Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing nybörjare – kan man köra med slalombräda då?

  • nybörjare – kan man köra med slalombräda då?

    Publicerad av anonym-anvandare på 19 juli, 2002 vid 18:20

    Är det svårare än “normalt”? Jag har koll på den jag kör nu som är riktigt gammal en på kanske 150 liter eller nåt (kan slå, gippa osv ordentligt).

    tomtenissen svarade 22 år sedan 3 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 juli, 2002 vid 20:30

    En slalombräda är lite trögare att få runt i svängen (än tex en vågis eller freestyle) men kan du gippa din 150l koloss är det nog inga problem…Du bör också kunna vattenstarta om det är en mindre slalombräda. Men det du inte kan lär du dej nog hyfsat snabbt om du är lite envis…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 juli, 2002 vid 20:49

    Envis är bara mitt förnamn =D

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 juli, 2002 vid 20:51

    Öh föresten. Vilken är allra lättast? Kan nån lista dom i vilken ordning dom är lättast eller nåt, då skulle jag bli dunderglad!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 juli, 2002 vid 21:12

    freestyle är ofatst lättare sen vet ja inte???

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 juli, 2002 vid 06:50

    f2 sputnik wce 275
    mistral flow 276
    mistral flow v105

    här är nägra som jag har kört på, och som har varit “lätta” att utvecklas på.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 juli, 2002 vid 09:17

    ok. Vilken sorts bräda är dom?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 juli, 2002 vid 15:16

    Är det här en hyffsad kombination…?
    Bräda F2 sputnik 280
    Segel NP Combat 5.0 + mast och bom som passar.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 juli, 2002 vid 17:24

    f2 sputnik 280 är en rätt avancerad slalombräda från mitten -90, np combat är ett vågsegel från tidigt -90.

    Det är nog inte många som ens har funderat på om dessa passar ihop.

  • joeithafish

    Medlem
    20 juli, 2002 vid 17:27

    var ska du köra?
    jag undrar hur länge sen det var 5,0 segling här i stockholm?
    Senaste som kan ha varit bra måste nog varit midsommarafton. då blåste det en del.tongue.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 juli, 2002 vid 18:43

    Jag ska åka omkring och leka lite på mälaren. Jag är ingen bamse direkt (väger 55 kg) så 5 m2 är väl inte jättelitet? Kanske får köpa ett till. Är kombinationen väldigt dålig?

  • joeithafish

    Medlem
    20 juli, 2002 vid 18:50

    det beror väl på hur mycket nybörjare du är, hur ofta du vill surfa och hur stora segel du vill ha. kan inte säga att jag har nån erfarenhet av att väga 55 o surfa så jag har ingen aning om hur mycket mindre segel du kan använda o ändå plana.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 juli, 2002 vid 19:08

    Men alltså funkar kombinationen? Seglet kostar ändå bara 100 spänn så jag kan väl köpa ett annat om det är för litet…

  • tomtenissen

    Medlem
    20 juli, 2002 vid 21:22

    Om du är uppe och vill plana utan att det ska blåsa getpung så måste jag nog, i ärlighetens namn, reka dig att köpta ett lite större segel, även om det verkar vara mitt du är intresserad av. Väger också kring 55 och är nybörjare, behöver iaf. 10-11 m/s för att plana med ett 5.0. Var kör du för storlek nu?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 juli, 2002 vid 21:49

    Jag har ingen aning faktiskt. Hur stort behöver man för att plana i 5 sekundmeter?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 juli, 2002 vid 21:50

    Och föresten. Kan ingen svara på om det GÅR att ha brädan och seglat tillsammans?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing nybörjare – kan man köra med slalombräda då?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.