Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ny egendesignad bräda komplett för under 3000:-
-
Ny egendesignad bräda komplett för under 3000:-
Publicerad av walle på 6 juni, 2008 vid 13:15Nån som e sugen på en bräda med valfri design?
Brädan kan fås i måtten:
130×39,5 ca 2kg
130x 36 ca 1,8kg
135×39 ca 2,3kg
140×42 ca 2,7kgDen e byggd i trä/skum, alltså bättre än en ren skumkärna!
Bilden/designen hamnar i brädan under ett lager plast som e reptåligt och uv beständigt.
Här e brädan jag fick hem:
gh0st svarade 16 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
Priset e ungefärligt och beror på vad dollarn står i, ev tull/moms och om du ska ha extra fenor eller nått annat.
Jag fick betala 2065:- för: bräda, pads, stroppar 8fenor(dubbel uppsättning alltså) och frakt!!!
Tyvärr åkte jag på tull/moms så det slutade på straxt över 2500:-
Detta pris gäller endast Juni ut, blir ca 1000:- dyrare efter det.
en idé till er som brukar tappa brädan e att ha med namn och nummer på den 😉
En egendesignad bräda är ju inte så intressant för ev tjuvar om man gör den personlig, svårt att använda den på en befolkad strand iaf…
Ni som vill klämma och känna på den kan göra det på Öland på eventet!
-
haha how cool is that!! nothing like a cheap board either.. if anyone would rather ride their own, I also know a guy that will airbrush boards for a bottle of whisky or summin just to keep him busy : )
-
Fördelen med tryck e att det håller, airbrush nöts bort om du inte sprayar 10 lager clearcoat men då har du en tung bräda 😉
sedan behöver du ju en bräda att måla med och det e jevligt svårt att hitta en bra bräda komplett för 2000:-
Fördelen med airbrush är att det blir mera konstverk över det, det e coolt!
som den här, lätt coolaste brädan jag sett:
http://surfforum.oase.com/showthread.php?t=48891eller den här:
http://surfforum.oase.com/showthread.php?t=49412 -
Suesias på kiteflame, med egen design is the shit!!!
-
yeah its true that the board is super cheap, no argument there, but we all know that you often get what you pay for and all that…
But, at the end of the day, trying it out will do all the talking so totally ignore anything misunderstood as negativity here : )
-
jag e intresserad, ska man kontakta dig walle eller hur går det till? kommar att befinna mig på gotland från och med tisdag och hela sommaren. någon som testat den får gärna skriva en liten recension så man vet om det e bra skit eller ej.
-
okej..
Nu har man hårdtestat brädan!
Körde med Lf Escalades på den och satte, som vanligt när det gäller mig…, ett gäng riktigt hårda landningar… lär mig aldrig det där
Trodde brädan skulle va lite för mjuk för mig, som oftast kör på hårda carbonbrädor annars, men den var lagom hård för mig.
RIKTIGT bra kantgrepp på den, tappade inte greppet en enda gång trots att jag körde med små fenor och stundtals var riktigt bra riggad med en 13m2 waroo Pro.
Den bästa bräda jag kört när det gäller grepp.Rockerkurvan är väl avvägd vilket gör den lättplanad men ändå förlåtande i landningar.
Slutsats: En bräda över genomsnittet, med egen design för straxt över 2000:- BRA!Kan tillägga att det var plattvatten och choppigt östersjövatten som surfades
-
@rimsson 472916 wrote:
Suesias på kiteflame, med egen design is the shit!!!
Får jag en med egen design för runt 2500:- inkl frakt så beställer jag en direkt!
Tar ju ändå 20 dagar att beställa från Asien…Det e trä/foam på dom med va?
-
träkärna is da shit iaf.
har verkligen kört skiten ur min crazyfly och den e byggd med trä och kolfiber.
Fortfarande hel och en jevligt skön bräda.Inte lika bra grepp i den som i min Taiwan-bräda men CF brädan borde hålla bättre eftersom det e kolfiber.
Taiwanbrädan gav inte vika i går iaf, trots hård körning.
-
Not sure why there are no links to be found in any of the other posts. Maybe I just missed them. Here is the web site:
The tech does not look cheap, even if the main gimmick is the custom design:
http://antig99.com/board-technology.htm
Logga in för att svara.