Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nu snackar vi plattvatten!

  • Nu snackar vi plattvatten!

    Publicerad av pjoter på 4 november, 2010 vid 20:56

    Ja vet, det är sjukt o-hardcore, ingen shredding, wakestyle eller nåt sånt men ser rätt gött ut ändå.

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=r5qGepym5AA&p=B998CE2913648CA1&playnext=1&index=55″]YouTube – “Mirrors” – A Flat Water Dream[/ame]

    skotten svarade 13 år, 6 månader sedan 13 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • plattvatten

    Medlem
    4 november, 2010 vid 21:22

    Nja , har sett plattare

  • haze

    Medlem
    4 november, 2010 vid 21:48

    Tydligen är det så där spegelblankt i 7 m/s oxå enligt en kille på kiteforum.com. Han bor vid den där sjön i Canada..

  • erikponti

    Medlem
    4 november, 2010 vid 22:12

    Det där är epic i dess rätta bemärkelse!

  • pjoter

    Medlem
    5 november, 2010 vid 06:18

    skumt om det är spegelblankt även när det blåser på lite. snacka om dilemma, drömvatten att leka urkrokat men man vill nog inte sätta kiten i vattnet.

    Nästan såhär platt har jag kört i i klagshamn, där kan det också hålla sig riktigt platt även om det blåser tillräckligt för monstret en bit upp. Fast när monstret levererar är även en choppig dag plattare än de flesta tubåkare någonsin varit med om. 🙂

  • jakobb

    Medlem
    5 november, 2010 vid 07:41
    pjoter;638556 wrote:
    skumt om det är spegelblankt även när det blåser på lite. snacka om dilemma, drömvatten att leka urkrokat men man vill nog inte sätta kiten i vattnet.

    Nästan såhär platt har jag kört i i klagshamn, där kan det också hålla sig riktigt platt även om det blåser tillräckligt för monstret en bit upp. Fast när monstret levererar är även en choppig dag plattare än de flesta tubåkare någonsin varit med om. 🙂

    på sydliga bakom ön va?

  • pepa

    Medlem
    5 november, 2010 vid 08:22

    Har haft sådär platt i 12 m/s och tubnia. Men det är ju jag det.

  • pjoter

    Medlem
    5 november, 2010 vid 08:32

    jakob, har nog varit både på S och SV, grejen är ju att det blåst typ 4m/s däruppe vilket gett precis lagom gött leka urkrokat tryck med monstret och samtidigt har det blåst mindre vid vattenytan. Rätt coolt att starta kiten när det precis krusar sig på vattenytan och grässtråna rör sig lite. Sen när man väl får upp kiten är det gött tryck. Man får så sjukt fina skär och poppar i sånt vatten.

    Bara för att hänga på dig pepä har jag gjort detsamma med tubnia i lagunen i habo. Monstertryck och ändå helt spegelblankt. Fast det tycker jag ändå är lite fusk, då har man ju land som stoppar upp. Det coola är när man har öppet vatten åt alla håll och det är platt överallt när man har gött ladd.

  • svinet

    Medlem
    5 november, 2010 vid 09:21

    Hvide Sande Kloster i sommras var fan bättre i SÖ. Sjukt bra tryck i 12-14 drake och helt platt pga vindriktning och sjögräset 🙂

  • highflyer

    Medlem
    5 november, 2010 vid 09:21

    Så såg det ut i DK i sommras. Det var massa sjögräs av något slag som gjorde att vattnet inte blev choppigt även fast det blåste nia. Gick bra att köra utan fenor men det var sjukt svårt att wakea när det var så platt för man viste inte hur fort det gick när det inte fanns något att bedömma avståndet mot.

  • haze

    Medlem
    5 november, 2010 vid 10:14

    Finns en del ställen i DK som ser så där ut. Men oftast så är då land som fångar upp vinden så det inte blir krusningar som pjoter säger. Säger bara Spot X i Danmark….

  • mickec

    Medlem
    5 november, 2010 vid 13:12

    Om man kör i damen i habo så får du platt

  • sourra

    Medlem
    5 november, 2010 vid 14:01

    Undvik att köra i damen i Habo. Hon är inte ren.

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    5 november, 2010 vid 16:04

    sån jävla gottegris.
    men kanadensar musik i bakgrunden givetvis

  • mickec

    Medlem
    5 november, 2010 vid 17:12
    sourra;638611 wrote:
    Undvik att köra i damen i Habo. Hon är inte ren.

    jag gillar smuts

  • mickec

    Medlem
    5 november, 2010 vid 17:17

    dammen hehe

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nu snackar vi plattvatten!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.