Nu var det dags igen *torsdag*

Detta ämne har 11 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 3 månader sedan av Anonym anvandare.

• Författare
     varfor
    Medlem

Yo! Kolla in halo på torsdag. Tänkte jag skulle ta upp frågan om riddarfjärden igen (för alla i shlm med omnejd). Jag antar att det är för mycket nord i vinden men då syns vi i kärringviken.

mexi_
    Deltagare

Var ligger Kärringviken???

Spokdjur
    Medlem

Tidigt innan jobbet och köra framåt lunch i så fall.
    Kallt blire nog. Man skulle kanske ordna någon slags
    telefonkedja för att synka ihop det hela….
    Jag har iallafall 0709-28 67 09 och bor 10-15 minuter
    bort på Brommaplan. Parkera och gå i från Norrmälarstrand.

/s

varfor
    Medlem

Kärringviken är den vik som du har ‘runt högra hörnet’ om du står på Torö stenstrand och blickar rakt ut. Mycket bra vid NV. och rel. långgrunt.

varfor
    Medlem

Innan lunch är ett klart alt. och det är ju lite närmare än Torö.. Frågan är om det kommer att funka med NV? Men om det kommer att blåsa så in i helvete som de varnar för, så borde det funka i höjd med Texaco-macken i vilket fall. Jag bor på söder med 0707-13 12 59. Har frågat en del men de ska på möten o annat jobbt. Bestämmer imorgon/tors morgon var jag åker beroende på sjörapporten

pipe69
    Deltagare

Hej!

Riddarfjärden skulle ju verkligen vara en utmärkt spot. Då skulle man kunna säga till kollegorna: “titta ut genom fönstret om en kvart, då har ni nåt att se…”

Jag planerar däremot att åka till Gövalnsbadet(Jakobsberg) imorgon och/eller torsdag om det blåser nord-nordväst. Det går bra för förmiddagssurf också. Torö/Kärringviken på N-NV är väl lika platt som Mälaren, eller hur?!?!

Vi ses – hejdå

Ingo

surfa i stockholm hahahahahahahahahahahahahahahahahaha

kul skämt

Jag åker till Sandvikens brygga på Torsdag morgon. Det är närmare än kärringviken och lär nog vara minst lika bra (och klart bättre än Riddarfjärden). Funkar vid N och NV, dock inte vid ren väst. Kommer att vara där vid 8-tiden om vinden är bra. Får man sällskap?

/Anders

Spokdjur
    Medlem

Hur kommer man dit?

/s

varfor
    Medlem

Alltid intresserad av en surfspot. Det lär ju inte bli överbefolkat imorgon även fast alla på konfen får veta det…

varfor
    Medlem

Faktiskt. Men av alla alt. som nämns, så är ju Görväln ett alt. Har aldrig varit där men hört mycket gott om den 🙂

Sandvikens brygga ligger vid Södertälje (mälarsidan).

Kör mot Enhörna, efter kyrkan tar du en mindre väg till höger. Jag tror det är skyltat “Sandvikens brygga”. Mycket lätt att hitta. Det finns hyffsat med plats för parkering. Åk gärna dit, vid hårda nordliga vindar lär du inte bli besviken!

/Anders

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2023 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account