Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NY TRAILER från dagens segling.

  • endy

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 07:39

    Exact, Macar är ju optimerade för QT duuuh 😉 men jag tror att 95% här inne kör PC
    Filmerna är ju grymme, men lite bättre komprimering hade inte skadat!

  • koa

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 08:41

    Tjena Gurra,

    kul att kameran kommer till nytta. H.264 codecen är riktigt bra kanske bäst,
    men som sagt kanske inte lirar för en del PC.
    Så testa kör Sorenson 3 i Quicktime, det funkar för de flesta.

    Aloha

    Calle Nyberg

  • gurra1978

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 09:56

    Filmen är typ klar nu. Nu ska jag testa divx grejen. Detta kommer försena premiären lite men den är verkligen worth waiting for.

  • ola_p

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 10:54

    Grymt gurra! Filmen rullar för övrigt klanderfritt även på min 600mhz burk med 512mb minne, det är mer än vad man kan säga om en del wmv grejer som dyker upp ibland, blir bildspel av det även på min andra betydligt raskare dator.

    Quicktime till windows är inte sådär sjukligt väloptimerat, men det spöar iaf wmp på mac med hästlängder.

    H264 codecen är svårslagen vad gäller kvalitet/storlek, dock rätt processorkrävande.

    Ett gott alternativ är quicktime med sorensen3 som codec. Går du över till wmv så blir jag ledsen.

  • ola-h

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 13:03

    @Ola_P 358803 wrote:

    Går du över till wmv så blir jag ledsen.

    Instämmer.

  • perkele

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 14:36

    grymt impad att du orkar…
    grymt konfunderad hur du har tid…
    – såg ju barnvagnen i förra rullen så jag gissar unge eller två?

    du kan också köra ut videon som .flv och ha den som flash stream på din sida, men då kan vi inte lasta ner den lokalt…

    annars är QT sorensson codec super bra, fast du får dra ner storleken till 50% är det 360x240pxl – kommer inte ihåg, det var ett tag sedan jag pillade med detta… (ungar & hundar…) divX e oxo bra

    🙂

    T

  • ola_p

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 16:06

    flv är rätt sunkigt kvalitetsmässigt, tycker jag. Har pillat lite med det men inte fått till nått som antingen var fetestort, eller helt ursunkad kvalitet.

  • gurra1978

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 16:22

    Filmen är klar och nu återstår bara komprimeringen. Har laddat ner divX paketet med codecs och players och sånt men förstår inte hur jag nu ska gå tillväga. Ska Premiere Pro hitta den codecen automatiskt (verkar inte göra det) eller ska filmenprojektet öppnas i något separat divxprogram. Se så krångligt det blir för ni har massa krav. Borde ta betalt för denna övertid :tongue:

  • sajmon

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 16:27

    Du väljer väl att använda divx när du exporterar ut filmen? Den borde ligga någon lista där alla andra konverterare finns.

  • gurra1978

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 16:32

    Haha, nu kanske det går bättre. Man ska söka informationen själv först. Hittade lite info på deras forum.

    http://www.divx.com/divx/windows/codec/guides/premiere.php

  • sajmon

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 16:38

    Gödebra!
    De ska ju finnas ett trix som gör att man blir av med de horisontala linjerna också. Deinterlace eller nått tror jag, kom inte riktigt ihåg. Men det är guld värt!:)

  • gurra1978

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 16:47

    Första komprimeringen blev skit. Ska testa att deinterlace:a lite.

  • dubsmith

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 16:58

    premiere pro ska inte hitta divx codec när man exporterar. Du får exportera hela filmer raw, och sen kör den genom DivX Converter.

    Mvh

  • sajmon

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 17:03

    Enligt länken så ser det ut att funka..?

    Här står det lite om hur man kan bli av med linjerna
    http://www.100fps.com/
    Det är skoj med film. Tidskrävande dock 🙁

  • calle_b

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 17:07

    Gurra, jag är grymt okänslig vad gäller kompremering, släng ut rullen nu! 😀

    Ha d gött

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NY TRAILER från dagens segling.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.