Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nya Venom II från Peter Lynn på G + Vortex!
-
Nya Venom II från Peter Lynn på G + Vortex!
Publicerad av kiters_se på 1 januari, 2006 vid 17:25pepa svarade 19 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Jajemän!! Men jag då som redan är så nöjd med mina Venom ettor måste jag uppgradera ändå 🙂
Ingen vind i Åre idag fast ändå ska det vara en 10-15 m/s på toppen så man får väl dra dit :-))
Åre har lixom blivit lite av Venomland. gjorde ett snabbt överslag och räknade till 12st i byn idag, då är ej andra Lynndrakar inkluderade :-))) (och visst det kan ju va fler)Må väl och gott nytt på er alla kitelovers / TOBAS
-
tyskarna hittade inga gayigare färger? sjukt snyggt med de där tribalmönstret också!
-
Preppie wrote:grymt nice, vad är det för skillnad förutom färgerna?
Efter vad jag läst (har ej provat ännu).
• Mycket snabbare sväng men med ungefär samma svängradie, vilket ger mer och jämnare tryck när man svänger den.
• Mindre tendens att backstalla vid lite vind.
• Fyller sig enklare och snabbare med luft själv.
• Bättre kontroll över bomtrycket, enklare att ställa in alltså
• Stora möjligheter att ställa in hur kiten svänger.Sen får vi se hur det verkligen är men om dom tagit Venom1 och fixat till det som möjligen går så ska det nog bli ett jävla åka av =)
Logga in för att svara.