Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny Gun bräda !

• oscar

Medlem
    7 november, 2002 vid 08:27

Den var ju faktiskt riktigt snygg. Iallafall om man jämför med förra årets brädor som nog var de fulaste jag sett. Och namnet Copello inger ju respekt. Tror stenhårt på Guns koncept med onlineförsäljning och tror att många kommer tvingas följa efter.

Undrar om inte NP nya segeldesign har något med detta att göra…..?

• anders_hoffman

Medlem
    7 november, 2002 vid 15:37

Det var jävligt läcker design på den. Aktern ser minst sagt spännande ut, ser väldigt tjock ut. Bra storlekar oxå. Undrar vad dom kostar?? Om de inte är allt för dyra kanske 110:an kunde vara ett alternativ! laugh.gif

• slor4ever

Medlem
    11 november, 2002 vid 09:55

Är inte detta ett plagiat av AHD och deras DRT?

Gun har väl alltid varit pigga på att kopiera från andra… Speciellt under 90-talet. Då dom ofta såg ut som fjolårets Neil Pryde…

• endy

Medlem
    11 november, 2002 vid 10:09

Jag tycker den ser mkt spännande ut, nån som provat köra på det nya kortare freestyle brädorna t.ex Flying Pig?
    Topphastigheten bör ju bli ganska taskig, det märker jag efter att ha gått från freeride till freestyle men det är
    ju ganska självklart…. smirk.gif

• adde

Medlem
    11 november, 2002 vid 10:10

Snarare ett plagiat av Naish flying pig. Piggen har till 2003 blivit lite bredare och några liter till – måtten är nästan identiska. När det gäller tailkicken så är det väl nästan standard på alla 2003:or…

/adde

• oscar

Medlem
    11 november, 2002 vid 15:09

Undrar varför Marco Copello en av världens mest kända shapers skulle plagiera en shape? Bara för att en bräda råkar ha samma längd och bredd gör den väl inte till ett plagiat? Alla vet ju vid det här laget att kommer någon på nåt nytt som säljer så måste alla andra ha det också. F2 comp style är ju isåfall även den ett plagiat på DRT men lite kantigare. Det här med plagiat tycker jag är en helt ointressant diskussion. Då kan man ju hävda att alla brädor är plagiat på nåt.

Anledningen till att GUN är billiga är inte sämre kvalitet utan avsaknaden av mellanled. Skulle du kunna köpa en JP bräda direkt från Cobra när du är nere i thailand så skulle du inte behöva betala mer än 3-4 tusen om inte ännu mindre.

• endy

Medlem
    11 november, 2002 vid 15:46

Inte för att vara den som är den, men görs inte jp i australien?? eller var det så att de hade en egen avdelning på cobra fabriken? laugh.gif

Klart att brädfabrikanter tar efter varandra men bara för gun kanske är ett lite underdog märke så kan vi väll glädjas åt de gjort ett par nya fräcka brädor istället för att hacka på dem och säga att de bara kopierar… smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    11 november, 2002 vid 17:12

var?? jag hittar den inte!! confused.gif

• oscar

Medlem
    11 november, 2002 vid 18:13

Nej, JP görs i Cobra fabriken som 90 % av alla andra märken.

• ola_p

Medlem
    11 november, 2002 vid 19:23

Den var faktiskt rätt snygg, iaf jämfört med de andra gun brädorna…. brr… verkligt fula…
    Tailen tycker jag ser ut som en blandning av DRT och Skatens tailkick…

Å sen ska man nog sats på semester i thailand nästa gång… grin.gif

• jpeter

Medlem
    11 november, 2002 vid 20:12

Intressant med gun-brädor. Kan ett märke göra både bra brädor och bra segel? Det finns väl inga andra märken som gör både segel och brädor? Eller?

• peter-andersson

Medlem
    11 november, 2002 vid 20:35

Däremot har dom väl olika kvaliténivåer på cobra som är olika dyra?

• anders_hoffman

Medlem
    12 november, 2002 vid 17:45

HAr inte mistral börjat med det?? På deras nya sida har de länk som heter “rigs” iaf. (Den funkar inte än) Men vet inte om det bara e nåt de rekommenderar.

• jonasp

Medlem
    12 november, 2002 vid 18:13

Det är inget fel på desigen på seglen heller.
    Fräscha grejor , och mest av allt billiga. Egentligen så behöver jag inget nytt segel just nu, men ni vet hur det är…..

Det jag däremot behöver är en 430, och det är ju svårt att hitta beggangat i bra skick. Så är det nån som vet hur de är, gun-masterna alltså. C-25 är ju billig-109€ men 2500 g för en 430 låter ruskigt tungt. C-75 väger 1800 g-230€.

Är det nån som vet ngt om de här masterna så säg till!
    Förresten vad väger era 430 master? (och jag skiter blankt i 100%-arna eftersom de kostar mer än brädan jag ska använda dom på wink.gif)

• boman

Medlem
    12 november, 2002 vid 20:04

Hej!
    Jag har kör med Loop c75 430 & 460, 2001 dom är mycket fina och lätta med bra respons, jag riggar dom på NP Soul 7,0 och 6,2, Gun Top wave 5,3
    Jag har jämnfört med en NP mast och ser inte mycket skillnad på seglet riggar med den, så det är ganska identiska böjkurvor . Guns race master verkar dock vara mycket styvare i bottendelen av masten än andra märken….
    Min sista investering var en 4 meters Gun Style C55, en super mast för mig grymt nöjd!! den var ett riktigt lyft till mina ezzywave 4,7 och 4,0 då jag tidigare körde en 430 fiberspar 3000.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny Gun bräda !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.