Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu var det dags igen *torsdag*

  • Nu var det dags igen *torsdag*

    Publicerad av varfor på 30 oktober, 2001 vid 13:50

    Yo! Kolla in halo på torsdag. Tänkte jag skulle ta upp frågan om riddarfjärden igen (för alla i shlm med omnejd). Jag antar att det är för mycket nord i vinden men då syns vi i kärringviken.

    anonym-anvandare svarade 22 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • mexi_

    Medlem
    30 oktober, 2001 vid 14:37

    Var ligger Kärringviken???

  • spokdjur

    Medlem
    30 oktober, 2001 vid 15:12

    Tidigt innan jobbet och köra framåt lunch i så fall.
    Kallt blire nog. Man skulle kanske ordna någon slags
    telefonkedja för att synka ihop det hela….
    Jag har iallafall 0709-28 67 09 och bor 10-15 minuter
    bort på Brommaplan. Parkera och gå i från Norrmälarstrand.

    /s

  • varfor

    Medlem
    30 oktober, 2001 vid 15:54

    Kärringviken är den vik som du har ‘runt högra hörnet’ om du står på Torö stenstrand och blickar rakt ut. Mycket bra vid NV. och rel. långgrunt.

  • varfor

    Medlem
    30 oktober, 2001 vid 16:02

    Innan lunch är ett klart alt. och det är ju lite närmare än Torö.. Frågan är om det kommer att funka med NV? Men om det kommer att blåsa så in i helvete som de varnar för, så borde det funka i höjd med Texaco-macken i vilket fall. Jag bor på söder med 0707-13 12 59. Har frågat en del men de ska på möten o annat jobbt. Bestämmer imorgon/tors morgon var jag åker beroende på sjörapporten

  • pipe69

    Medlem
    30 oktober, 2001 vid 18:13

    Hej!

    Riddarfjärden skulle ju verkligen vara en utmärkt spot. Då skulle man kunna säga till kollegorna: “titta ut genom fönstret om en kvart, då har ni nåt att se…”

    Jag planerar däremot att åka till Gövalnsbadet(Jakobsberg) imorgon och/eller torsdag om det blåser nord-nordväst. Det går bra för förmiddagssurf också. Torö/Kärringviken på N-NV är väl lika platt som Mälaren, eller hur?!?!

    Vi ses – hejdå

    Ingo

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 oktober, 2001 vid 21:06

    surfa i stockholm hahahahahahahahahahahahahahahahahaha

    kul skämt

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 oktober, 2001 vid 22:47

    Jag åker till Sandvikens brygga på Torsdag morgon. Det är närmare än kärringviken och lär nog vara minst lika bra (och klart bättre än Riddarfjärden). Funkar vid N och NV, dock inte vid ren väst. Kommer att vara där vid 8-tiden om vinden är bra. Får man sällskap?

    /Anders

  • spokdjur

    Medlem
    30 oktober, 2001 vid 23:09

    Hur kommer man dit?

    /s

  • varfor

    Medlem
    31 oktober, 2001 vid 07:59

    Alltid intresserad av en surfspot. Det lär ju inte bli överbefolkat imorgon även fast alla på konfen får veta det…

  • varfor

    Medlem
    31 oktober, 2001 vid 08:01

    Faktiskt. Men av alla alt. som nämns, så är ju Görväln ett alt. Har aldrig varit där men hört mycket gott om den 🙂

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 oktober, 2001 vid 10:03

    Sandvikens brygga ligger vid Södertälje (mälarsidan).

    Kör mot Enhörna, efter kyrkan tar du en mindre väg till höger. Jag tror det är skyltat “Sandvikens brygga”. Mycket lätt att hitta. Det finns hyffsat med plats för parkering. Åk gärna dit, vid hårda nordliga vindar lär du inte bli besviken!

    /Anders

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu var det dags igen *torsdag*

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.