sej, men kopplar den bara vid vissa tillfällen, när man behöver ha båda händerna fria, det är inget vidare kul att ha den inkopplad när man hoppar mycket, linan kan bli lite ivägen då.
Och risker finns det med allt, den ger ingen rekyl, men det kan vara skönt att bli av med brädan helt ibland, om man tabbar sej vid ett hopp. -
jag funderar på nåt liknande till mig som nybörjare. inte för att jag kanske ska ha den i då jag kör men dels så använder man gärna två händer till draken då man går lite längre eftersom man inte har sån koll än å sen så har den en tendens att ramla i vattnet lättare för mig än för er som kan.. (tror det har nåt att göra med att gravitationen är hög runt mig). då e det fint att sätta fast den då så man slipper springa efter den hela tiden.
-
”Aldrig vill de blåsa lagom… ” är det inte så att du saknar någon storlek på Kite?
-
Kjellorix
Gäst24 maj, 2004 vid 18:08samma här , jag har beställt en.
Kan han som pro-KiteSurfer ha användning för den, så kan jag också säkert behöva den, många gånger. -
Är bra att ha om man surfar i djupt vatten tycker jag. Störtar draken så kan det ta lite tid att bodydraggar (kryssa) tillbaks och då är brädan borta, inte sant Bengt?
-
Stellan hör av dig skall höra med Henke kanske vi skall beställa vars en så blir kanske frakten billigare!
-
saknar nog två storlekar på kite.. men med 2000:- efter betalda räkningar å flera olika leksaker så dröjer det ett tag innan man får fixat det…
så om det är någon som vill skänka mig en 9 å en 17 så är ni välkomna..
Logga in för att svara.