Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt hopp – Torö onsdag!!!!!!!!!!!

  • calle

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 13:57
    poppo;549305 wrote:
    Åsså klev jag tydligen upp i en hederlig åsnespark eller ska vi kalla den old-school table-top? kommer kanske lite fler bilder vartefter…

    Nice!
    Jag tycker vi kallar det en “old-school table-top”, det låter liksom coolare!

    / Calle

  • poppo

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 14:12
    Calle;549315 wrote:
    Nice!
    Jag tycker vi kallar det en “old-school table-top”, det låter liksom coolare!

    / Calle

    Ser i din avatar att vi delar en känsla – Mulorna måste kickas ibland, så e de bara! 🙂

    Plantan – det enda du ev kan ha glömt är den där försvars-drickan du hade me. Gottig dag i solen, hoppas på mer charge snart!

  • dr-masse

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 19:11
    Goose;549294 wrote:
    Märkligt att ni fick så lite vind, körde i Nävekvarn (inloppet från östersjön till Bråviken) hela eftermiddagen (ensam med sälarna…) och toktryck i 4.7 och 76l vågis. Fågelvägen kan det inte skilja mer än 4-5 landmil till Torö. Du får komma ned till mig ibland Masse, det blåser snuskigt bra på väst vid en bra prognos. Inga vidare hoppvågor med bra men gubbhöga swell som man kan rida gott på.

    Det var faktiskt bra skjuts även på förmiddagen, kunde riggat 4.7 under någon timme. Men, det blåste mer efter att jag åkte (vid 16-tiden) på Stenstranden.

    Åker gärna ner och hälsar på! Men Torö drar alltid på allt från OSO till V… :tongue:

  • svennebanan

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 20:33
    dr Masse;549380 wrote:
    Men Torö drar alltid på allt från OSO till V… :tongue:

    OSO? Det har inte ens föresvävat mig. Styrbordsbog in tamef.

  • jesper_b

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 21:12

    OK, vet att de inträffar typ vart 10e år, men 1993 och 1994 hade vi faktiskt ett par veckor med ost, till och med lite nord i den och en världsklass sektion på udden. Har skrivit om dessa dagar förut och det inträffade en igen för typ 5 år sen, lite cdrygt kanske. Det ska blåsa 20m/s, det är kaos en bit ut, men väl inne vid udden spottar en läpp som heter duga, fin clean skuldra nedanför som vrider in…..

    I år, om 5 år eller kanske 10, men det kommer hända igen!!!!!

    /JB

  • philippos

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 22:43
    poppo;549301 wrote:
    Vinden kom när Masse drog… bra skjuts i 4,7 på seneftermiddagen! Här kommer lite pics av Jesper Stridde:

    Fina bilder Jesper! Kul att man fastna.

    Nu finns det fler bilder [url=http://www.kulingvarning.nu/?p=1585
    ]här[/url], tagna lite tidigare under dagen.

    / Filip

  • jesper_b

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 06:04

    Svennebanan,
    Du behöver absolut inte 5 lite till. Du behöver mer segling på Torö. De flesta du såg plana och rippa omkring häromdagen hade 80 liter och kanske lite till, max 90 inte mer. /JB

  • fredrik-plantin

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 07:47

    Liter hit å dit .. köp en evo 75! så slipper ni tänka mer på det, hugg mig nästa gång så får ni gärna pröva!

  • svennebanan

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 07:50
    Jesper_B;549472 wrote:
    Svennebanan,
    Du behöver absolut inte 5 lite till. Du behöver mer segling på Torö. De flesta du såg plana och rippa omkring häromdagen hade 80 liter och kanske lite till, max 90 inte mer. /JB

    Jomenvisst är det så. Jag försöker bara att hitta lite genvägar. Jag tyckte tom att 105l kändes lite stort när jag fick tryck i sakerna. Vad jag mest behöver är ett större segel för 430 med stort vindregister, lätt att stänga av och tåligt. Har du några ideér;)? Finns det några testimonials för 6.7 SF från någon tungfotad seglare än? Någon som riggat SF på Challenger RDM?

  • jesper_b

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 08:04
    svennebanan;549509 wrote:
    Jomenvisst är det så. Jag försöker bara att hitta lite genvägar. Jag tyckte tom att 105l kändes lite stort när jag fick tryck i sakerna. Vad jag mest behöver är ett större segel för 430 med stort vindregister, lätt att stänga av och tåligt. Har du några ideér;)? Finns det några testimonials för 6.7 SF från någon tungfotad seglare än? Någon som riggat SF på Challenger RDM?

    Vad väger du? Hur stort är ditt största vågsegel? /JB

  • svennebanan

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 08:17
    Jesper_B;549516 wrote:
    Vad väger du? Hur stort är ditt största vågsegel? /JB

    97 just nu, men på sommaren kanske ner mot 94kg. 5.9 Challenger Bash (PowerWaveaktigt). Mitt nästa är ett 7.1 freeride som jag bekvämt kan köra på 105l när det är enklare förhållanden, men det känns lite väl otympligt att gå ut med på Torö.

  • koa

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 09:31

    Vilken skön dag! Stråååålande sol och störtsköna lirare på vattnet och riktigt kul!
    Vackra bilder, Jesper & Filip!

  • marangen

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 18:18

    Kan bara hålla med. Fick rapport om 5,7 runt 2 bläcket. Tvekade, men åkte ändå. Ångrar inget:)

  • brett

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 19:25

    Här kommer lite mer bilder ifrån Torö (stockholms svar på Diamondhead)!

  • gammel-ippa

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 21:04

    Jag gjorde en kort premiär efter 2 års bortavaro pga knäskada på Torö i onsdags.
    HÄRLIGT att vara tebax 🙂

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt hopp – Torö onsdag!!!!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.