Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nu är helvetet nära

  • Nu är helvetet nära

    Publicerad av gogga på 7 april, 2005 vid 06:14

    Förmodligen tas det ett beslut 15 april att vi inte får kajta på hela näset(förutom en bit norr om hamnen, tillsammans med nakenbadarna)

    Farsan ringer till honom så snabbt som möjligt och ser vad som händer.. vidare info kommer.

    Länk till sydsvenskans artikel

    luuddee svarade 19 år, 1 månad sedan 28 Medlemmar · 48 Svar
  • 48 Svar
  • mrmille

    Medlem
    7 april, 2005 vid 06:29

    Kul artikel, välskriven och inte vinklad.
    Ni ska nog se att det löser sig till det bättre!

  • myggen

    Medlem
    7 april, 2005 vid 07:44

    Dvs. att soptippen er Un-surfable hele säsongen??

    Fyfan vilken dålig nyhet

  • pepa

    Medlem
    7 april, 2005 vid 07:59

    Vad ska man säga… Är det sista påståendet riktigt så är det ett bra beslut eller?

  • melker

    Medlem
    7 april, 2005 vid 08:10

    Detta måste ju för faan bestridas. Vart finns alla kunniga krigare. Upp till kamp. Jag kan karate!

  • zoolander

    Medlem
    7 april, 2005 vid 08:51

    då e det ju fan den jewelns fel som surfade påskadgen!

    man kan ju bli irriterad.. jag kna inte förstå hur dom kna bry sig mer om fåglar än människor! det känns ungefär som att man vill slå dom jalla fågelskådarna!

  • backe

    Medlem
    7 april, 2005 vid 09:11

    Alvarligt talat, detta kan ni ju bara inte acceptera?
    Jag tycker att ni ska kräva att fågelskådarna lägger fram faktiska bevis för att fåglarna skulle ta skada av kitesurfing.
    Att nån flummig lovikatomte har “farhågor” kan inte vara skäl nog. Att bara ens hosta om EU:s verklighetsfrämmande fågeldirektiv är bara fånigt.
    Nog för att våren kan komma tidigt i skåne, men den 1:a Februari har det jävlar aldrig häckat några fåglar i allafall.
    Sälarna som dom kvider om håller ju sig ändå ute på reservatet och där får man ju inte kita som det är?

    Jag tycker att det är förbannat fåningt att folk inte kan se till annat än sig själva. Att klanka på en sport som har noll och intet påverkan på miljön när man själv knappt källsorterar?

    *Upprörd*

  • gogga

    Medlem
    7 april, 2005 vid 09:33

    Självklart accepterar vi inte detta!

    Jag tycker det är rent åt helvete att de inte har frågat någon kitesurfare. Dessutom att vellinge kommun skulle hålla med. De som värnar så mycket om ungdomars frtidsintresse, poch att friheten är större, sen kör de bar atotalt över oss!

    Vilken frihet finns nu?

  • kaiser

    Medlem
    7 april, 2005 vid 10:12

    Men e den jävla hillarp helt blåste i hela hoet. Jag o jacko var där veckan efter och noterade hur en flock med fågelfän liggandes ca 100-150 m ut flyttade sig ytterligare 100 m när vi launchade. När vi började åka flyttade d sig med samma säkerhetsmarginal.

    Jag tänker då iaf surfa vidare. Skulle jag få böter har jag ändå inga pengar att betala med…

  • luuddee

    Medlem
    7 april, 2005 vid 10:28

    för fan nått måste gå att göra

  • gogga

    Medlem
    7 april, 2005 vid 11:06

    jepp, självklart.. överklagan osv!

  • gogga

    Medlem
    7 april, 2005 vid 11:06

    Svar till:


    Skulle jag få böter har jag ändå inga pengar att betala med…

    [/ QUOTE ]

    grin.gif

  • zoolander

    Medlem
    7 april, 2005 vid 11:11

    nu lackar vi!
    då måste dom sätta upp skyltar på varje nerfart till havet eller? så om man går ner vi golfbanan lär inte där stå nåra skyltar och då kan man inget veta om nåra beslut/förbud? eller?

  • luuddee

    Medlem
    7 april, 2005 vid 11:24

    Svar till:


    jepp, självklart.. överklagan osv!

    [/ QUOTE ]

    hur fixar vi detta då.. jag hjälper till med allt som behövs..

  • hengo

    Medlem
    7 april, 2005 vid 12:01

    nån som vet vad det kommer vara för straff på att kita när förbudet träder i kraft? om det blir så kan väl alla bara skita i det, så inser de att de fan inte går att hindra? typ? lagen kanske finns kvar men den kanske blir som lagen som säger at man inte får gå mot röd gubbe…

  • kaiser

    Medlem
    7 april, 2005 vid 12:17

    precis!
    så får vi nog agera om det nu skulle bli något vansninnigt förbud.

    Maila nu bilder på kite och fåglar till gogga om ni har något. Vad jag vet så har fågelskådarna väldig lite konkreta bevis så om vi lyckas presentera något lär det ju vara betydande

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nu är helvetet nära

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.