Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nybörjare.
-
ARGH!!!
Börjar bli skottpengar på folk som inte går kurs……eller skapar skämttrådar.
Sen undrar man hur mycket folk lär sig/tar in på kurserna ?
Såg två snubbar i förrgår som drog upp en gammal 12m C-kite mitt i powerzone 5m från trädgränsen i pålandsvind när det blåste ca:10m/s+ .
Åkte snabbt fram och sa till dom att lägga ner efter jag sett hur draken flög korsan tvärsan med båda flygande hit och dit.
Och ja dom hade gått kurs.
Vad har hänt med sunt förnuft ???!!!Skriftligt prov kanske skulle vara på sin plats ?
-
som johan sa 2000 är inte så farligt om du kan gå iväg med livet i behåll ,
Samt kiten du kolalt på är en C kite vilekt är = NO depower what so ever .Är de byigt u där kommer en stark gust så har du no chans att hålla dig på marken om du är överriggad .
kan lätt säga att som nybörjare får man panik o hinner inte tänka ” wow drar i chicken loopen ”Highly recommend taking a kurs
-
haha dude you can borrow my gear if you let me film you. Break it, you buy it though….
-
lär känna en kiteare som kan lära dig grunderna och följa med dig ut tills du lärt dig. överlägset bästa sättet att lära sig.
och det funkar hur bra som hellst att lära sig med c-kite, men var föriktig
-
Det var så jag menade. Man lär sig väll inte bättre för att man har betalat 2000kr eller har jag fel? Sen detta snack med nybörjare. måste varit skönt för alla er som inte varit nybörjare. Men somliga måste gå den hårda vägen
-
seriöst. tror du själv på att någon kommer spendera en heldag med dig när det blåser. Och dessutom göra det gratis. Om du vill börja, gå en kurs eller följ med en erfaren kitare ut, Håll inte på med ngt som du inte själv begriper.
-
Vad är ni för typer egentliget. Träffa ett par kiteare för 2v sedan. Dom var hur justa som hällst. Men alla verkar ha en lite tuff attityd här inne. eller är ni bara drygt snobbiga.
-
Kite4Ever;497509 wrote:Vad är ni för typer egentliget. Träffa ett par kiteare för 2v sedan. Dom var hur justa som hällst. Men alla verkar ha en lite tuff attityd här inne. eller är ni bara drygt snobbiga.
Kite4ever whats up with the attitude seriously ?
Ingen här bara som vill ha ut en rookie som inte har koll på sin sak . Ingen som är vidare sugen på att få en kite i huvudet eller få sina saker förstörda ifall de skulle hända något som du inte kan kontrollera .
Vi poängterar gång på gång på gång att vänd dig till en kiteskola , men du fortsätter att vara arrogant , 2000 kr är fan inte mkt om du har en bra instruktör som lär dig från the basics går igenom allt med säkerhet hur reglerna gäller på vattnet etc … etc …
Och blåser de bra en dag så är folk bra mycket mer sugna på att åka ut o ladda satan än o stå på land och säga ” ah du ser den här röd saken den sätter du fast i den röda saken där borta gör du tvärt om så blir de fel ”
fan dem flesta här har gått kurs .
Skaffa sommar jobb eller jobba helger med o städa eller vad som och spara ihop pengarna sno skolbidraget gör va fan som hällst men sätt andras säkerthet likaväl så din egna före allt annat o gå en kurs
Inga som ens har en snobbig attityd här inne , som jag sa innan vi säger vad som är bäst eftersom du frågade right ?
Mvh Robin
-
Jag måste hålla med, anledningen till att vi tjatar på att du ska ta en kurs är för att vi helt enkelt inte vill att du skadar dig själv och framförallt andra, inte för att ha attityd. Det är mer farligt än du tror om du gör fel och tyvärr har vi sett alldeles för många nybörjare som skadar sig då de gör fel. Enligt min erfarenhet så är det nybörjare som drabbas av 90% av de seriösa olyckarna. Gå en kurs så minimerar du riskerna väldigt dramatiskt.
-
Kanske är dumt att som nybörjare argumentera emot stora delar av sveriges mest erfarna kitare.
Bara en tanke från mig.
-
@Kite4Ever 497509 wrote:
Vad är ni för typer egentliget. Träffa ett par kiteare för 2v sedan. Dom var hur justa som hällst. Men alla verkar ha en lite tuff attityd här inne. eller är ni bara drygt snobbiga.
Hmmm. Om du nu är på rikigt så tycker jag att det är du som har dålig attityd. Vakna upp nu.
Och din parallel med snowbord är way off. Det kommer du förstå när du flugit upp i träden…GÅ KURS,
-
Men brädkontrollen måste man ju ändå ha från snowboarden. Allt jag ville var att få lite tipps och råd inte meningen att reta upp folk. När ska ni ut och köra kite i Habo. tänkte kanske åka dit och kolla lite.
-
ja, men det är ju inte brädan som kommer att skada dig.. Du frågade om tips och alla svarade ”gå en kurs”, tror du inte det kan finnas en anledning till detta. Att du sen säger att det är dyrt och att du kan köpa ett helt kit och refererar till kites som är direkt farliga gör ju att vi blir livrädda eller tror att det är ett skämt. Gå en kurs.
Jag är i Habo varje dag det blåser. -
Kite4Ever;497396 wrote:Men man måste ju börja nån stans. Kurser är dyrt och onödigt har åkt snowboard så jag lär mig nog snabbt. Är det vanligt att man flyger så högt upp i luften som killen i filmen gör?
DÅ GÅR DU EN KITEKURS http://www.kiteskolanbastad.se
du kan börja hoppa fallskärm på egen hand också…man får bara se hur bra det kommer att gå…
om du fortf. tycker det är lugnt att lägga sig på sjukhus i nån vecka, så tänk på att det tycker inte andra som du kan skada 😉
Logga in för att svara.