Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Öland Fredag…??

  • mick

    Medlem
    12 september, 2012 vid 10:31

    Vattennivån ser ju inget vidare ut. Vad säger Haga-proffsen?

  • bjornen

    Medlem
    12 september, 2012 vid 10:31

    Vinden och vinkeln blir nog hyffsad men vattennivån kan spöka tror jag. Men det kan ju tokdroppa när det närmar sig 🙂 Jag har för mig att bra nivå ska vara -10 -15 rätta mig om jag har fel. Har också för mig att man ska lägga på en del på nivån som Kalmar har.
    http://produkter.smhi.se/OceanWeb/html/waterlevel/5_kalmar.html

  • mackee

    Medlem
    12 september, 2012 vid 10:53

    Vatten nivån kommer bli fin

  • thomas-althin

    Medlem
    12 september, 2012 vid 12:19

    Ska nån åka…vilken tid …:)

  • mackee

    Medlem
    12 september, 2012 vid 12:31

    Som det är nu
    På plats 09,00 men det kan ändras

  • mick

    Medlem
    12 september, 2012 vid 12:48

    Jag och The Bearded Lady är nog på plats vid 10 om proggen håller.

  • thomas-althin

    Medlem
    12 september, 2012 vid 12:51

    ..tror att det kan komma lite Skånepågar oxå…;)

  • martin-m-a

    Medlem
    12 september, 2012 vid 13:44

    Kommer 🙂

  • badjanne

    Medlem
    12 september, 2012 vid 18:21

    Kom till Holland istället. Det blir ett grymt tryck i Bad Hoophuizen. Stormvarning på gång och perfekt vattenstånd.
    Billiga stugor att hyra och Badjanne är där.

  • mattias-j

    Medlem
    12 september, 2012 vid 19:01

    Kan tyvärr bara instämma med Macke. Vind och vatten ser löjligt bra ut från ca 12.00. Rekordförhållanden från ca 14.30. Finns risk för putsning av ditt spotrekord Macke…. Meddela gärna om mina tider stämde!
    Lycka till!

  • bjornen

    Medlem
    12 september, 2012 vid 19:33

    Nu får du förklara för en som aldrig fattat det här med vattennivån. Vad är optimalt? Var hittar man den proggen? Tack för den trevliga analysen 🙂

  • seve1000

    Medlem
    12 september, 2012 vid 19:50

    Verkar ju nästan för bra att missa denna fredag? Får nog ta och styra om ett och annat i morgon;-)

  • mattias-j

    Medlem
    12 september, 2012 vid 19:53
    Bjornen;698289 wrote:
    Nu får du förklara för en som aldrig fattat det här med vattennivån. Vad är optimalt? Var hittar man den proggen? Tack för den trevliga analysen 🙂

    Jag kanske berättar om jag får rätt på fredag, annars vet jag inget….:wink:

  • mackee

    Medlem
    12 september, 2012 vid 20:06
    Bjornen;698289 wrote:
    Nu får du förklara för en som aldrig fattat det här med vattennivån. Vad är optimalt? Var hittar man den proggen? Tack för den trevliga analysen 🙂

    Växjö är på plats 09.00
    Kl 09.02 hålls en snabb kurs i vatten nivå
    ( håll tummarna att vi är på plats eller får Richarson en privat kurs i bilen)

  • mattias-j

    Medlem
    12 september, 2012 vid 20:58
    Seve1000;698292 wrote:
    Verkar ju nästan för bra att missa denna fredag? Får nog ta och styra om ett och annat i morgon;-)

    Ni skulle bara se vad som kan dyka upp nästa veckoslut. Jag skulle se kommande fredag som en mjukstart på en blåsig period. Om man bara hade varit hel….:crazy:

    http://www.opc.ncep.noaa.gov/A_sfc_full_ocean.gif

    Om ni tittar längst ner på denna bild så ser ni ett embryo till en orkan(Nadine). Den har idag en tydligt nordlig bana och kommer förmodligen åka Golfströmmen norrut. Den rundar högtrycket vid Azorerna och banar sen väg över Storbrittanien. Följer man utvecklingen så kan den ge storm här hemma om ca 8-10 dagar…. Den kan också dö som en fjärt utanför New Foundland, men det ser inte så ut.

    West Kirby kommer nog kunna leverera 50 knops väder inom 6-10 dagar. WK är ju i stort sett oberoende av tidvatten, förutom ca 1-1,5 timmar vid riktigt hög flod. Då kan det slå över muren….

    Jag skulle kolla flyg till Manchester.

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Öland Fredag…??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.