Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nybörjare-behöver hjälp

• Nybörjare-behöver hjälp

Publicerad av anonym-anvandare på 25 maj, 2002 vid 17:40

Jag har testat vindsörfing några gånger men det var inte så lätt som jag trodde. Jag har en Mistral 150 liter så det är en flytbräda. Jag undrar vad som är bästa att lära mig när jag ska starta. Är det att stå på brädan och dra upp det där förbannat tunga seglet eller är det att lyftas upp av seglet, men då måste det väl blåsa mkt.

Tacksam för all hjälp

anonym-anvandare svarade 23 år, 9 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    25 maj, 2002 vid 20:13

Du ska helt klart ta och lära dig både vattenstart och dra rigg. Som du själv sa så behöver det blåsa mycket för att man ska kunna vattenstarta.

Om du tycker att det är tungt att dra rigg så kan det bero på att upphalninglinan är för kort. dvs. du drar både nere i mastoten och uppe vid bommen. testa och förläng linan så kommer det att bli lättare.

Gå in här http://www.sevenius.com/windsurf/tips/vattenst.htm För lite tips om vattenstarten

Lycka till

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2002 vid 08:15

när man kör på centerbordslösa brädor så är det viktigt att man ”faller av” i början för att komma igång tror jag..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA