Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing öland/gotland eller västkusten ?????

• öland/gotland eller västkusten ?????

Publicerad av mickemoose på 2 juni, 2004 vid 06:38

om man ska flytta/åka på semester till ett fint ställe me bra jämn vind och billigt att bo.var ska man då?(ett plus är om det är bra stränder och inga hinder om man kitar)sen ska man kunna köra på stora vågor och super små.tex andra sidan öland är det mindre vågor men bra vind, och dem som vill ha stora vågor attt hoppa i drar till andra sidon osv. så var är det bästa stället att bo på tycker du!

mattap svarade 20 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • fastlandsguten

Medlem
    2 juni, 2004 vid 06:50

Eftersom jag själv bor på Gotland så….

Billigt att bo, nej
    Finns det några bra jobb, nej (distans till sthlm är det bästa om du inte jobbar inom sjukvården eller hantverkare..)
    Stora vågor, ja
    Små vågor, ja
    Vindriktningar, alla
    Kite, ja

Gotland är mycket bra att bo och leva på. Att inte fler windsurfare från sthlm åker hit(tre timmar färja)under sässongen är lite konstigt. Vi har ingen direkt sjöbris, men vid lågtryck och vind i sikte är det kanon. Sen att det är bra party och liv är ett stort plus.

Men det finns många ställen i sverige. Skåne är kanon fint och nära till allt..tex europa som erbjuder lite mer…

Hälsar,

Peter

• mickemoose

Medlem
    2 juni, 2004 vid 07:04

tack för tipsen! laugh.gif

• basse

Medlem
    2 juni, 2004 vid 07:11

Kan man få ett bra arbete i Kalmar tror jag det är mycket bra. Såg ett hus som skulle säljas lite söder om Haga. Byggt 2001 tror jag och de skulle bara ha typ 1,5 mill för det. Då undrar man ju varför man sitter i en hyreslägenhet utan balkong med helt sjuka grannar och inte på baksida av ett hus med an kall öl och väntar på vind istället.

Basse – som inte riktigt har råd med ett hus i Göteborg.

• heenriik

Medlem
    2 juni, 2004 vid 07:59

Skulle inte rekommendera Gotland under sommaren. Vi har landställe där. Att åka ner i Juli/Augusti för att windsurfa är en ganska stor chansning. Åkte ner 2v utan planing förra året (6.7 som störst). Däremot är det grymt på hösten och dom sommardagar det kommer lite vind.
    Henke

• styret

Medlem
    2 juni, 2004 vid 09:08

ja huspriserna är inte så höga här på Öland, förhållandena du efterlyser finns här, har man kottar så är mörbylånga sveriges bästa grundskolekommun (2002 eller 2003 tror jag att det var iallafall).
    Jag vet inte hur pass stor arbetsmarknaden är faktiskt men jag känner nog inte nån som är arbetslös tror jag, kanske nån som har valt det själv.

Sen att det kan bli lite jobbigt här under högsässong och enligt vissa lite dött under vintern (men den är ju inte så lång) är väl några negtiva aspekter.

mycket surfare är det också, typ överallt.

• mattap

Medlem
    2 juni, 2004 vid 10:36

GBG är kung tycker jag! Visst, dyra huspriser men å andra sidan är det en tillväxtkomun med relativt mkt jobb inom olika brancher. Närhet till Varberg och en del bra spots kring Gbg:s skärgård. Jag har flyttat hit och jag stortrivs, känns lite surt nu när man börjar kolla in hus bara…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing öland/gotland eller västkusten ?????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.