Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Öland på söndag?!

• Öland på söndag?!

Publicerad av manno på 13 oktober, 2005 vid 17:02

Verkar kunna blåsa lite söndag (äntligen, jävla höst). Kommer till eastcoasten och är lite sugen på vågor, bästa stället på rak nord? nån mer som ska köra?

styret svarade 19 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • _alexander

Medlem
    13 oktober, 2005 vid 18:31

jaså du lämnar oss andra i sticket mad.gif

• styret

Medlem
    13 oktober, 2005 vid 20:38

dålig koll på nordliga vindar men skulle tippa på norra udden. östra sidan om viken, precis där inloppet börjar. en bit att knalla med grejerna och bågorna stänger jävligt snabbt, inte mycket ridning tyvär, in och träffa fickan och ladda uppåt.

vet itne om det kann finnas nått en liten bit längre ner i skogen som ger bättre ridmöjligheter.’

själv får jag nog nöja mej med ltie freestyle i kleva. flickvännen är på besök så får nog dra ner det till en eller två timmar. nordligt kan bli kul, ladda grejer på invägen. sjukt laddad påd et faktiskt. fast fan vad gott det hade vart med vågor med iofs… hmmm

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2005 vid 20:46

Jag har oxå dålig koll på var N levererar vågor, men en säker källa berättade att (våg)surfare är påväg mot trollskogen/ångjärnsudden i helgen……

• styret

Medlem
    13 oktober, 2005 vid 21:00

blir dock stort där jag pratade om.

bläsinge kan funka, norr om hamnen, trångt och stenigt och jag vågar inte lova nått. men tror det kan finnas pottential där, om det levererars mycket vind så kasnke jag åker förbi och rekar lite iallafall..
    måste ju finnas en anledning till att dom har byggt på ön norr om hamninloppet som skydd åt det hållet.

ålebäck behöver väl lite mer nordost för att funka? eller är jag ute och snecyklar som vanligt?

• styret

Medlem
    14 oktober, 2005 vid 08:12

kör genom byxelkrok och längs neptuniängar på vägen upp och spotchcka lite där. har hört att det vågsurfas en del där. har hört nått om neptuni reef av några danskar men har aldrig riktigt tagit mej tid när jag ahr åkt upp.

• basse

Medlem
    14 oktober, 2005 vid 09:12

Blir det inte ridbart i Trollis?? Eller menar du något annat? Orkar nog iaf inte åka med GalenLasse denna gången. Det får fan vara lite varmt åtminstånne om jag skall köra 50 mil för surf.

• styret

Medlem
    14 oktober, 2005 vid 09:22

jag vet inte om trollis funkar på ren nord. kan säkert göra det. har som sagt dålig koll där uppe. funkar trollis så är det bra ridning, men högst uppe vid inloppet är det inte särskillt ridbart. ett par km norr om shipwreck

• brickan

Medlem
    14 oktober, 2005 vid 10:05

Svar till:

Jag har oxå dålig koll på var N levererar vågor, men en säker källa berättade att (våg)surfare är påväg mot trollskogen/ångjärnsudden i helgen……

[/ QUOTE ]

Ängjärnsudden heter det!

• lars_k

Medlem
    14 oktober, 2005 vid 10:20

Trollis är inte så galet på N. Har fått sidvind och logo vid shipwreck-udden. Dock verkar vinden hamna en bit för långt ut till havs denna gången, så det är mkt tveksamt om jag drar dit i helgen.

• manno

Medlem
    15 oktober, 2005 vid 18:01

Va sjutton hör jag! är det nån som är man nog att riskera en bomkörning för perfekt sideshore eller inte? Vi sticker från kalmar vid åtta, tänkte faktiskt stanna till vid köpingsvik på vägen upp, kan det bli nåt där tro?

• anonym-anvandare

Medlem
    15 oktober, 2005 vid 20:31

Svar till:

Va sjutton hör jag! är det nån som är man nog att riskera en bomkörning för perfekt sideshore eller inte? Vi sticker från kalmar vid åtta, tänkte faktiskt stanna till vid köpingsvik på vägen upp, kan det bli nåt där tro?

[/ QUOTE ]
    Det är ju en viss skillnad att göra en bomkörning från Kalmar eller från Göteborg……

• johanc

Medlem
    15 oktober, 2005 vid 22:13

Bara pengar….. wink.gif

johanC

• klang

Medlem
    16 oktober, 2005 vid 17:44

1-0 till Bom-körning…. men va faan… det är ju kul och sitta av 8 timmar i surf-bussen…

Kan tänka mig att Haga är kul när det blåser…

/Klang

• manno

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 13:10

Svar till:

1-0 till Bom-körning….

[/ QUOTE ]
    Var ni i haga på söndan!? Trollskogen rockade fetare än fett! 5.0 sideshore och ett fett stenbryt!! 3:e bästa dan i år!!

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 13:54

Köra hela vägen från skåne o sen missa det göttaste confused.gif

Trollskogen levererade både för vind och vågsurfare smile.gif
    Vilket underbart ställe

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Öland på söndag?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.