Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ny i Malmö vill gärna kita söndag
-
Ny i Malmö vill gärna kita söndag
Publicerad av wibban på 23 september, 2006 vid 22:11Hello!
Har nyligen gått en kurs i kitesurfing så jag stapplar väl fortfarande lite på vingliga ben. Jag är dock otroligt sugen på att testa min utrustning så fort som möjligt efter kursen som jag gick i varberg.
Skulle vara kul om jag kunde ansluta till några av er som är lite rutinerade…
Ska oxå erkänna att jag har oerhört dålig lokalkännedom om var ni exakt håller till så skriv gärna lite utförlig beskrivning om ni har lust att guida mig till er.Bor i Ellstorp i Malmö och jag har bil… kanske samåkning?
Ring mig gärna
Magnus Wiberg
0733-451195
046-5401195mjersen svarade 18 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Nog trodde jag någon skulle ut och kita idag iaf…
Trist att jag inte hittar ut till platserna ni beskriver annars hade jag kört ut på chans. -
Kolla på tråden tävling, där ligger en kartlänk över vart lundåkra ligger.
Sen kan du söka efter parkvägen på eniro. tillhör antingen höllviken, skanör eller falsterbo.Är säkert folk på nån av dom ställena. som nybörjare är lundåkra bättre då det är djupare och mer vågor på parkvägen.
-
jag kan guida dig någon blåsig dag bor ganska nära ellstorp, jobbar dock mycket nu i veckan så blir nog svårt att dra ut innan fem iaf men annars är jag alltid på.
-
Tackar. Låter bra.
Hinner nog inte i veckan jag heller men till helgen så blir det definitivt åka av.
Måste ju träna lite innan jag ger mig ner till Brasilien i November 😉 -
Håller med AKA kalle… han e en super pudding… han har fått ut mig många gånger då även jag är ganska färsk… så Joina bara vårt glada gäng… Brukar stå här på forumet när vi drar ut ngn stanns…
Sen gör det inget om du har någon snygg tjej kommpis som är sugen på att hänga på…
-
hahah krille, jag tänkte dra ner till näset runt fem med en snygg tjej kompis (dvs om hon vill det, har bestämt att vi ska fika men jag vill kita…)
-
Om det blåser så hänger jag på Lina.
Wibben, jo jag såg din post igår men vi drog till Näset som inte är det bästa nybörjarstället, det blir djupt snabbt och är vågigt.
Jag rekommenderar Habo Ljung eller Lundåkra när man är ny. -
ooh if you guys are going down, I am on!!!
hooohooo!!!! 4th day in a row kiting!
-
Det kan hända att det blåser till lite där nere. Jag sticker ner helt klart.
-
trevligt att komma hem när brossan dratt iväg med bilen … jag ville ju se tonys backrolls…
-
jag tillhör den lilla skara som faktiskt sett tonys backrolls, han kommer hårt nu skotten:)
-
Ahh Fia, thanks!, but, to be honest, I have found new confidence and skills in my new kite. Thanks to Hugo!.
If anyone is thinking of buying a bow, test mine – Just ask!
BUT! heres the latest news in!!!…
Nick had a nasty wipeout and dumped his kite on the beach… Shaken but not stirred he was walking around like a dazed child only to find hiself rigged up to my kite recieving instructions as to how he was gonna do a backroll…
Sure enough, he was popping them within minutes and landing as many as I do!!
And so, here, today, the EH Aerobatic Crash test pilots were born.
-
Fifi wrote:jag tillhör den lilla skara som faktiskt sett tonys backrolls, han kommer hårt nu skotten:)
ja har med sett en eller två!
Logga in för att svara.