Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › off topic.. behöver en "lantmätare"
-
off topic.. behöver en "lantmätare"
Publicerad av kristjans på 3 april, 2009 vid 12:49Har någon på forumet kunnskaper inom lantmätning!!
Skulle nämligen behöva hjälp med mätning av en yta inför ett vattenrelaterad projekt i gbg området..
Om ni har möjlighet för att hjälpa till eller känner någon som kan, får ni gärna maila mig på:
vogon-jeltz svarade 16 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Ska höra med min personliga mullvad som är deep undercover i Länstyrelsen skåne
-
haha Sam. men du, det är ju bara du som kan gå på vatten, så om jag köper en stegräknare kan du komma å gå runt åt mig..
-
google earth funkar endast för det inledande stadiet och vi har kommit betydligt längre i nu, så vi behöver ”faktiska”/exakta mått.
-
Ruvar på en drös förträngda kunskaper i området, samt hela mätningskungörelsen i en låda på vinden, men befinner mig inte i Gbg och har inte heller någon teodolit skräpandes hemma. I dina kläder skulle jag ta kontakt med t.ex. en KY-utbildning som utbildar mätningsingenjörer, några väg och vattenbyggare från Chalmers, eller något liknande och låta dem göra ett elevprojekt. Det har jag använt i andra sammanhang med väldigt bra resultat. Studenter gillar att jobba med verkliga case och du får ditt arbete gjort. Alla glada.
-
Vad ska det bli för ”vattenrelaterat” projekt? Något vi kommer ha användning av?
Logga in för att svara.