Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny film från Halmstad igår (17/3) OBS! HD

  • Ny film från Halmstad igår (17/3) OBS! HD

    Publicerad av imported_borje på 18 mars, 2009 vid 17:47

    Ja, då var det dags igen. Det var nästan så man hade glömt hur man gör 🙂 Men det var fantastiskt härligt väder med ok surf i Halmstad igår. Nu hoppas vi att lågtrycken börjar veva igång på allvar!

    I samarbete med Ohana kommer vi från och med idag att producera surffilm i HD-kvalitet! Så nu har vi tagit steget och vill gärna se att fler följer efter.

    Rullarna kommer att ligga på formatet mpeg4 och upplösning 720p (1080×720 proggresivt 25 bilder/s). Spelas förslagsvis upp med VLC-player, gratis programvara (http://www.videolan.org/vlc/).

    Har du en alltför seg dator får du säga till chefen att det är dags för en uppgradering 🙂

    Filmen kommer strax att kunna tankas från http://www.ohana.se under galleri.

    Håll till godo!

    robrox svarade 15 år, 1 månad sedan 20 Medlemmar · 32 Svar
  • 32 Svar
  • jakobb

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 18:14

    vi vääääääääntar…

  • lars_k

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 19:15

    Grymt Börje, såg helt OK ut på plasman! 🙂
    Då vet man var man skulle varit igår (kanske aningen längre norrut iofs) om man inte suttit fast i sin spilta. 🙁

  • jakobb

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 19:16

    den kvalitén gör det ju 100 gånger roligare att titta på.. verkligen tjusigt.. en fråga bara: använder du Sony Vegas när du klipper ihop och rippar eller?

  • imported_borje

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 19:59

    Det här projektet var gjort i vegas, men det var första gången. Annars kör jag premiere.

  • mag

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 20:22

    Go film Börje!
    Ser varmt ut, snart sommar
    /Magnus

  • imported_borje

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 20:32

    Jag kan tillägga att om man kör ut “råmaterialet” (1080p) på plasman, så blir resultatet häpnadsväckande! Helt otroligt. I framtiden när vi har lite roligare material kanske jag komprimerar mindre och gör “full hd” versioner(som dock måste ses på 42″ eller större för att se skillnad).

  • htn

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 20:49

    Fin film.
    Som sagt, det ser varmt ut.

  • imported_borje

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 21:32

    Jag poängterar att köra med VLC då det kräver mindre datorkraft än ex. quicktime.

  • jontez

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 22:38

    Grymt coolt, kollade även alla andra filmerna på sidan. Bra bandbredd också =) Men måste bara fråga… när man kör i typ januari, är det torrdräkt ni kör då eller är det vanlig våtdräkt? för det verkar kallt…

  • mbkpeter

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 03:07

    Snyggt börje!
    Imponerande kvalitet på bilden. 1080p kommer vara the shit om en snar framtid. är så jäklans jobbigt att tanka bara, om man inte komprimerar apa.

    Kul som fanken ved lite vårkänslor med. Såg ut att vara en riktigt nice dag.

  • joachim_larsson

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 06:28

    Skit bra, imponerande.

    Man blir bara glad.

    //Joachim

  • endy

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 06:40

    @Jontez 535720 wrote:

    Grymt coolt, kollade även alla andra filmerna på sidan. Bra bandbredd också =) Men måste bara fråga… när man kör i typ januari, är det torrdräkt ni kör då eller är det vanlig våtdräkt? för det verkar kallt…

    Coolers, de allra flesta har “vanliga” våtdräkter, de är så mycket bättre nu än för några år sedan så det funkar utan problem ned till noll gradigt.

  • basse

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 07:01

    Ahh… Som vanligt en kvalleproduktion från Ohana-gänget! Tack för det!

  • jester

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 07:27

    Gött! Mer HåDä åt folket! Brukar inte kika på hopp o skutt-filmer, men denna uppskattade jag just för att det var HD.. 🙂

    Har man en lite segare maskin, så kan jag rekommendera Media Player Classic och CoreAVCs HD-codec. Med denna setup kan jag köra 720p-material på min lilla netbook (Atom 1.6 GHz). CoreAVC är dock inte gratis, kostar typ $10…

    Länkar:
    Media Player Classic: http://mpc-hc.sourceforge.net/
    CoreAVC: http://www.coreavc.com/

  • simpa

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 10:28

    @Borje 535712 wrote:

    Jag poängterar att köra med VLC då det kräver mindre datorkraft än ex. quicktime.

    Mitt tips:
    Media Player Classic (MPC) med Haali Media Splitter och sedan köra med CoreAVC som dekoder, det enda rätta. Finns att fultanka.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny film från Halmstad igår (17/3) OBS! HD

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.