Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu får det ta mig fan börja blåsa!

• Nu får det ta mig fan börja blåsa!

Publicerad av andreas på 21 april, 2001 vid 11:41

Var är vinden? Det skulle sitta fint med en riktigt bra dag nu, typ 15-20 Syd i Vilshärad!! Det ända man kan hoppas på är att Maj blir en bra månad, men det är den statistiskt sämsta!! Men vädret är ju sjukt i slutet och ibörjan på varje århundrade!!
    MVH THE MAN

anonym-anvandare svarade 23 år sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • udoo

Medlem
    21 april, 2001 vid 11:44

Ja nu får det börja….

UDOOsmile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2001 vid 07:55

Jag håller med dig. Det känns som du har varit rätt så dåligt sista tiden och en finn S 15 m/s skulle passa bra. Jag tycker att det blåser inte lika jämmt som det gjorde förrut. Nu får man 1 dag skit mycket vind och sen är det slut för 2-3 veckor. Men, sjöbris börja komma. Igår hadde vi en härlig dag i lomma/harbo med omkring 8-10 m/s; sjöbris, sol, 11 grader. Så ska det vara varje dag! Men vad som har händ med värdet vet jag inte. Vi har ju inte en ens haft en riktig host/vinter storm. Alla lågtryck beter sig konstiga. Kommer inte längre från Island men mycket mer söderut, liksom. Vad som hjälper är att hålla en dagbok för vindstyrkan och temp. Jag gör det, och då vet man säker om det blåser mer eller mindre en tidigare, och det gör det. Medelvindar är kankse lika men min-max vindstyrkan skiljer sig mycket mer och max vindhastighet kommer inte i närheten från vad som är vanligt. Och då menar jag att den är 5-10 m/s under klimatvärden!!!

Enough!
    Hangloose och njuta av sjöbrissen (idag igen sade DMI!!)
    ARIAL ARNIE

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2002 vid 16:11

Det skall komma mer vind.

• joeithafish

Medlem
    22 april, 2002 vid 18:18

Planing igår på Erstan. trots västlig vind var det hel schyst.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2002 vid 19:12

Alla klagar på vinden när den inte är här , men när den väl är här är det för kallt. (Jävla mesar)
    Gör som jag segla när det blåser och skit i vädret! (Hatar när det rengnar det suger, men vad fan) Är man surfare så är man…
    Själv har man kört 11 gånger sen början på året alltid under 5,7 segel, så jag klarar några dagars vindstilla.

• hesse

Medlem
    22 april, 2002 vid 19:13

det är ju ett lågtryck på väg in från island som ser ut att ge lite västvin i mogon.

• surferic

Medlem
    22 april, 2002 vid 19:19

Ostkusten har haft bra vind idag. Riktigt kul freestylesegling i Engeltofta, Gävle. Ordentligt tryck i 5,4 och varmt och skönt utan huva och handskar.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2002 vid 07:36

Hur stora prylar körde du med?

• joeithafish

Medlem
    23 april, 2002 vid 15:59

7,8 och technon på 150 l. Funkade riktigt bra och varmt var det också.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2002 vid 20:09

2001/04/21

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu får det ta mig fan börja blåsa!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.