Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Olycka i Habo Tisdag

  • Olycka i Habo Tisdag

    Publicerad av stellan på 29 augusti, 2007 vid 08:57

    En kraftig vidby framför några moln pressade in stackaren mot land där han tappade kontrollen, for över vallen och in i staketet på minigolfbanan. Vi som såg det kan berätta att han hade mer än änglavakt som inte skada de sig mer. Tråkigt att du bröt armen. Krya på dig.

    Fick du någon mer skada?

    johanw svarade 16 år, 8 månader sedan 21 Medlemmar · 31 Svar
  • 31 Svar
  • skotten

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 09:04

    ahh that really sucks, weh have had no shortage of nasty accidents at habo this year, watch your back all the time people and if anyone looks like they dont know what they are doing walk across and tell them (nicely) why you are worried, then offer to help.

    Skotten

  • krillan82

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 09:07

    AJ AJ AJ. hoppas du mår bra trotts en bruten arm?

  • skotten

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 09:11

    I think I am gonna start making stickers and tshirts for the hardcore crash test dummy people in habo

    “I survived a fireball of slam at habo”

  • lina

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 09:53

    nån som vet vart man köper en bra HJÄLM?
    rasmus hade en kite-olycka i grekland där han slog i huvudet o tuppade av, resulterade i kraftig hjärnskakning, blått öga o lessna revben.

    jag fick gå runt o skämmas eftersom alla trott att jag gett honom en rak höger

  • lina

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 09:57

    tony, jag vet inte om d hjälper, tycker inte alltid att folk som har noll koll vill ha hjälp. i grekland såg vi en stolle som launcha rakt ned i vind, med en stor jävla väderkvarn att flyga in i. gick bra iaf.

    rasmus hade slarvat med chickenloopen så kiten krokade ur oväntat när han böjde sig ned över brädan…. så kan det gå när man är ivrig o komma ut….

  • oscarb

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 10:20

    Det bildas ju konstiga virvlar bakom vallen så man bör inte launcha där, men å andra sidan är det jobbigt att bära över allt till den sandigare sidan. De senaste dagarna har det varit ganska svarta moln som kommer in med mycket vind, så man kan ju tänka på att inte skicka upp draken precis när man känner att det blåser max!

  • cosmo

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 10:55

    Sant, framför vallen regerar! Var ju någon annan igår också som hängde sin kite på andra sidan träden. Ingen farlig olycka men det kunde gått illa med lite mer vind!

  • krillan82

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 11:05

    @lina 409690 wrote:

    tony, jag vet inte om d hjälper, tycker inte alltid att folk som har noll koll vill ha hjälp. i grekland såg vi en stolle som launcha rakt ned i vind, med en stor jävla väderkvarn att flyga in i. gick bra iaf.

    rasmus hade slarvat med chickenloopen så kiten krokade ur oväntat när han böjde sig ned över brädan…. så kan det gå när man är ivrig o komma ut….

    On top sports. har själv en mystic hjälm därifrån. Har iof inte använt den på länge. kanske dax att göra det.

  • patrikol

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 11:20

    Usch inget kul alls. Hoppas att det är väl med dig trots allt.

  • patrikol

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 11:22

    @lina 409688 wrote:

    nån som vet vart man köper en bra HJÄLM?
    rasmus hade en kite-olycka i grekland där han slog i huvudet o tuppade av, resulterade i kraftig hjärnskakning, blått öga o lessna revben.

    jag fick gå runt o skämmas eftersom alla trott att jag gett honom en rak höger

    Skyller du på kiten nu igen Lina! 😉

    Hälsa Rasmus så gott!

  • simoneburgess

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 12:47

    Shit, det slutar ju aldrig! Habo, olyckornas förlovade strand

  • fredrikj

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 15:30

    Det var jag som lyckades med konststycket i Habo i går. Det resulterade i en bruten handled som ska opereras i morgon och en allmänt blåslagen kropp.
    Framförallt vill jag tacka alla som hjälpte mig. Jag förstår att det var du Stellan som hjälpte mig mycket, TACK !!. Och Erik som körde mig till sjukhuset TACK!!.

    Vad var det som hände ??
    Det blåste upp väldigt hastigt när jag var på väg in så jag tog ner kiten och höll den flygande precis ovanför stranden. Det var ingen där som kunde ta den så i stället för att bara släppa bommen bestämde jag mig för att gå över vallen. När jag började höja draken för att komma över vallen bara stack den upp i luften och jag efter. Jag antar att det blir uppåtvindar vid vallen som gjorde detta. Även denna gång höll jag kvar i bommen i stället för att lösa ut. Jag tror t o m att jag skotade hem av ren reflex.
    Detta var anledningen till flygruren. Hade jag bara släppt bommen hade det inte hänt.

    /Fredrik

  • gh0st

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 19:12

    Gött att höra att du klarade dig tillräckligt att skriva här och dela med dig. Krya på dig!

  • hbgsurfer

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 19:28

    Hur fan lyckas man….

  • johanw

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 19:30

    @Fredrikj 409771 wrote:

    Det var jag som lyckades med konststycket i Habo i går. Det resulterade i en bruten handled som ska opereras i morgon och en allmänt blåslagen kropp.
    Framförallt vill jag tacka alla som hjälpte mig. Jag förstår att det var du Stellan som hjälpte mig mycket, TACK !!. Och Erik som körde mig till sjukhuset TACK!!.

    Vad var det som hände ??
    Det blåste upp väldigt hastigt när jag var på väg in så jag tog ner kiten och höll den flygande precis ovanför stranden. Det var ingen där som kunde ta den så i stället för att bara släppa bommen bestämde jag mig för att gå över vallen. När jag började höja draken för att komma över vallen bara stack den upp i luften och jag efter. Jag antar att det blir uppåtvindar vid vallen som gjorde detta. Även denna gång höll jag kvar i bommen i stället för att lösa ut. Jag tror t o m att jag skotade hem av ren reflex.
    Detta var anledningen till flygruren. Hade jag bara släppt bommen hade det inte hänt.

    /Fredrik

    shit tur att du inte skadade dig mer!! hoppas de blir bra! bröt min handled i habo oxå.. e okej nu iaf.. krya på dig!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Olycka i Habo Tisdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.