Senaste nytt Forums Övriga Off Topic ogiltig version av windows

• ogiltig version av windows

Publicerad av marcel_101 på 19 oktober, 2006 vid 11:14

har kört det här windows fan i år. men nu när den gjorde en uppdatering, upptäckte microsoft att det inte är en äkta version får meddelande om det hela tiden bla bla mycket irriterande, min messenger live har inte fungerat sen dess heller vet inte om det har o göra med det ?

hur fixar jag detta problem nu utan att behöva gå o köpa ett lagligt windows =)

superman svarade 18 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • henke201

Medlem
    19 oktober, 2006 vid 12:05

Har samma problem och haft det väldigt länge 😉 I början hade jag planer på att få rätt på det men insåg ganska snabbt att de inte stör något.. Har inte fått några som hellst problem med annat tack vare detta…

• marcel_101

Medlem
    19 oktober, 2006 vid 12:26

@Henke201]Har samma problem och haft det väldigt länge ) I början hade jag planer på att få rätt på det men insåg ganska snabbt att de inte stör något.. Har inte fått några som hellst problem med annat tack vare detta…[/QUOTE wrote:

okaj, då e väl messenger bara nere pga annat, får väl leva med lite meddelande då =)

• weeboy

Medlem
    19 oktober, 2006 vid 13:48

Halloj gode mannen!

Vad för windows kör du? Fixade min xp sp2 med några cracks, tog dock en halv dag jobb och så ska man va lite kunnig i datorer. Sen ’r ju problemet att MS uppdaterar sina valideringsverktyg så har man otur får man kanske cracka 1 gång i mån eller nåt. Hittils gjorde jag det 2ggr på halv år så de ä inte farligt ändå. Jag har ’ndå original skiva men eftersom jag installerade om datorn ett par gånger blev det plötsligt oäkta. Det bästa är att skaffa kopia på företags eller skol windows med massdistribution avtal så ä det lugnt sen.

/Viboj

• larssa

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 09:06
    Marcel_101 wrote:
    har kört det här windows fan i år. men nu när den gjorde en uppdatering, upptäckte microsoft att det inte är en äkta version får meddelande om det hela tiden bla bla mycket irriterande, min messenger live har inte fungerat sen dess heller vet inte om det har o göra med det ?

hur fixar jag detta problem nu utan att behöva gå o köpa ett lagligt windows =)
    Prova att göra en systemåterställning och gå tillbaka till innan du uppdaterade valideringsverktyget för windows. Skit sedan i att uppdatera just den uppdateringen så skall det nog funka.

• marcel_101

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 10:33

i thank you for the tips boys, ska försöka pilla lite me det

• bresky

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 13:35

Jag har råkat ut för precis samma sak.
    Hur gör man en systemåterställning?

• skotten

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 13:44

ok heres what you do….

you can find SYSTEM RESTORE in your control panel.. look around a little.. its best you rember where it is for future.. (please not thea system restore is a great place for viruses to hide, even if you think you have deleted them).

Restore and then use a ”peer” program to download the updates you need (remember to scan them for stuff)

If you have a version of windows that you do not wanna register, then use a prograp called reset5.exe… some antiviruses call it a virus, but this is because it will change the registry in your computer.. nothing more.

Mail me for more help… this reply is a kinna trying to just give help to everyone on this thread.

• marcel_101

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 17:54
    skotten wrote:
    ok heres what you do….

you can find SYSTEM RESTORE in your control panel.. look around a little.. its best you rember where it is for future.. (please not thea system restore is a great place for viruses to hide, even if you think you have deleted them).

Restore and then use a ”peer” program to download the updates you need (remember to scan them for stuff)

If you have a version of windows that you do not wanna register, then use a prograp called reset5.exe… some antiviruses call it a virus, but this is because it will change the registry in your computer.. nothing more.

Mail me for more help… this reply is a kinna trying to just give help to everyone on this thread.

jag gjorde en systemåterställning problemet är att jag kan inte gå längre tillbax än 18 okt. men då försvinner inte ogiltiga windows skiten, och som sagt jag kan inte gå längre tillbax…………så hur gör jag då, fatta inte riktigt det där med reset5.exe

• skotten

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 00:42

sent you a PM mate 🙂

but for all others.. one way of doing it.. if you had an illegal . copy of windows.. is NOT to download the updates from the Microsoft site haha. Find one using something like piratebay….

this post was not intended to tell people how they can use copies of windows, but was merely speculation…

• superman

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 07:46

Hmm, there´s an easier way, I got a tool called Windows Genuine Advantage Validation, just install that and everything works perfect. PM if you want it..

Haha, yea this post was also just pure speculation 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic ogiltig version av windows

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.