Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ont i öronen vid klipphopp?

  • Ont i öronen vid klipphopp?

    Publicerad av anonym-anvandare på 24 juli, 2004 vid 14:03

    När jag hoppar från klippor som är 10 m och högre får jag sjukligt ont i öronen ett par timmar framåt. Har haft en teori om att det tränger upp vatten genom näsan som sen ligger och trycker bakom trummhinnorna, testade att hoppa med näsklämma vilket inte hjälpte. Är det nån som vet hur jag ska undvika eländet?? Kanske inte har så mycket med surf o göra men i brist på vind så…

    mickemoose svarade 19 år, 9 månader sedan 16 Medlemmar · 29 Svar
  • 29 Svar
  • ian

    Medlem
    24 juli, 2004 vid 15:12

    har du funderat på om det kan komma in vatten igenom örat?

    det blir nog en rätt kraftig tryckförändring under kort tid då du sjunker ner djupt i vattnet. kanske är svårt att tryckutjäämna på den korta tiden.

  • ian

    Medlem
    24 juli, 2004 vid 15:39

    kanske skulle funka med någon slags hjälm eller om du skyddar med händerna, menar inte att täcka för lufttrycket utan att blockera en chockvåg av vatten.

  • fenan

    Medlem
    25 juli, 2004 vid 17:07

    Jag vet vad du pratar om jag brukad också få det vid höga hopp. Jag tycker att innan du hoppar ska testa att tryckutjämna. Testa också att tryckutjämna efter att du hoppat. du kommer antaligen få ta i om trummhinnorna e rejält innåtbuktade men det har hjälp mig.

  • mickemoose

    Medlem
    26 juli, 2004 vid 08:19

    eller så kan behöver man inte gå djupt under vattnet. ju längre desto mer tryck. så man kan vinkla benen tex framåt när man nuddat vatten..på så sätt åker man inte rätt ner utan som en banan typ.

    jag tycker det gör ont på fötterna å lite andra stället. kanske hjälper med våtskor?? 😛

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 juli, 2004 vid 09:14

    Forsiktig med hvilken hjelm en bruker for høye hopp i vann. Risiko for å snappe nakken pga. reimen under haken. (I samme åndedrag: Visse typer redningsvest er ikke bra fra store høyder, spesielt de gammeldagse med store kork-elementer foran. Første gang det ble dokumentert var folk som hoppet fra Titanic og brakk nakken når flyte-elementene slo opp i haken.)

  • syke

    Medlem
    26 juli, 2004 vid 09:56

    vettefan om man skall vinkla fötterna om man inte vet vad man gör. Det är fördjävla lätt att vinkla för tidigt och få en snärt när man har hög fart. Jag väntar alltid tills jag är helt under vattnet innan jag vinklar fötterna, då kan man hoppa från rejält högt utan att få några öronproblem!

  • socker_conny

    Medlem
    26 juli, 2004 vid 10:15

    Eller så testar du att hoppa från en klippa som är 1 meter hög… då kanske du bara får 1/10 av det onda i öronen…


    Lena i grin.gif TungSurf

  • mickemoose

    Medlem
    26 juli, 2004 vid 10:45

    de man är rädd för är ju att de ska göra ont. jag har därför ett 20meter högt träd på min tomt och en stor pool som vi hoppar i. men det är inte vatten i den utan massa kuddar å gamla mjuka saker…helt fyllt..4meter djup pool. och stoor! det är skiit kul” har man inte pool kan man ju bygga en stomme av trä. en ram liksom. 5meter hög. sen massa mjuk fyllning., eller istället för fyllning så kan man ju ha en nät! sån som dem har på cirkus. jag har många idee´r på såna roliga saker..:D hhihihi

  • lajvarn

    Medlem
    26 juli, 2004 vid 12:06

    galning

  • mickemoose

    Medlem
    28 juli, 2004 vid 16:08

    hahaha. nää.. va är det för farligt me det! man måste har lite rolig fantasi jö!!:D jag lovar ….det är skiithärligt…kittlar i magen som fan. man känner sig helt fri!!!!

  • fenan

    Medlem
    28 juli, 2004 vid 16:41

    skaffa bidlbevis… inte bara med träd å pool utan någon som hoppar också…

  • rocklund

    Medlem
    28 juli, 2004 vid 16:50

    20 meter högt träd? vet du hur högt 20 meter är?

    jag vill inte vara sån’ men är du säker på att det är 20 meter? Det är ungefär lika högt som ett 6-8:a våningshus… shocked.gif

  • mickemoose

    Medlem
    28 juli, 2004 vid 18:51

    jaa vi har ju mått band. det är 18,5 exakt om du vill veta.
    jag ska ta kort på det! och sen lägga in. så ska ni få se om ni inte tro mig laugh.gif

  • rocklund

    Medlem
    28 juli, 2004 vid 20:12

    oke, säger du det så tror jag väll dig wink.gif

    men det låter rätt galet. grin.gif

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    28 juli, 2004 vid 20:19

    Ha!20meter?…tss!
    slå mina 84meter mä gummisnoddgrin.gifcool.gif

    firra en film istället!?!?!?med grym musik wink.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ont i öronen vid klipphopp?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.