Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nya Point-7 AC-1 2011

  • budda

    Medlem
    29 november, 2010 vid 18:43

    det märks att de sammarbetar med challenger sails. ganska lika

  • kinetic

    Medlem
    29 november, 2010 vid 19:43

    Hm…Tycker att 2009 resp 2010 års segel såg “snyggare” ut…Fast de e klart allt är inte utseende*haha*

  • gregerkj

    Medlem
    4 december, 2010 vid 12:16

    Snygga i svart men blir dom inte urblekta efter timmar i solen?
    Mina simmer pro race är vita som kontrast.

  • hdtv

    Medlem
    4 december, 2010 vid 15:39
    Gregerkj;641324 wrote:
    Snygga i svart men blir dom inte urblekta efter timmar i solen?
    Mina simmer pro race är vita som kontrast.

    Nej de är tillverkade i UV-beständigt material och behåller sin färg.

    Från P7:s FAQ

    How does the black mono film react to the sun?
    The Black metalized monofilm , produced in the US, completely blocks the suns UV-Rays. The damaging effect of the UV, which normally burns transparent monofilm, is thus eliminated. The added metalized particles help to reflect heat from the sun and added thickness of the material guarantees durability. The overall look of the sails will therefore not change with time and usage.

    Can I leave my sail in the sun?
    Yes sure. 100% of the monofilm is UV resistant. Though, keeping the sail out of the sun when not in use, does help the sail and mast in staying new with time.

  • jester

    Medlem
    7 december, 2010 vid 11:19
    kinetic;640925 wrote:
    Hm…Tycker att 2009 resp 2010 års segel såg “snyggare” ut…Fast de e klart allt är inte utseende*haha*

    Dom kommer byta ut den klara monofilmen mot deras vanliga orange-färgade monofilm. Då blir det nog snyggare igen.

  • dennis-b

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 11:13

    Martin van Meurs har været på vandet!
    http://www.point-7.com/?p=1700&lang=en
    47 knob max første session

  • mr-jibe

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 11:39

    Men bilden överst är ju inte det färdigställda seglet,om man kollar på deras hemsida så är det lite loggor här o var o dessutom är monofilmen gul/orange 😀

    http://www.point-7.com/?page_id=1384/ Detta är antagligen slutsumman av arbetet.

  • jester

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 13:22

    Ja, det där är en prototyp. Det var tänkt att vara vanlig monofilm i fönstret, men det blev ramaskri bland användarna, så dom fick backa… 🙂

  • mr-jibe

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 18:40

    Vad var det som du tänker på som det blev ramaskri över??? 🙂 Brukar det inte vara monofilm i förnster???

  • hdtv

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 18:58
    Mr.Jibe;650809 wrote:
    Vad var det som du tänker på som det blev ramaskri över??? 🙂 Brukar det inte vara monofilm i förnster???

    Tanken var att det skulle vara transparent fönster från början. Men kunderna ville ha orange-färgade fönster så Point-7 ändrade sig efter kundernas begäran och input.

  • mr-jibe

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 19:44

    Jaså! Det va det ni menade, men det va ju helt klart bra! ingen kan väl tänka sig ett klassigt point-7 segel utan det gula fönstret 😀 Är jag den enda som kommer inhandla ett sådant eller är det fler som spetsat in sig??? 😀 Man måste tyvärr boka, kanske e så med alla grejer på våren men hoppas de finns kvar till sommarn!

  • hdtv

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 19:48
    Mr.Jibe;650824 wrote:
    Jaså! Det va det ni menade, men det va ju helt klart bra! ingen kan väl tänka sig ett klassigt point-7 segel utan det gula fönstret 😀 Är jag den enda som kommer inhandla ett sådant eller är det fler som spetsat in sig??? 😀 Man måste tyvärr boka, kanske e så med alla grejer på våren men hoppas de finns kvar till sommarn!

    Nja, jag har en leverans på G under april.

  • budda

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 20:08

    Det var t.o.m röstning på deras hemsida.

  • dennis-b

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 20:15

    Man kan da også se sejlet som en enhed her i rig videoen

    http://media.point-7.com/index.php/ac-1-rigging-guide-race/

  • dr-masse

    Medlem
    30 mars, 2011 vid 12:38

    Själv är jag mest imponerad av att de till 2011 inte nöjde sig med gult fönster utan klämde in ett pittoreskt motiv på en liten kanarisk semesterby i seglet.

    Very 2011.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nya Point-7 AC-1 2011

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.