Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing …och vinschbygget går bra?

  • …och vinschbygget går bra?

    Publicerad av sourra på 22 mars, 2010 vid 20:23

    Jag kan meddela att monstervinschen från Johannesburg har stött på ett byggnationshinder längs vägen. Intressant definition säljaren hade på “fullt fungerande motor”.

    rydstrom svarade 14 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • wakenils

    Medlem
    22 mars, 2010 vid 20:27

    cp cp cp cp cp

  • sourra

    Medlem
    22 mars, 2010 vid 20:33

    Lugn och fin nu Nils, det här kommer ordna sig.

  • langens_kite

    Medlem
    22 mars, 2010 vid 21:03

    Som vi säger i norrland DÖNARRE

  • wakenils

    Medlem
    22 mars, 2010 vid 21:13

    vi löser det kompis

  • sourra

    Medlem
    22 mars, 2010 vid 21:25

    Det är viktigt att inte tappa humöret

  • rydstrom

    Medlem
    23 mars, 2010 vid 06:50

    Det löser sig sa han som sket i valhalla-badet

  • sala

    Medlem
    23 mars, 2010 vid 07:42

    satan du, den stackarn har haft en hård historia. Helrenovering e båda tråkigt o kul!

  • sourra

    Medlem
    23 mars, 2010 vid 08:11

    Om det inte vore för att ny cylinder, kolv & ventiler kostar drygt 5000 spänn hade det kunnat vara nåt. I och med att motorn är köpt från en demonteringsfirma så gäller ju konsumentköplagar så det här bör kunna lösa sig på nåt sätt. Men surt är det helt klart.

  • sala

    Medlem
    23 mars, 2010 vid 09:14
    sourra;602803 wrote:
    Om det inte vore för att ny cylinder, kolv & ventiler kostar drygt 5000 spänn hade det kunnat vara nåt. I och med att motorn är köpt från en demonteringsfirma så gäller ju konsumentköplagar så det här bör kunna lösa sig på nåt sätt. Men surt är det helt klart.

    nissarna på den firman har nog inte sett över den motorn innan den såldes. Ser ut som den gått riktigt jävla dåligt under en längre tid, grymt dåligt bestyckad och ringar som e helt slut.
    Hoppas det fixar sig innan vårfloden kommer där uppe, lär dyka upp många fina winch spot där då.
    En av mina winchar kommer att finnas på nocomly nästa vecka och dansken lär nog inte vara omöjlig att få ut på ett session.

    Kör hårt

  • sourra

    Medlem
    23 mars, 2010 vid 09:18

    Ja alltså motorn gick inte mer än ett fjärdedels varv innan det tog stopp då vi provkörde startmotorn så det där hålet i cylinderväggen har garanterat varit där sedan hojen gick till demontering.

  • smaskens

    Medlem
    23 mars, 2010 vid 12:32
    sourra;602814 wrote:
    Ja alltså motorn gick inte mer än ett fjärdedels varv innan det tog stopp då vi provkörde startmotorn så det där hålet i cylinderväggen har garanterat varit där sedan hojen gick till demontering.

    Shit ser ut som om någon har kört ett stämjärn genom cylindern. Påminner nästan om ett tappert trimmningsförsök eller också har det regnat saltvatten på den stackarn.

  • sourra

    Medlem
    23 mars, 2010 vid 13:41

    Vad de har utsatt motorstackaren för kan man bara spekulera i men det ska bli intressant att höra hur demonteringen kommer försöka slingra sig ur detta.

  • petting_4

    Medlem
    23 mars, 2010 vid 20:38
    sala;602798 wrote:
    satan du, den stackarn har haft en hård historia. Helrenovering e båda tråkigt o kul!

    Framförallt väldigt kul!:D

  • tuben

    Medlem
    23 mars, 2010 vid 23:59

    Hade jag kunnat något om motorer så hade jag sagt något smart här…. men det kan jag inte så köp en ny för jag vill komma och åka!

  • acemattias

    Medlem
    24 mars, 2010 vid 20:09
    Tuben;602959 wrote:
    Hade jag kunnat något om motorer så hade jag sagt något smart här…. men det kan jag inte så köp en ny för jag vill komma och åka!

    Misstänker att de som kan något om motorer också resonerar ungefär sådär:smirk:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing …och vinschbygget går bra?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.