Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Olofsbo/Björkäng i mon (fre)?

  • Olofsbo/Björkäng i mon (fre)?

    Publicerad av rusiak på 19 maj, 2005 vid 12:06

    Är lite (underdrift) sugen på att sticka till Björkäng eller Olofsbo i mon e.m, lite beroende på vind och regn etc. Verkar som om det ska bralla på rejält smile.gif Om det int vrider för mkt på ost vore det gött att köra i Björkäng…

    /alex

    svinet svarade 18 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • metallifredd

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 13:46

    trodde du fick ditt häromdagen..(kvällen?)

  • jezaja

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 14:47

    Fan hade varit nice, behöver en mindre drake om det ska hålla på vara byigt med medelvind på 10m/s.

    Ingen som sitter på en nyare begagnad 8a som dom vill bli av me? smile.gif

  • svinet

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 14:50

    hö skall du dit Alex? Jag funderar på hur jag skall göra. Skall ut i morrn iaf är ju ledig från slaveriet

  • svinet

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 14:51

    Jag har en 6.5:a till salu!

  • rusiak

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 15:01

    eeeyy, måndagen var ju riktigt trevlig…Tisdag kväll/natt stormade de i havet, ja jaevlar..mr funny guy wink.gif

    Martin, klart du ska hänka på. Slutar nog vid 3-snåret i mon och sticker ner till björkäng o kollar. Verkar som om det kan fungera där. Och på lördag kanske det blir surf i Säffle av alla ställen, ha laugh.gif Säffle Paradise…tror inte det kommer bli så värst trång på vattnet. Kanske några tyska turister i ubå..kanot.

    /alex

  • metallifredd

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 16:18

    hey alex, här e ett tips appropå din kitestil.
    du gillar ju potatismos. pressad potatis e nästan samma eller hur.
    kom på idag när ja låg hemma förkyld att jag e lat så jag kokte potatis o pressade direkt utan att skala. det funkar ok. säsrkilt för dig som gillar rotfrukter med skal o jord på. typ frysta morötter med skal o jord på i norge.
    L8r dude.

  • jezaja

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 16:24

    6.5 känns lite väl litet, 8a torchen har fått bra recensioner men inte kul o betala massa för en drake man inte använder så många ggr om året.

    Kanske dags o skaffa en bom med kortare linor istället..

  • kalabra

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 16:28

    Var det du som hjälpte oss att landa kiterna igår i Läjet?

  • jezaja

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 17:58

    Japp det stämmer

  • stebe

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 18:11

    Svar till:


    Och på lördag kanske det blir surf i Säffle av alla ställen, ha laugh.gif Säffle Paradise…tror inte det kommer bli så värst trång på vattnet. Kanske några tyska turister i ubå..kanot.

    /alex

    [/ QUOTE ]

    Går det surfa i säffle!, det skulle vara närmare Karlstad för mig iaf.. vilka riktningar, hur e stranden, sand, mycket bikini brudar och så..

  • davids

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 18:34

    Är sugen som fan på att dra ut imorgon, slutar vid 4a. Hur tar man sig till Björkäng?

  • zilversurfaren

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 20:53

    http://www.ytspanning.se/spotviewer.asp?wave=undefined&spotId=12&areaId=6&windDir=ALL&#spot

    Sväng av motorvägen strax efter Falkenberg om du kommer söderifrån. Avfart: Morup. Sen kör du nån kilometer innan ny skylt “Björkäng havsbad” (eller camping?). Ytterligare ett par tre kilometer innan nästa sväng åt vänster in till campingen.

    Tror det var ganska rätt. Man är lite hemmablind och tänker inte på vad det står på skyltarna. Hur som helst är det bra skyltat och du kan (nog) inte köra fel.

    Ha det kul!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 maj, 2005 vid 05:33

    Inte provat än! Dock har jag hittat en riktig trevlig spot som ligger på östra sidan om näset (Värmlands Näs). Lång sandstrand och hyffsat låååånggrunt som borde fungera bra i S-NO. Sen finns det säkert många andra bra ställen utmed näsets kust, inte hittat dem än bara… wink.gif

    /alex

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 maj, 2005 vid 05:40

    grym ide, hur smakade de?? blev det lixom mos inne i ett skal…eller?

    vad gäller morötterna så var det väl bra att jag tog hand om dem, annars hade du väl bara tagit dem och gjort de du brukar med avlånga rotfrukter grin.gif Oh my… sen tinade de jaevla fort på fläkten!

    Sjuk idag eller kan komma neråt???

    /big al

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 maj, 2005 vid 08:14

    dryga 15m/s vid Värö right now smile.gif

    /alex

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Olofsbo/Björkäng i mon (fre)?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.