Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nybörjar frågor!

  • skejtar_henke

    Medlem
    20 april, 2010 vid 09:07

    Ja inte lätt av välja när man famlar i mörkret. Men alla dom stora märkena har ju fina drakar. Ingen tvekan om det. Som nyböjare vill man ju ha en säker och lätt darke att relancha ur vattnet. ( ju du kommmer att kracha den). Låt bli gammalt skit som du kan och har råd. Kostar ju en del att köpa men.. Du behövar kan inte köpa en ny drake första du gör men inte för gammal heller.
    Sen beror det lite på hur man är lagd. Vet man med sig att man gillar agresiva grejor eller vill man bara ut och kolla solnedgången och chilla lite…..

    Gå först och känn efter och fårga instruktörna. Dom är duktiga och har kört länge. Köp inte grejor innan…. Det är mitt råd..

  • _dave

    Medlem
    20 april, 2010 vid 12:26

    Two types of people selling kite gear on blocket: those who don’t know that their gear is shit and think they should be able to get 70% of what they paid in 2003, and those who do know that their gear is shit, which is why they are trying to sell it to some mug on blocket…

  • skotten

    Medlem
    20 april, 2010 vid 14:21

    Booked!, Hampus has been on SMS to me all night and is just soo keen to get out : ) we will give it a shot this weekend no matter what wind direction, then set him up with gear so he can come on roadtrips with us on the EH team.

    Just a note that we will be providing 50% discount to all windsurfers for the WHOLE YEAR!, however no matter who you are, if you choose to buy gear from us, you will of course be getting a receipt (haha), and the cost of your course in discount : ) so then it becomes FREE!

    Eric (kitemaster) is right, we dont really need anymore unserious schools on the beach, if your instructor doesnt have –

    Years of experience or a certificate,
    Great Reputation,
    Insurance
    and a registered company

    STAY THE HELL AWAY, dont be afraid to ask to see them!!

    You can follow his progress on the kiteboarding.se facebook thingy below : )

  • jode

    Medlem
    20 april, 2010 vid 14:36

    Lyssna nu på vad alla säger! Gå en kurs, utvärdera och tänk igenom dina beslut!

  • dunderklumpen

    Medlem
    20 april, 2010 vid 17:23

    Jag köpte en Cabrinha switchblade II från 2006 som nybörjarkite (använd en gång och “orginalvikningen” syntes fortf) inklusive våtdräkt, skor, sele för 5000 spänn förra säsongen vilket jag är glad för. Den har åkt i “backen” ett par gånger och det hade varit läskigare om den kostade mer 🙂 Det var på blocket så ibland kan man nog ha tur där oxå. Kursen tog jag efteråt, men som flera säger så är det smidigare att köra kursen först ändå.

  • humeenils

    Medlem
    21 april, 2010 vid 13:31

    Det ska bli skit kul att gå en kurs i helgen med skotten! om vinden tillåter det förstås!

  • dunderklumpen

    Medlem
    22 april, 2010 vid 06:19

    Best of luck! 🙂

  • skotten

    Medlem
    22 april, 2010 vid 09:45

    : ) space for another student if anyone else wants in

  • egget_

    Medlem
    22 april, 2010 vid 13:58

    Kurs före = inga vansinneskrascher in bland folk på stranden = kitespots fortfarande öppna = trevliga surfpolare som hjälper dig med allt möjligt (inklusive bjussar på en bir) = fred på jorden.

    Gå en kurs – make surf not war!

  • pjoter

    Medlem
    22 april, 2010 vid 14:08

    De finns faktiskt fördelar med båda sätten. har man nån att fråga innan så man köper vettiga grejer (även innan kurs ska en seriös instruktör kunna hjälpa till med val av grejer) så kan det vara grymt att gå kursen med egna grejer och lära sig rigga å köra dom under säkra förhållanden på kursen.

  • tomw

    Medlem
    22 april, 2010 vid 19:59

    Tony,
    I´m a windsurfer since 1978. Can i have 50% discount on a kite?

  • skotten

    Medlem
    23 april, 2010 vid 01:29

    haha windsurfers get 50% on a kitecourse you old fart haha… 😛

  • humeenils

    Medlem
    23 april, 2010 vid 18:03

    Imorgon gäller det! Ska bli riktigt kul!

  • ric

    Medlem
    23 april, 2010 vid 20:12

    välkomnar dig redan nu in i gänget för det är klart att du får blodad tand av detta!! idag visade borås djurpark upp 8 små jepard ungar, hade tänkt väva in detta faktum i någon fyndig variant av ett lycka till men jag klarade inte att formulera det 🙂
    Lycka till i helgen, må vindarna vara med dig så ses vi på vattnet i sommar!
    ((du skriver väl hur det gått – blir det bilder???))

  • humeenils

    Medlem
    23 april, 2010 vid 21:13

    Ja det är klart jag gör! Får se om de blir några bilder!:) Det hoppas jag vi gör!

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nybörjar frågor!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.