Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Omröstning: Bästa surffilm!!! (ALLA)

  • go_catch_a_wave

    Medlem
    19 november, 2003 vid 20:30
  • karnan

    Medlem
    20 november, 2003 vid 07:08

    Wow! Inte illa. Trailern låter mig ana en allvaligt konkurrent till R.I.P. Var köper man den?

    /Johan

  • drakglenn

    Medlem
    20 november, 2003 vid 10:36

    Fy-ann!!!! va nice klipp på “plug n play” smile.gif smile.gif,
    rös i hela kroppen…..

    Har orginal filmen på R.I.P, står på hedersplats i hyllan wink.gif,
    absolut favoriten bland filmerna, dock
    börjar den bli sliten, vore gött med nått nytt

    //Glenn

  • adde

    Medlem
    20 november, 2003 vid 10:45

    Jag har förlagt mitt exemplar av instant replay… Men det är en klassiker, underbar musik (hudlum priest, eller nått sådant tror jag de heter/hette).

    Och Dunkens riggtips (farligt lik en viss Arnols S. i rösten)
    – A good sail rigged bad is lika a bad sail rigged god. But if you rigg a good sail good, it’s gonna be realy nice…

    Hade en gång i tiden en dögammal film om några fransmän som seglade runt i en stor segelbåt och vindsurfade, bla var de på GC och intervjuade en 13 åring vars pappa hade vindsurfingskola… Sedan rippade han skiten ur precis alla till Tom Pettys “learning to fly”. Gissa vem?

    /adde

  • eriksson

    Medlem
    20 november, 2003 vid 11:35

    Ja, Plug n Play verkar ruggig..

  • moscapoint

    Medlem
    20 november, 2003 vid 13:14

    Riktig **Klassiker** för mig är en dokumentär om Windsurfing som SVT dubbade och sände någon gång tidigt 80-tal. Hade den bandad länge – kan kanske finnas kvar någontstans fortfarande faktiskt .. – robby var i tonåren, men fläskade på med riktiga fetinghopp på regattabrädor, typ. Allt var från Kailua. Småbrädor var helt nytt och en speciell del i slutet var om småbrädor “s k sinkers”!!

    Jag vet att vi gick hem från rasterna på högstadiet för att se denna – video var lite exotiskt då!

    15 år senare är jag ute ensam på ett platt Kanaha sen em en bakfull söndag. Sladdar omkring i största allmänhet – det börjar komma lite vågor när tidvattnet går ut – jag tycker jag är jätteradikal. Då kommer det plötsligt en “gubbe” med slalombräda och jätterigg och bara plöjer rakt igenom vågorna (jag tyckte dom var lite respektingivande). Tänker inte så mycket mer på det – men efterhand börjar “gubben” tokköra i hög hastighet och jag ser att han har något slags prototypsegel.

    Jag går upp för jag behöver sjyssta till mina grejor – efter ett tag kommer så “slalomgubben” upp ur vattnet – jag frågar honom i förbifarten utan att titta åt hans håll knappt vad klockan är – och när han svarar mig – vänder jag mig om och inser skamset att det är just samme man som jag suttit och tittat på som tonåring på de där högstadierasterna när jag alltid kom tillbaks för sent.

    Snacka om att cirkeln är sluten. Kändes som jag hade ett möte med Gud. crazy.gif

  • andrew

    Medlem
    20 november, 2003 vid 13:27

    Kan bara hålla mé… Variety e grym…

    “Sand mellan tårna” år ju en klassiker att drömma sig bort mé så här i höstmörkret!

    Quattro e rätt grym också…

    Proud member of the “NO WORK TEAM”

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 november, 2003 vid 13:54

    finns bara en Aloha Classic 1985,
    en riktig härlig musik och folk som ger
    gärnet i en supersession i slutet.
    Första Pushloopen jag sett,
    and kevin wetter stole the show with his unique approach to
    the back to back loop, and we saw may attempts on the double loop and mark angulo came closest to stating that claim, and until next year, aloha.

  • jogo

    Medlem
    20 november, 2003 vid 13:55

    “Hade en gång i tiden en dögammal film om några fransmän som seglade runt i en stor segelbåt och vindsurfade, bla var de på GC och intervjuade en 13 åring vars pappa hade vindsurfingskola… Sedan rippade han skiten ur precis alla till Tom Pettys “learning to fly”. Gissa vem?”

    Adde, här är det något som inte stämmer. LPn “Into the great wide open” med Tom Petty släpptes 1990 (eller 1991) och då var både Björn och Britt definitivt äldre än 13 år…

    /Jonas

  • adde

    Medlem
    20 november, 2003 vid 15:48

    Ja hur fan skall jag klara mig ur dethär… Dunken är la 34 bast i år… och “Into the great wide open” kom mycket riktigt 1991… Varken en slipad matematiker eller en duktig kirurg kan trolla bort 9 år…

    Jag får väl göra en djupdykning bland gamla videoband…

    /adde

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 november, 2003 vid 22:22

    Hmmm… kan det inte vara så att den är inspelad flera år tidigare… men inte släppt förrän…. nää… så e det nog inte… kommer ihåg från en aloha classic -91 då polakow slog igenom, då körde han och robby tror jag mot varandra och i bakgrunden spelades “learning to fly”. Det var på DR 1 tror jag… speakern sa “Vaersgo, en enhands frontloop” när Jason gjorde en klockren enhandsframåt… släppte bommen långt innan han lämnade vattnet och greppade inte förrän han landat!! Det var på den tiden han körde med Wild winds sails…

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    21 november, 2003 vid 09:47

    “Home and around”

    sedan vet jag inte riktigt namnet på en:

    “2uk windsurfing..”

    har lånat ut alla mina filmer..men dessa filmer e ju grymma!

  • mag

    Medlem
    21 november, 2003 vid 10:16

    Håller med !
    HOME AND AROUND
    är sjysst med segling vi alla känner till och temperaturen med=mycket kläder.
    Dessutom grymt soundtrack!
    Bra jobbat Marcus & Co.
    /Magnus

  • karapp

    Medlem
    21 november, 2003 vid 10:17

    ja, home and around fattas, och även home and away!
    och Gc-3…?

    Och så Physical Graffiti, kanske inte surf men nog så brutal!!!

  • moscapoint

    Medlem
    21 november, 2003 vid 10:43

    En annan skön video från våra trakter är ju Soulwave – (lite Dogmastuk med handhållen skakig kamera) med en del sen höstsegling i Klitmöller och även brutala bilder från Sylt. (Stenen o Goya i drar dubbelloopar i ett regnigt och kallt Klitemöller)

    Tar ett tag innan man gillar den här. (bli inte skrämd av att de är tyskar som gjort den – det är faktiskt bra!).

    Men ger mycket inspiration till hur man kan utnyttja vågor i onshore-förhållanden.

    Avsnittet från Maui (b la Honolua Bay surf) och Ho’okipa är också sköna på något sätt. Grym musik (bl a Honlua-sekvensen) som jag inte har en aning om var man kan få tag i.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Omröstning: Bästa surffilm!!! (ALLA)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.