Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ny lättvindskite från Cabrinha!
-
Ny lättvindskite från Cabrinha!
Publicerad av pepa på 22 maj, 2004 vid 23:13http://www.cabrinhakites.com – vet ännu ej när den kommer till Sverige
anonym-anvandare svarade 20 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Kjellorix
Gäst23 maj, 2004 vid 07:19Intressant hur går det till , ser på bilden att det går två linor som ett kryss i mitten , undrar om det kan vara en mod. man kan fixa till själv, på min Nitro 17 såsmåningom.
Måste ses i verkligheten först. -
Det tror jag nog du kan men det är ju inte just det som är huvudgrejen. Krysset i mitten går bara ut på att stoppa jellyfishing som många större kites lider av. Det har ingenting att göra med drakens lättvindsegenskaper. Skulle gissa att det funkar som Takoons lina som också går rätt över kiten.
-
Kjellorix
Gäst23 maj, 2004 vid 07:34tackar jag vet ju inte mycket än.
undrar hur dom har lyckats bredda naturlagarna, är det styvare tube i framkant + (bredare bom, hjälper inte mycket när framlinorna går till mitten). -
jag lägger in min förbeställning, kosta vad det vill, inget tak,
tak o höj -
Själva konceptet att inte göra för stora kites utan istället ge kiten mer kraft har jag länge tyckt är helt rätt väg att gå. De stora Rhino 2:orna är ju mäktiga men ibland är det ju lite väl mycket BARA tryck. Vi får väl se vad man kan få ut av en Contra.
-
Hur mycket tror du max det kan blåsa om man ska köra en contra och man väger i 60 kilos klassen?
-
Vet inte vilka storlekar som kommer än men vill du ha en som funkar bra i lättvind skulle jag gissa på att den övre gränsen kan ligga på ca 8 m/s. Men kan inte säga nåt säkert, än.
-
Svar till:
Det tror jag nog du kan men det är ju inte just det som är huvudgrejen. Krysset i mitten går bara ut på att stoppa jellyfishing som många större kites lider av. Det har ingenting att göra med drakens lättvindsegenskaper. Skulle gissa att det funkar som Takoons lina som också går rätt över kiten.
[/ QUOTE ]
ÖLANDSSVIKAREN
-
Svar till:
Fan ska jag till Öland o göra när Västkusten finns?
[/ QUOTE ]
den där frågan är det nog rätt många som frågar sig.. öland=sten sten och åter steeeeeeeeeen
-
Okej storlekarna som finns på draken är 23.5 , 19.5 och 16.5 så det känns ju som att 16.5an skulle vara lagom för mig som ligger i 60kilos klassen att använda under sommarbrisen, eller?
-
Nu har brisen kommit till Öland iaf så ni kan ju sitta där nere i Skåne med era 3 m/s.
Logga in för att svara.