Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ocean rodeao one ?! Bra nybörjar drake ?
-
Ocean rodeao one ?! Bra nybörjar drake ?
Publicerad av surfballe på 27 februari, 2007 vid 16:49Tänkte köpa en Ocean rodeo one 9m2 till tjejen (nybörjare)…..någon som har provat denna?? lr som har lite info? De vill ha 6000 för en 06:a (bra skick) med bom och llinor.. + en ny hängsele för 500. Någon som vet om det låter ok `?
Hat gotT!
telekiter svarade 18 år, 2 månader sedan 11 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
du får min Monkeykite tribe 9a -06 för 3 eller 4 med bom å liner. likadan som på bilden , men 9a
samma pris för evo 12 och 16 -06 -
@SamHansson 367216 wrote:
lägg till lite så får du en Splajrans ny EH
jämfört med EH ripper -06 så är det ljusår mellan!
fråga dom som testat både ONE och EH ripper samtidigt…
ONE är en kanon kite och jag körde med 9 och 12m2 förra året
den är superenkel att återstarta och lämpar sig även bra till nybörjare.
det är en bra kite!
Jag kan inte uttala mig om EH av 2007 års modell men 2006 år hade flera brister än ONE!
enligt mig är ingen kite perfekt… ännu!
-
Vilka brister hade EH. Jag är opartisk och tycker att Rippern är riktigt grym, kan inte se några direkta brister med de.
-
Dra av 1300kr o du har en dessutom bättre kite. Kolla in :
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=11430&sort=1&cat=9&page=3
Kan även fixa en begagnad sele till bra pris om det finns intresse !!!
JB -
för 6000 kan du köpa samtliga märken begagnade (-06).. Vilken betyder att det är varken billigt elller dyrt….. utan det är vad det kostar.
Men jag tycker att en 9:a låter lite lite…. 12-13 är det man brukar köpa som första drake, både som tjej eller kille. (jag väger som en tjej, 65kg, och jag kör oftast med min 12:a)
-
@walle 367222 wrote:
jämfört med EH ripper -06 så är det ljusår mellan!
fråga dom som testat både ONE och EH ripper samtidigt…
ONE är en kanon kite och jag körde med 9 och 12m2 förra året
den är superenkel att återstarta och lämpar sig även bra till nybörjare.
det är en bra kite!
Jag kan inte uttala mig om EH av 2007 års modell men 2006 år hade flera brister än ONE!
enligt mig är ingen kite perfekt… ännu!
V19 menade jag ju, köp V19 (lite snyrrig i mössan idag)
-
Säljer en Ozone Instinct 9kvm för 6000. Kolla länken i min sidfot och kolla sen upp lite mer objektiva åsikter på http://www.kiteforum.com.
-
Troligtvis skulle faktiskt V19 vara den bästa draken för en nybörjare. Har varit grym att undervisa på med sin stabilitet. Tack Sam för att du nämnde den. Senast i Söndags satte jag min V19 i händerna på en total nybörjare (skulle lära hans kompis att hoppa med en Bow Turbodiesel). Den skiten gick inte ens att hålla i luften i de byiga vindarna. Medans noobien med V19 gjorde allt man kunde förvänta sig av en nybörjare och dessutom avslutade med ett stort leende. Men det gills väl inte eftersom han inte satte nårgra kiteloops (eller vad säger du Gogga)
God natt / TOBAS -
Alltså INGET, jag menar inget slår en Primadonna 9:a, inget!!
-
Sorry! Kom på mig att den var en Link och inte en Turbodiesel som inte gillade byiga förhållanden.
-
Såg en kurs med en JN drake i somras, tror det var en Primadonna. Vilken FARS!!!!!!!!!
-
Jo.. det finns ganska mycket som slår den,,,, åtminstånde om du fämför med dagen kite… (har haft 14 och 7 själv och har diggat dom, men det var -05 och efter det har det hänt mycket. Och då menar jag med samtliga andra, men inte prima donnan. Den har varit sig lik sen den kom!) dessutom har väl JN i princip slutat säljas i sverige, vilket gör det än mer angeläget att inte köpa en sådan…..
-
Ledsen att jag avreagerade mig på den här tråden. Men Lynn är enligt mig de klart bästa nybörjardrakarna som svar på er fråga. / TOBAS
-
Tyvärr är det väl detsamma med mina älsklingar och pga allt skitsnack runt dessa är jag inte så sugen, trots en övertygelse om dess förträfflighet att gå in och bli nått jag inte är(affärsman). Men har ni funnit ljuset hör gärna av er så ska vi se om jag kan komma på bättre tankar 😉 / TOBAS
Logga in för att svara.