Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Olyckan idag i LA

  • neven

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 19:38

    Vad hände?? Vem?

  • skotten

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 19:38

    yeah word travelled fast, sounded really, really nasty man, we are all thinking about you, get down to the beach if shit gets depressing and we cheer you up again.

  • pjoter

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 20:03

    vad hände???
    inga bestående men hoppas jag!

  • dalen

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 20:07

    Ed mår toppen förutom hans fot som fick sys en del. Han hälsar och tackar alla som hjälpte honom.

    En liten sak till bara! Ni som inte tänkt på detta innan gör det nu. När ni lägger ifrån er brädan så testa att lägga fenorna neråt. Det var allt!
    Fan vad det varit trevligt i Lundåkra den senaste veckan. Bra och satans trevliga surfare där nere. Hipp hipp!
    Mårten

  • mackan

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 21:29

    jasså e det där du håller till Björnsson. Varför inte huvudhögt o sideshore istället? jag kör på hemmastranden från lunch imorgon. ring om du blir trött på det platta!!

  • skotten

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 23:02

    yeah he is getting old, and developing an obsession for picking up ribbish…

  • gadget

    Medlem
    4 juni, 2008 vid 08:45
    Dalen;472328 wrote:
    En liten sak till bara! Ni som inte tänkt på detta innan gör det nu. När ni lägger ifrån er brädan så testa att lägga fenorna neråt…

    Ska vi sätta madrasser runt alla träd också?
    Jag lägger alltid min bräda med fenorna nedåt men det ska väl inte spela någon roll, man ska inte bodydragga på land!
    (Inget ont om det som hände/personen i fråga.)

  • hengo

    Medlem
    4 juni, 2008 vid 08:48

    drygt!

    vad hände?

  • mjersen

    Medlem
    4 juni, 2008 vid 08:52

    kiten gjorde en megaloop när han launchades så han drogs en bit på stranden och flög på en bräda vars fena skar upp hans fot.

  • pjoter

    Medlem
    4 juni, 2008 vid 13:00

    du kan va litte dryg ibland gadget……..
    Tror inte det var helt planerat av killen, kan lika gärna va du nästa gång, räcker en lina snor sig eller går av så blir det bodydrag på stranden.

    De e ett skitbra tips på en säkerhetsrisk som tar ungefär 1s att förebygga. Tror det är ett antal pers (mig själv inkluderat) som inte tänkt ett skit på den aspekten när man lägger ifrån sig brädan. tvärtom lägger jag de alltid med fenorna upp när den ligger på kiten för att skydda kiten.

  • skotten

    Medlem
    4 juni, 2008 vid 13:27

    doesnt matter what way your board is up, if someone is looping across the beach, not letting go of their kite, then it doesnt matter what way the board is.. Lesson learned, he will release it next time.

  • mushu

    Medlem
    4 juni, 2008 vid 14:32

    glad your alright ed
    other than that…dumbass…see you in a week…think some Jameson poker nights are in order

  • gadget

    Medlem
    4 juni, 2008 vid 19:26
    pjoter;472512 wrote:
    du kan va litte dryg ibland gadget……..
    Tror inte det var helt planerat av killen, kan lika gärna va du nästa gång, räcker en lina snor sig eller går av så blir det bodydrag på stranden.

    De e ett skitbra tips på en säkerhetsrisk som tar ungefär 1s att förebygga. Tror det är ett antal pers (mig själv inkluderat) som inte tänkt ett skit på den aspekten när man lägger ifrån sig brädan. tvärtom lägger jag de alltid med fenorna upp när den ligger på kiten för att skydda kiten.

    Som jag skrev… Inget ont om det som hände, det kan alltid hända saker!
    Hade han trampat på mina fenor hade det inte hänt så mycket, de är bara 2-3 cm. 😉
    Dessutom har jag alltid sårtvätt och plåster i min berömda väska… Fråga Danee om
    den var bra att ha på Parkvägen i höstas när hans tass slicades.
    Sen har jag såklart första hjälpen i bilen så jag tycker nog att jag tar mitt ansvar…
    Hoppas Eddie läker fint så han är ute på vattnet snart igen…
    Och för att citera mr. flygsmurf tillika sliderbyggare… “hepp”

  • samhansson

    Medlem
    4 juni, 2008 vid 20:29

    Ed min vän, var försiktig!

  • eg_self

    Medlem
    7 juni, 2008 vid 09:45

    SKulle vilja tackar alla som bar mig till ambulancen och killen som fixat med foten, jätte snäll…

    Fick 14 stygn i mellan tassarna och 2 sprikade rev ben, snart ut i vattnet igen det var inte så farligt.

    accidents happen, fins are sharp as fuck, sorry about the blood on the board, hahaha

    ses på stranden pöjkar.

    Ed

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Olyckan idag i LA

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.