• portin

    Medlem
    7 april, 2002 vid 21:59

    Vilket/vilka datum är det? Jag har antagligen inte råd med besinpengar, men man vet aldrig med min ekonomi, den går lite upp o ner. Jag är jävligt sugen på att prova max rajen… …hur många km blir det att åka ner?
    /J

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 april, 2002 vid 08:36

    Ja, det är cirkus 60 mil från Gävle.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 april, 2002 vid 12:13

    hur vindsäkert är det egentligen på öland??

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 april, 2002 vid 14:02

    Nu här i slutet av april, maj och juni så är Öland bland det vindsäkraste ställe du kan åka till här i Svedala.
    Kanske inte ett helt utömmande svar på din fråga men det får duga.

    Ladda bajset!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 april, 2002 vid 16:35

    Det blåser aldrig på öland. Regalskeppet Wasa kantrade för det var så lite vind på ostkusten. Så Go Big(Warberg) or Go Home

    Varbergsbo

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 april, 2002 vid 20:08

    Du menar nog kronan. Wasa sjönk i stockholm dumb ass.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 april, 2002 vid 09:14

    Jag tänker inte kommentera ditt inlägg, för det är det inte värt. Men sägas kan att alla ställen har sina starka och svaga sidor och det gäller inte minst Babbelviken.
    Så lägg ner!

  • getwet

    Medlem
    9 april, 2002 vid 11:22

    Enligt SMHI så är de blåsigaste ställena förljande:
    Tarfala, om du nu vet var det är någonstans, tveksamt med tanke på var Wasa sjönk enlig din historie bok……
    Eggegrund, där Titanic sjönk som du kanske känner till.
    Och slutligen Ölands södra grund, där Franska revolutionen ägde rum!!!!
    Högst uppmätta vindstyrka någonsin i Sverige är Tarfala med 81 m/s. Högsta medelvind under ett dygn, Ölands södra grund med 40 m/s.
    Enligt SMHI har ostkusten en något högre medelvind än västkusten, så det är kanske läge att stänga anknäbben!!!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 april, 2002 vid 12:00

    Wow 40m/s och plattvatten… det impar det… hahaha tillåt mej skratta.
    Ang. Wasa så skrev jag att det sjönk på ostkusten. Altså Warberg är bäst ostkusten är skit, och dit tillhör väl plattvatten öland?? Kom över till Warberg och surfa lite på riktigt va?
    Om du kommer hit så kan jag tipsa om bra plattvattenställen (insjöar) där du kan träna på vattenstart och duckjipp…

    MVH
    Den Radikale Warbergssurfaren

  • getwet

    Medlem
    9 april, 2002 vid 12:14

    Sveriges högsta våg, uppmätt på Ölands södra grund…11m.
    Så kan jag kanske referera till vad många vågsurfare brukar kalla Varberg för….kärringviken….!!! Många anser att Torö exempelvis är betydligt radikalare än Varberg….Grönhögen är knappast plattvatten. Men du radikale anonyme Varbergs bo borde väl ha modet att logga in sig som icke anonym och ge oss andra “nördar” lite tips på spots där vi kan träna vattenstarter mm.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 april, 2002 vid 12:33

    Nej jag vill vara Anonym och bråka lite.
    11 meterst våg?? Det var väl svallet efter att ni slängde i era pråmar och skulle plattvattensurfa iså fall….. eller så läste du fel på decimeter och meter!
    Öland är bra på ett sätt, man bottnar överallt så man slipper lära sej vattenstart.

    Warberg Rules

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 april, 2002 vid 12:40

    Tyvärr är ju avståndet mellan Danmark och Varberg lite kort för att det ska kunna bygga upp monstervågor. Vid schysst DMI-prognos drar väl en del av er Varbergsseglare till Klitmöller för att få bättre vågsegling. Men det blir lite kul tugg på konfen med dina pubertala inlägg, piggar upp en lite under en trälig arbetsdag!
    /Seasurf

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 april, 2002 vid 14:44

    Jag tror inte att du kommer från Varberg utan är bara en av ytterligare glappkäftar på dagiskonfen.
    Dom lokals jag känner på båda ställena håller inte på så här. Utan åker dit där det blåser och går vågor.
    Förra årets midsommar ramlade halva Varberg ner till Öland för det blåste. Blåser det i Skåne så åker vi dit.
    Och är det bra på västkusten dit.
    Angående Get Wets våghöjd så är den högsta våg som uppmäts i Svedala 11,4 m och detta är uppmätt på Ölands Södra Grund.
    Och jag vet att Norra, Östra, och södra Öland har vågpärlor
    som får apelviken att likna rena rama dagisviken.
    Men något som slår det mesta är Gotland.
    Men tyvärr, med dom svinpriser som råder så är det för dyrt att åka dit.
    Sluta med detta dagisnack här och nu!!
    Inga riktiga vågsurfare håller på så här.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 april, 2002 vid 15:50

    Öland är kasst, inga vågor och svinkaltvatten, Västkusten är bäst och dessutom slipper man se att solen går ner bakom en grandunge!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 april, 2002 vid 17:59

    Öland är bäst(Sveriges framsida), där kan vi se solen gå upp utan att se grantopparna.En hälsning till Sveriges baksida.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.