Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya Angulo korta vågbrädor!

  • Nya Angulo korta vågbrädor!

    Publicerad av mag på 20 januari, 2004 vid 21:06

    Chango som är en standardvågbrädlinje har funnits ett år och har nu kompletterats med en “Evo-linje” kallad AmiGu och finns i 3 storlekar. Den lilla blir jag som lättviktare riktigt sugen på.

    214 kort och 56 bred med en häck på 36 cm!!! Vilka svängar man borde kunna få med den eller vad tro ni. 70liter

    Den borde svänga på en femöring på våra slöa vågor och ändå funka med 5noll för mig. Vill prova snarast!

    Nästa storlek är 224 kort och 58 bred med en häck på 39cm på 80liter passar er andra normalviktiga.

    Kuuul med nya prylar!
    /Magnus

    adde svarade 20 år, 3 månader sedan 11 Medlemmar · 32 Svar
  • 32 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 januari, 2004 vid 21:53

    Och RIKTIGT snygga!

    /Oscar W

  • lars_k

    Medlem
    21 januari, 2004 vid 07:23

    Finns det nån länk så man kan kolla lite på dem?
    Börjar bli riktigt sugen på kort och brett nu…verkar vara rätt väg att gå trots allt…

  • adde

    Medlem
    21 januari, 2004 vid 07:32

    Här vetja

    /adde

  • lars_k

    Medlem
    21 januari, 2004 vid 07:41

    Sjysst! Ingen som säljer dem i Sverige eller?

  • adde

    Medlem
    21 januari, 2004 vid 08:01

    Här vetja!

    /adde

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 januari, 2004 vid 08:06

    Original brädan finns att köpa. Starboard har varit ledande i utvecklingen av detta konceptet. Jag menar EVO.
    nn

  • the_novice

    Medlem
    21 januari, 2004 vid 08:25

    Angulon är ju 20 cm kortare shocked.gif
    Snart kan man nog ha samma bräda både till vågsurfing och vindsurfing.

  • mag

    Medlem
    21 januari, 2004 vid 08:47

    YES!
    Och tänk vilken plats det blir i bilen. Min buss blir nästan tom, bara att sätta in kylskåp. Sen kan man sova tillsammans med brädan i samma boardbag dessutom! laugh.gif
    /Magnus

  • lars_k

    Medlem
    21 januari, 2004 vid 09:33

    Trodde du redan sov ihop med din AB+… =)

    Kan man gå ner i volym med kort och brett? Jag har 83l nu men skulle inte ha nåt emot att gå neråt 70-75 liter. Vill ta samma segel och plana/acca lika bra. Vad tror ni?
    Jag väger ca 75 kg.

  • herodude

    Medlem
    21 januari, 2004 vid 09:38

    aah faaan va cp de måste kännas att köra på en sån kort bräda… det är iaf inte någonting som jag är van vid…meeen men …

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    21 januari, 2004 vid 10:08

    haha..
    Jag skall lätt ha en sådan bräda!!!!

    Vill förståss höra lite va “experterna” här inne har att säga?

    Men jag tror att just för mindre hobber, typ mej..skulle en bräda på 214cm,70 liter,det hade varit fett som fään en 4.0 dag!!!!

    Men borde inte brädan bli lite begränsad..?

    Jämnför med något man kanske inte borde jämnföra med..SNOWBOARD!..höhö, var upp i helgen o körde lite snöbräda i Ulriceham(coming a New RamboProduction Film snart..from ulriceham cool.gif)

    Men min snowboard e kort!..för kort, den begränsar helt klart min åkstil, vid högre farter släpper brädan, börjar vobbla..dessutom e den för mjuk..o inte dem bästa kanterna heller kanske..

    Hursomhelst!
    Borde det inte ha samma effekt på korta surfbrädor?
    Med snowboarden blir den obekväm att köra hardcore med om man har för kort bräda(samt dem andra faktorerna jag nämde)

    O med en kort surfbräda(214cm)? då kommer den troligen inte upp i samma fart som en bräda som e 248cm lång?..jämnför med min NAiSH.

    Fan, det måste väll krylla av teorier om dessa brädors form,längd osv!?!?!?!

    nyfiken laugh.gif

  • lars_k

    Medlem
    21 januari, 2004 vid 10:14

    Nä en kort och bred bräda blir säkert inte så stabil i höga farter som en längre smalare. Men dessa vågbrädor är gjorda för vågridning, och det måste bli kvickt och slashigt som satan med så kort längd.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 januari, 2004 vid 10:19

    Hypersonic 111 218 lång 77 bredd går hur bra som helst i höga farter , Ville bara tilläga det kort och tjock snabb som attan men det är ju ingen vågbräda så klart . Det är säkert bra bräder vad dom nu heter men JAG gillar inte färgerna

  • ola-h

    Medlem
    21 januari, 2004 vid 10:22

    När det gäller EVO:n skulle jag säga att man kan går ner en del i volym. I alla fall om man inte planerar att stå helt still med brädan. Planingsytan är liksom effektivare fördelad så vid “guppning” (eller blurpning) får man känslan av en större bräda. Jag skulle säga att desto duktigare man är, desto mer kan man ytnyttja detta och desto mer kan man alltså gå ned i volym. I Starboardteamet är det några killar runt 85 kilo som kör EVO 74 som allroundvågis och inte går på 80:an förrän vid stökigt onshore och 5.7.

    När det gäller att hålla fart på en seg våg funkar dessutom 74:an bättre än även jättestora traditionella vågisar (men är samtidigt radikalare än en jätteliten traditionell vågis i dessa förhållanden).

    I övre registret tycker jag inte att brädan känns större, så slutresultatet blir, tycker jag, ett bredare användningsområde. En rapport om hur EVO:n (och kanske några andra brädor i klassen) funkar i snabba, lite större vågor kommer (förhoppningsvis) efter min planerade korta Mauitrip i mars.

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    21 januari, 2004 vid 10:23

    OKAY..Nu kom jag lite bort från just detta ämnet i en eller två menigar.

    Du har ju arrivdat hem från värmen precis wink.gif, har inte Lasan ett par goa surfkort till lille Rambo..o resten av surffolket här inne.ha!?,ha!? cool.gif
    Det måste du ha o slänga upp!!!!!!
    Man avliver här i kylan..bjud på lite värmande bilder nu så man kan lotsas för en liten stund att det är än själv på korten wink.gif..COME AN LASSE.k!!!! bring it up.

    Back to board.
    Fint att min teori stämde lite då iallfall..
    Men det e klart, vid vågridning behäver man väll fart oxå? i svängen upp för vågen..
    Tror du att den kommer funkat fint endå, så kräsen e man ju inte att man måste ha dem 5knopen?..eller va tror du/ni?

    Man kör ju mäst i Varberg/Apel/lejet osv..

    Kan det även bli en fet “freeride” bräda, hoppa lite, gippa, en o annan tuff vågridning osdådär..att det inte blir en SPEEDSEEKER kunde man nästan ana, men skulle det bli nice tro?

    kanske borde testa ÅSA iår, som alla kör i..
    Kommer den funka fint där?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya Angulo korta vågbrädor!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.