Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Objektiv köpes

  • sourra

    Medlem
    21 januari, 2009 vid 18:13

    Vad har du tänkt dig för brännvidd ca?

  • casper

    Medlem
    21 januari, 2009 vid 18:54

    Funderar på att sälja ett sånt här:

    Canon EF 100-400/4,5-5,6 L USM IS

    Inköpt för ett halvår sen och har bara använt det några gånger.
    Tror inte jag får tillräckligt betalt så att det är värt att sälja det, men ge ett bud om du är intresserad.

  • bohm

    Medlem
    21 januari, 2009 vid 19:24

    @sourra 526727 wrote:

    Vad har du tänkt dig för brännvidd ca?

    Det beror på vad som säljs och vad det kostar…. Jag har inte låst in mig på något speciellt.

  • bohm

    Medlem
    21 januari, 2009 vid 19:27

    @casper 526733 wrote:

    Funderar på att sälja ett sånt här:

    Canon EF 100-400/4,5-5,6 L USM IS

    Inköpt för ett halvår sen och har bara använt det några gånger.
    Tror inte jag får tillräckligt betalt så att det är värt att sälja det, men ge ett bud om du är intresserad.

    glömde skriva att förutom att det ska passa till canon så ska det passa min plånbok också… tror det objektivet är lite över min budjet.

  • sourra

    Medlem
    21 januari, 2009 vid 20:16

    Jag har ett sånt här med en sån här och ett sånt här som jag använder sjukt sällan pga att jag har en fast glugg som är mer spännande att fota surf med. Kanske är det mindre brännvidd än du tänkt dig?

  • jezaja

    Medlem
    22 januari, 2009 vid 09:36
    bohm;526739 wrote:
    glömde skriva att förutom att det ska passa till canon så ska det passa min plånbok också… tror det objektivet är lite över min budjet.

    Har ett sådant till salu, i nyskick med två filter. Kan gå ner en femhundring extra om en surfare köper det 🙂
    http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=95775

  • skotten

    Medlem
    22 januari, 2009 vid 09:58

    sourra how much you want for yours??

  • sourra

    Medlem
    22 januari, 2009 vid 10:59

    Oskar: Vad blir det istället?
    Tony: Jag har inte tänkt så långt. Vad kan det vara värt? Det är i mint condition (som saker brukar vara när de bara ligger i en låda).

  • skotten

    Medlem
    22 januari, 2009 vid 11:28

    dude if you had thought about selling it you have thought about how much you want for it.. stop being a h.o.m.o

    (from now on this will stand for “Hands On Meatloving Ozonerider”, and not the very similar term for homosexual people that has obtained me warnings in the past)

    and just say it…. you total if you want it sold make it a good deal obviously. Feel free to use the acronym H.O.M.O in your reply so that people that dont know us both understand I am joshing with you, and I know you would never ride an Ozone, although, you are clearly a meatlover…..

  • yann

    Medlem
    22 januari, 2009 vid 11:56

    Keep it clean Skotten or I will withdraw your hdbits invite :rolleyes:

  • sourra

    Medlem
    22 januari, 2009 vid 12:47

    Haha, jag har inte lagt hand på någon ozoneåkande meatlover sen jag sparkade nils i näsan och då var det förresten inte en hand utan en fot. Hur som helst – nej, jag har inte haft en tanke på att sälja den förrän nu. Är 5k med motljusskydd, filter och objektivetui ett vettigt pris? Kom med bud annars. Tillsammans med en 1.4x extender har man en riktigt trevlig och skarp reseglugg som inte väger allt för mycket och som täcker 70 till 280.

  • skotten

    Medlem
    22 januari, 2009 vid 14:31

    @Yann 526818 wrote:

    Keep it clean Skotten or I will withdraw your hdbits invite :rolleyes:

    hahaha awesome : ) if cabrinha or North started with H M or O I would have hit them up instead… speaking of North… winter must be a really good time for them because none of their kites are breaking hehe… Better?

  • sourra

    Medlem
    22 januari, 2009 vid 19:57

    Bohm, jag har en kompis som säljer sitt sånt här (med motljusskydd och uv-filter):
    http://www.cyberphoto.se/info.php?article=50-500_dg_canon

    Jag tror han har tänkt sig 5-6K för det. Säg till om intresse finns.

  • bohm

    Medlem
    23 januari, 2009 vid 08:21

    Jag ska fundera lite… men jag är amatörfotograf… känns lite saftigt att lägga 5-6 tusen på ett beg. objektiv….

  • skotten

    Medlem
    23 januari, 2009 vid 10:12

    speaking of buying lenses.. where is the cheapest place to buy one, and lets say, happen to know an international superstar kiteboarder travelling a lot

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Objektiv köpes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.