Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Oknäckbar bräda köpes!!!

• a-holm

Medlem
    29 april, 2008 vid 11:04

Svårdragna? dåligt glid lr.

jag har kört dänna: 2001 Double Up Nelson Burning City
    http://www.wakeworld.com/boardguide/getboard3.asp?ProductID=1091

det är en av de bästa wakestyle brädorna jag har tästat.
    Tar inte lika mycket höjd som en kite bärda men det är marginällt när man har rätt tryck för att få bra popp. Poppen väger lätt upp det n
    man förlorar i höjd.

Gillade den bättre än LF Ellement…

• johnk

Medlem
    29 april, 2008 vid 12:13

Jag har en (antagligen) knäckbar bräda. Är det nåt speciellt man ska undvika för att behålla den oknäckt? Låta bli kallt vatten är inte riktigt ett alternativ för jag vill köra året runt.

• gadget

Medlem
    29 april, 2008 vid 14:56

Lentens Lunacy lär väl hålla för en del!
    Hör med Anders på LaSurf!

Och det bästa av allt… inget handtag! 🙂

• yeeah

Medlem
    29 april, 2008 vid 16:05

@Gadget 461836 wrote:

Lentens Lunacy lär väl hålla för en del!
    Hör med Anders på LaSurf!

Och det bästa av allt… inget handtag! 🙂

och den är jäkligt skön!

• skotten

Medlem
    29 april, 2008 vid 16:21

Or you can have one of the customs mike blomvall hasnt managed to break… PM me for the list…

• roland

Medlem
    29 april, 2008 vid 18:41

@ä-holm 461746 wrote:

sjukt störigt att knäcka brädor!!

Körde av min cabrina custom i går. jag tror vi knäcker brädor i norden pga det kalla vattnet, har bara hänt mig på höst och vår.

jag tror inte på kitebrädor längre jag ska skaffa mig en wakeboard. När det bråser och det är platt har en wakeboard överlägsen popp och styrka. Och kryssa är inget problem i dom vindarna

Själv har jag bara knäckt brädor i värmen 3st men jag åker ju rätt lite här hemma!

• sourra

Medlem
    29 april, 2008 vid 20:35

@johnk 461805 wrote:

Jag har en (antagligen) knäckbar bräda. Är det nåt speciellt man ska undvika för att behålla den oknäckt? Låta bli kallt vatten är inte riktigt ett alternativ för jag vill köra året runt.

1. Kör med brädfodral så du inte funkar upp brädan och skapar brotthänvisningar i nått skikt av brädan.
    2. Landa inte platt och hårt

Busenkelt. Fast alla brädor går att knäcka men vissa brädor ger med sig först efter din benstomme gör det =)

Brädor med träkärna tycks generellt sett hålla bra.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA