Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Om max 4 st kites , vilka storlekar ger mest kul.

  • Om max 4 st kites , vilka storlekar ger mest kul.

    Publicerad av Kjellorix på 10 maj, 2004 vid 07:04

    Raderat för jag vill avregistrera mej här.

    rambo_johnson svarade 20 år sedan 6 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • melker

    Medlem
    10 maj, 2004 vid 07:10

    Bara jobbigt med 4 drakjar satsa på att klara dig med 3. Skulle rekomendera att du kompltererar med typ 12 och 7.

  • Kjellorix

    Gäst
    10 maj, 2004 vid 07:20

    Inlägg raderat av Kjellorix

  • roland

    Medlem
    10 maj, 2004 vid 08:11

    själv tycker jag det blir jobbigt med mindre kite en typ nitro 8.5 kiten blir vädigt nervös å snabb plus att i så mycket vind så blir vinden åfta så byig att det e jobbig att kita vänta å se om du verkligen behöver en så liten annars passar nog 17-14 bra i den svenska sommar vinden

  • melker

    Medlem
    10 maj, 2004 vid 08:42

    Ta 7.5 mindre behöver du inte. Vinden blir knas som tidigare talare sa. O förresten så behöver du inte köpa nåt nytt o dyrt när du kommer under 10 kvm. De flesta drakar funkar kanon när de kommer ned i storlekar.

  • rambo_johnson

    Medlem
    10 maj, 2004 vid 08:48

    Svar till:


    själv tycker jag det blir jobbigt med mindre kite en typ nitro 8.5 kiten blir vädigt nervös å snabb plus att i så mycket vind så blir vinden åfta så byig att det e jobbig att kita vänta å se om du verkligen behöver en så liten annars passar nog 17-14 bra i den svenska sommar vinden

    [/ QUOTE ]

    Nervös skojar du, Nitron e ju rock solid 8.5, kunde gott varit ännu snabbare… bara harmynta snubbar som bangar när det brallar i.. wink.gif

  • Kjellorix

    Gäst
    10 maj, 2004 vid 09:03

    Inlägg raderat av Kjellorix

  • roland

    Medlem
    10 maj, 2004 vid 09:03

    Svar till:


    Svar till:


    själv tycker jag det blir jobbigt med mindre kite en typ nitro 8.5 kiten blir vädigt nervös å snabb plus att i så mycket vind så blir vinden åfta så byig att det e jobbig att kita vänta å se om du verkligen behöver en så liten annars passar nog 17-14 bra i den svenska sommar vinden

    [/ QUOTE ]

    Nervös skojar du, Nitron e ju rock solid 8.5, kunde gott varit ännu snabbare… bara harmynta snubbar som bangar när det brallar i.. wink.gif

    [/ QUOTE ]
    Sant jag e en mes men jag väger inte lika mye som du och det tror jag inte han som skrev inlägget gör det heller. Jag menade storleken på kiten inte hur just 8.5 nitro e. jag skrev lite kaaaast

  • pepa

    Medlem
    10 maj, 2004 vid 14:48

    Jag skulle råda dig till 12 o 8,5 klockrent! Nitron har i år ganska stora strolekar serru. 8,5:an är inte så liten som den låter. 12:an drar också iväg ganska tidigt så försök få det ändrat. Om de inte vill så kan jag snacka med dem lite. Personligen skulle jag kört 14, 10, 7,5 om jag BARA fick ha tre kites…

  • pepa

    Medlem
    10 maj, 2004 vid 14:50

    Och dessutom är det riktigt som Rambo säger, Cabrinha har lugnat ner de små jävlarna ganska bra till i år. Förra året var de galet galna.

  • Kjellorix

    Gäst
    10 maj, 2004 vid 16:08

    Inlägg raderat av Kjellorix

  • nilsson

    Medlem
    10 maj, 2004 vid 20:33

    Hadde 4 kitar föra året 17,3-14,2-11,5 och 8,8 använde aldrig 14,2 draken, så i år har jag 18-12 och 9, men nu har jag ju förstås ovanligt bra drakar! skämt åsido tror man klarar sig ypperligt med 3 drakar och med din vikt de 3 som unge Hr. Peps rekomenderar!

  • Kjellorix

    Gäst
    10 maj, 2004 vid 22:06

    Inlägg raderat av Kjellorix

  • rambo_johnson

    Medlem
    10 maj, 2004 vid 22:09

    ska pappaEH ge dig en bra deal på en FET 12a eller?

  • sportentusiast

    Medlem
    10 maj, 2004 vid 22:12

    Hej,

    Lyssna på “Peps” och följ hans råd. Med dina 64 kg och din vindsurfingbakgrund kommer du inte ha några som helst problem att hålla höjden med en 12:a i rätt lätta vindar när du kommit igång. Med för många kites riskerar du att tillbringa massa tid på stranden och fundera över vilken kite du ska välja.

    Lycka till

    Bengt-Erik

  • sportentusiast

    Medlem
    10 maj, 2004 vid 22:16

    Och det ser jag att du redan gjort. Många inlägg på kort tid. Sover inte folk…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Om max 4 st kites , vilka storlekar ger mest kul.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.