Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NY FILM;inspiration till höstvindarna och vintern.

  • NY FILM;inspiration till höstvindarna och vintern.

    Publicerad av koa på 9 september, 2004 vid 13:19

    Titel: NEWWAVE
    Format: DVD
    Längd: 35 minuter
    Distribution: Fanatic
    Regi: © Calle Nyberg

    Nya FANATIC DVD filmen finns nu hos SKIDSPORT och SP.
    Massa segling från Maui Hawaii, samt även en del från
    South Africa och Gran Canaria…
    Allt ifrån vågsegling, freeride och Slalom, så den passar många.
    Filmat från land, helikopter och vattnet, blandat med snack från
    teamet och Sebastian Wentzel som berättar
    om deras brädor och shaper…

    Skön insperation nu när höstvindarna kommer wink.gif
    NEWWAVE – Info
    mer…NEWWAVE – info
    mer…

    Fanatic har lovat ett bra pris för DVD:n så alla kan ha den i bokhyllan wink.gif

    Aloha

    Calle Nyberg

    nordgren svarade 19 år, 8 månader sedan 12 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • koa

    Medlem
    9 september, 2004 vid 15:00

    ..filmgrabs…

  • koa

    Medlem
    9 september, 2004 vid 15:02

    mer…

  • koa

    Medlem
    9 september, 2004 vid 15:04

  • po525h

    Medlem
    9 september, 2004 vid 15:56

    Bra pris? Jag fick den gratis när jag handlade där. Det tycker jag var ett bra pris smile.gif

    Superfin film för övrigt. Som tur var så blåste det apa dagen efter jag kikade igenom den, dvs igår, så jag slapp sitta hemma och dö av torka..

  • koa

    Medlem
    9 september, 2004 vid 17:22

    Kul att du gillade filmen. Tack!
    Tanken är att den ska finnas både till bra pris i butik (99:- tror jag, ring och kolla) och en bra kund är alltid en bra kund vilket lönar sig…så den är som sagt subventionerad av Fanatic för att så många som möjligt kan se den.

    Slalom och freeride farten inspirerar…å höjden på looparna på GC & SA, samt vågridningen, miljön och “Aloha spiriten” från Maui Hawaii…

  • po525h

    Medlem
    9 september, 2004 vid 19:57

    Farsan satt också å kikade när Ceballos gjorde en av sina jätteloopar. Behöver jag nämna att han blev ganska imponerad… Har inte ens sett kiteare göra så höga hopp.

  • feg

    Medlem
    9 september, 2004 vid 20:16

    Kitare hoppar inte. De flyger när de låter vinden fånga plastpåsen. Dvs kiten “rycker” upp dem ur vattnet, därav det där “dinglande som en tepåse” utseendet.

    /feg

  • nordgren

    Medlem
    9 september, 2004 vid 20:23

    Svar till:


    Kitare hoppar inte. De flyger när de låter vinden fånga plastpåsen. Dvs kiten “rycker” upp dem ur vattnet, därav det där “dinglande som en tepåse” utseendet.

    /feg

    [/ QUOTE ]

    Visst är det så visst är det så! wink.gif

  • Johan!!

    Gäst
    9 september, 2004 vid 23:38

    Jojo, men vindsurfare kan väl också få en liten boost av seglet på vägen upp.
    Men på nervägen får vi ju definitivt ingen dämpning…

  • feg

    Medlem
    10 september, 2004 vid 06:57

    Enooorm skillnad!
    En vindsurfare “dinglar inte som en tepåse”.
    Dessutom är det få kitare som kan “hoppa” snyggt medan de flesta som hoppar med vindsurfinggrejer gör det coolt.

    Jag tror kitare har “skärmflygskomplex”, helst skulle de skärmflyga från en bergstopp. Eftersom de inte kan övertyga folk om att de “hoppar från berget” är inte skärmflyg tillräkligt häftigt, varför det är kajtare istället.

    /feg

    PS: jag skojjar och kommer inte att börja jaga kajtare med hagelgevär även om det låter så ovan.
    Ville själv testa Kite i vintras men kostnaden för en kurs var för hög.

  • star

    Medlem
    10 september, 2004 vid 07:22

    Dessa filuerer med sina skräckinjagande uppblåsbara badleksaker. Mycket underhållande att se dessa “tepåsar” som alltid ålar sig som en metmask på en krok när de är uppe i luften. Kan någon sedan förklara varför shorts bärs utanpå våtdräkten?

  • feg

    Medlem
    10 september, 2004 vid 08:12

    fan, hajjar du ingenting eller…. DET ÄR JU COOOOOOLT, ju?!

    /feg

  • brickan

    Medlem
    10 september, 2004 vid 10:13

    Det är alltid lika roligt att höra vindsurfare tycka och tänka om kite.
    Jag måste säga att det ser ju för jävla tråkigt ut att vindsurfa som 90% gör.
    Kör fram och förhoppningsvis gippar och sedan tillbaka och håller på så hela dagen.
    Hade jag själv inte vindsurfat så hade jag inte förstått det roliga i det hela.
    Prova att kita innan ni dömmer ut sporten och visst kan vi se ut som en tepåse men det är fan ingen barnlek att dra ut med kiten och hoppa.
    En sak jag ofta tänker på är att alla vindsurfare säger att vi inte vågar gå ut när det blåser 10ms och mer.
    Jag tror prosentuelt så är vi fler kitare som är ute i hårda vindar än vindsurfare och då tänker jag på flera gånger jag har varit i Haga Park och endast ett fåtal vindsurfare på vattnet och inte så många kitare heller men prosentuellt sett så är vi fler.
    Sen är det ju inte så konstigt att man inte köper kite som klarar 15 ms och uppåt det blåser ju fan nästa alldrig så mycket och lägga en massa pengar på de stackars gångerna är ju rätt onödigt.
    Jag vet hur svårt och hur mycket det krävs för att kunna vindsurfa bra men jag vet ochså att jag har fått så mycket mer roliga och fartfyllda dagar på vattnet än om jag hade släpat runt på min vindsurfbräda.

  • manno

    Medlem
    10 september, 2004 vid 10:34

    Att surfa på hagapark eller andra plattvattens-brisspots när det blåser rejäla lågtrycksvindar är ju som att åka i gröna familjebacken i sälen när grym offpist finns runt hörnet. Dock flockas kitare gärna i familjebackar så det är klart att det blir större andel kitare på dom ställena =)

  • fatpat

    Medlem
    10 september, 2004 vid 12:06

    Tjena,
    Det här med att Kite ser okontrollerat ut i luften och på vågorna beror ju rätt mkt på vem som kör. Jag håller med om att de man ser i Sverige oftast inte verkar ha skönt flyt i vågridning och hopp. Men jag blev duktigt motbevisad i Marocko i somras. Det var en fransman som Kitade i Moulay i stadiga 18-20m/s och han dominerade. Plockade sjukt mkt vågor och hoppade tokigt högt med kontroll. Riktigt kul att se.
    /Patrik

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NY FILM;inspiration till höstvindarna och vintern.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.