Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing offtopic Men bota förskylning /influensa ??

• sunil

Medlem
    2 december, 2004 vid 11:21

får hålla me viss annan personal, ut o surfa … o kom inte in igen fören du är så trött att du spyr…
    blir du inte frisk av de så blir du nog aldrig frisk…

• dixon

Medlem
    2 december, 2004 vid 11:31

Köp C-vitamin rör (1g/tablett), kör tre tabletter om dagen i tre dagar. Sov så mycket du kan i helgen. Så är du frisk till måndag

• anonym-anvandare

Medlem
    2 december, 2004 vid 11:32

Esberitox är ett medel som kan fixa till en kommande förkylning. Men det förutsätter att man tar dessa tabletter redan vid de första symptomen.

• southe

Medlem
    2 december, 2004 vid 11:49

Sömn, sömn, sömn, ordentlig mat, mycket vatten och mer sömn

• nordgren

Medlem
    2 december, 2004 vid 12:02

Jo faktiskt, jag har också provat echinagard ( eller hur det stavas) en gång och den funkade bra. Kanske ett alternativ till whiskey. smile.gif

• drakglenn

Medlem
    2 december, 2004 vid 12:35

MOLKOSAN !! testa detta, fick tipset av en glad surfpolare…

Jag har två barn och klarat mig från deras förkylningar i två år nu, peppar peppar har jag inte varit förkyld sen jag fick flaskan i min hand, kostar 45:- på hälsoboden

Som vanligt gör alla medel störst verkan när man känner det är på gång, alltså innan man blir förkyld men ge det en chagns, söker du ett riktigt bakteriedödande medel så blir detta mitt tips till dig Knatte smirk.gif

//Glenn

• anonym-anvandare

Medlem
    2 december, 2004 vid 15:32

Svar till:

Har testat Echinagard, andra naturläkemedel och vitaminkurer och riktigt varma bad/bastu , sova med mängder av varma kläder under duntäcket. Dvs alla ovanståe tips.
    Inget har bitit hitills…. crazy.gif idag skall jag dricka många liter vatten också grin.gif

[/ QUOTE ]

Hjälper inget av ovanstående så har du inte många frostnätter kvar crazy.gif

• kamaaina

Medlem
    2 december, 2004 vid 15:33

Problemet e att de flesta förkylningarna orsakas av virus…

• brickan

Medlem
    2 december, 2004 vid 16:04

Svar till:

Problemet e att de flesta förkylningarna orsakas av virus…

[/ QUOTE ]
    Vad jag vet så orsakas alla förkylningar av virus och har inget med kyla att göra.
    Ett bra imunförsvar är guld vär och det får man ju av att dricka lite sprit sova mycket och äta bra.
    Det lustiga är att man borde vara död nu pga förkylning.

Ett par bra sätt att hålla sig frisk.

1 Umgås inte med Barn.
    2 Besök inte bartäta regioner som dagis skolor mm.
    3 Ackta dig för föräldrar som kommer nära barn dagligen.

• southe

Medlem
    2 december, 2004 vid 16:32

Kylan orsakar sämre försvar mot eventuella baskillusker som REDAN FINNS i kroppen. Alltså kan nedkylning locka fram en lurande förkylning men den skapar den inte. Efter mitt sista surf, tre veckor sedan, kom min fram och en veckas snorande är bara förnamnet…

• kamaaina

Medlem
    2 december, 2004 vid 16:32

Bra talat….
    Mkt vettiga tipps.

• Knatte

Gäst
    2 december, 2004 vid 16:38

Precis vad som startade min misär…
    Den misslyckade surfturen den 12 nov, när en stor del av tiden tillbringades simmandes i vattnet tongue.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    2 december, 2004 vid 18:05

Hittade en bra sida med många bra tips som funkar ganska bra om man följer dom.
    http://www.ehdin.com/Forebygg_forkylning.html

Krya på dig!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing offtopic Men bota förskylning /influensa ??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.