Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › ny kite
-
ny kite
Publicerad av anonym-anvandare på 21 augusti, 2005 vid 19:35ska köpa ny kite i dagarna å undrar om crossbow e något att ha,har inte kiteat så jättemycket,eller vad ska man välja,tänkte köpa en 16 å en 12 eller nåt
anonym-anvandare svarade 19 år, 5 månader sedan 10 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
15-17 och en på 10-13 är lagom
Jag har en slingshot 17 2005:a om det kan vara nått. -
Jag har en 2005års EH Wave 15kvm helt ny bom linor för 6900:-
-
ja, eller så står man emot massan och skaffar en foil (tro mig, det är bättre)
-
Svar till:
ja, eller så står man emot massan och skaffar en foil (tro mig, det är bättre)
[/ QUOTE ]
Att du orkar hålla på att hetsa om att foil är bättre hela tiden.. inse du är nybörjare och har knappt lärt dig segla, skärpning!
-
registrera dig istället
men så modig är du väll inte
Och, antar att du inte testat självPuss
-
Beror lite på vad du väger… e du lätt skulle jag säga 12 med en gång.
E du inte så lätt (typ 85+) så beror det lite på…12:an ger ju bra drag långt ner och upp i vindregistret, men 16 drar bättre i riktigt svaga vindar, men e inte lika snabb som 12:an
16 klarar också rätt mycke vind 10-12 m/s e inga problem om du inte är lättviktare..Jag var ute med min 16 i 10-11m/s och hade sjuk höjd och hangtime i hoppen
I den vinden använde jag ingen depower….men det började bli bra drag med bomen långt ut -
Svar till:
registrera dig istället
men så modig är du väll inte
Och, antar att du inte testat självPuss
[/ QUOTE ]
Hehe nja jag är reggad sedan -01 men orka logga in
-
Svar till:
Anonym har ju rätt. I 9 fall av 10.
[/ QUOTE ]
KÖP FOIL ROCKAR FETT!!!
-
Har kört Crossbow ett litet tag. Måste säg att den är en mycket trevlig kite. Framtiden! Lätt att ta höjd även i byig vind och det blir en lugnare kiting. Finns ju även andra märken som har samma design nu. Ocean Rodeo, Takoon, Best
-
Svar till:
Lätt att ta höjd även i byig vind och det blir en lugnare kiting.
[/ QUOTE ] hmmm vem vill ha en lugnare kite?. . inget drag i kitelooparna heller fan itne kul ju..
-
gött å få lite råd,det e ju rätt mycket pengarså man vill ju inte köpa skit så man tröttnar å hänger sig i en lampa
-
Hehe! skulle inte tro det Dude, jag har varit runt lite å kitat, Brasilien, Florida, Tarifa . Kan säga att man ser knappt några fjoils alls… Nånting måste det ju bero på… Om fjoils va bättre en LEI ¨så skulle ju dem grymmaste åkarna i världen givetvis åka med fjoils. Enkel evkation eller hur!?
Logga in för att svara.