Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny lättvindskite från Cabrinha!

• Kjellorix

Gäst
    23 maj, 2004 vid 07:19

Intressant hur går det till , ser på bilden att det går två linor som ett kryss i mitten , undrar om det kan vara en mod. man kan fixa till själv, på min Nitro 17 såsmåningom.
    Måste ses i verkligheten först.

• pepa

Medlem
    23 maj, 2004 vid 07:26

Det tror jag nog du kan men det är ju inte just det som är huvudgrejen. Krysset i mitten går bara ut på att stoppa jellyfishing som många större kites lider av. Det har ingenting att göra med drakens lättvindsegenskaper. Skulle gissa att det funkar som Takoons lina som också går rätt över kiten.

• Kjellorix

Gäst
    23 maj, 2004 vid 07:34

tackar jag vet ju inte mycket än.
    undrar hur dom har lyckats bredda naturlagarna, är det styvare tube i framkant + (bredare bom, hjälper inte mycket när framlinorna går till mitten).

• maccan

Medlem
    23 maj, 2004 vid 09:00

ser lovande ut laugh.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    23 maj, 2004 vid 09:25

jag lägger in min förbeställning, kosta vad det vill, inget tak,
    tak o höj

• pepa

Medlem
    23 maj, 2004 vid 13:06

Själva konceptet att inte göra för stora kites utan istället ge kiten mer kraft har jag länge tyckt är helt rätt väg att gå. De stora Rhino 2:orna är ju mäktiga men ibland är det ju lite väl mycket BARA tryck. Vi får väl se vad man kan få ut av en Contra.

• ubbis

Medlem
    23 maj, 2004 vid 13:12

Hur mycket tror du max det kan blåsa om man ska köra en contra och man väger i 60 kilos klassen?

• pepa

Medlem
    23 maj, 2004 vid 13:33

Vet inte vilka storlekar som kommer än men vill du ha en som funkar bra i lättvind skulle jag gissa på att den övre gränsen kan ligga på ca 8 m/s. Men kan inte säga nåt säkert, än.

• rambo_johnson

Medlem
    23 maj, 2004 vid 14:31

Svar till:

Det tror jag nog du kan men det är ju inte just det som är huvudgrejen. Krysset i mitten går bara ut på att stoppa jellyfishing som många större kites lider av. Det har ingenting att göra med drakens lättvindsegenskaper. Skulle gissa att det funkar som Takoons lina som också går rätt över kiten.

[/ QUOTE ]

ÖLANDSSVIKAREN frown.gif

• rambo_johnson

Medlem
    23 maj, 2004 vid 14:34

span line vilket möööög, tacka vet ja RRDs 26kvm…

• pepa

Medlem
    23 maj, 2004 vid 15:50

Fan ska jag till Öland o göra när Västkusten finns?

• rambo_johnson

Medlem
    23 maj, 2004 vid 16:21

Svar till:

Fan ska jag till Öland o göra när Västkusten finns?

[/ QUOTE ]

den där frågan är det nog rätt många som frågar sig.. öland=sten sten och åter steeeeeeeeeen

• ubbis

Medlem
    28 maj, 2004 vid 08:17

Okej storlekarna som finns på draken är 23.5 , 19.5 och 16.5 så det känns ju som att 16.5an skulle vara lagom för mig som ligger i 60kilos klassen att använda under sommarbrisen, eller?

• anonym-anvandare

Medlem
    28 maj, 2004 vid 09:11

Nu har brisen kommit till Öland iaf så ni kan ju sitta där nere i Skåne med era 3 m/s.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny lättvindskite från Cabrinha!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.