Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Ölands Norra Onsdag 14:e

  • mackee

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 16:33

    jag tror mr R satte nytt rekord på 500m 39,7 vi fär se senare i kväll

  • benke-2

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 16:34

    Gick det å köra eller var det för kallt, verkar ha kommit upp till 6 grader på eftermiddan iallafall.

  • benke-2

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 16:39
    mackee;583325 wrote:
    jag tror mr R satte nytt rekord på 500m 39,7 vi fär se senare i kväll

    Alltså var gps max på 43+ eller?, funkade bana/vattenstånd okay.

  • mattias-j

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 16:41

    Seglade bakom Beijershamn, ryckig byig vind. Tyvärr för min del så gjorde mina revben för ont för att kunna fortsätta. Skulle tro att vindbyarna var upp mot 25 m/s. Jag seglade bara 3 repor, men där finns potential för att segla fort och även ganska lång sträcka. Richardsson var snabbast när jag gick upp med 42.65 knop på topp, då var klockan 14.30. Tror att de gick upp och skulle byta segel, för det var mycket luft idag. Vi får väl se vad dom postar…

  • benke-2

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 16:54
    Mattias J;583331 wrote:
    Seglade bakom Beijershamn, ryckig byig vind. Tyvärr för min del så gjorde mina revben för ont för att kunna fortsätta. Skulle tro att vindbyarna var upp mot 25 m/s. Jag seglade bara 3 repor, men där finns potential för att segla fort och även ganska lång sträcka. Richardsson var snabbast när jag gick upp med 42.65 knop på topp, då var klockan 14.30. Tror att de gick upp och skulle byta segel, för det var mycket luft idag. Vi får väl se vad dom postar…

    Hård dag alltså, som hårdvindsdagen på Karpathos fast lite kallare, var bara +3-4 grader på Ölandsbronsobservationerna fram til kl 14, lite coolt att man kan köra en riktig 500 metare.

  • davven

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 17:29

    Hur var det med sjögräset idag, var det olidligt mycket eller har det bättrat sig?

    Sitter fortfarande och lider på jobbet av och höra vinet utifrån, en sånhär dag kan man ha kul!

  • marden

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 17:43

    är inte hamnen för hög på nord så vinden lyfter? eller fanns det lägre partier där vinden kom fram.
    jag var på nord sidan o kolla sist när det var sv,det fanns några fina hål i vassen där men inga 500meters

    annars borde 500m gå ganska bra att få in i hamnen
    jag klämde in 1852m sist när det var högvatten, iofs när vinden var klen o det var svårt att hålla planingen hela tiden (fick starta lite utanför:))http://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=ve-sessions&sessionid=53964

  • marcus

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 21:01

    Är nu lite sliten efter en ganska hård dag i ankdammen.
    Haga har ytterligare ett ställe i världsklass vid rätt förhållanden.
    Vi denna höga vattennivå så kunde vi segla bara några meter från kanten vid Beijershamn, riktigt platt och lång sträcka…dock så var vinden rak nord (och den vred efter “stranden”) vilket betydde att man fick bända ner prylarna på en extremt djup slör. Vi hoppades på att vinden skulle vrida lite mer mot nordost..då hade det funnits potential för betydligt högre farter tror jag. Väntar på att Mackee ska lägga in våra tider …(min dator har kraschat).

  • nouse

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 10:33

    Vad blev det för tider för Marcus R? Nyfiken i en strut.

  • jester

    Medlem
    22 oktober, 2009 vid 09:35
    nouse;583966 wrote:
    Vad blev det för tider för Marcus R? Nyfiken i en strut.

    Jag vet… 🙂

    Kommer upp så fort Marcus postar på GP3S. Men det luktar rekord på iaf en kategori… 🙂

  • tobhed

    Medlem
    22 oktober, 2009 vid 10:09

    Jag vet också =) Men han verkar ha nåt problem med att läsa av sin GPS (surprise) men det kanske du har hjälp honom med Jesper?

  • jester

    Medlem
    22 oktober, 2009 vid 10:16

    Det är redan löst, är därför jag vet. Var helt enkelt så att två filer behövde läggas ihop.

  • marcus

    Medlem
    22 oktober, 2009 vid 11:26

    Jag har nu lovat Jesper att bli en bättre människa…vissa saker verkar gärna
    vilja bli fel när jag gör det …eller det har varit så tidigare i mitt liv …men inte
    nu längre 🙂

  • jester

    Medlem
    22 oktober, 2009 vid 11:43

    Haha.. Strulade lite eftersom det saknades nautisk mil i filen, men har nu lagt upp sessionen: http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=user&val=54440&uid=2250

    Observera 500m…

  • carl-r

    Medlem
    22 oktober, 2009 vid 12:04

    OJ! Grattis! 😀

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Ölands Norra Onsdag 14:e

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.