• orolig!!!!

    Publicerad av pripps på 11 mars, 2006 vid 19:58

    provade snowkite idag för att dämpa surfsuget! svinroligt,tänk om jag blir en kitare istället och överger surfingen.

    stang svarade 18 år, 2 månader sedan 11 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • jonaish

    Medlem
    11 mars, 2006 vid 20:01

    de gör du rätt i 😀

  • herodude

    Medlem
    11 mars, 2006 vid 21:29

    kan lätt avskrämma dig… om du börjar kita så blir du som jonaish…

  • jonaish

    Medlem
    11 mars, 2006 vid 21:50

    hmmm……….

    Jag vet nog inte om “pripps blå” e bra på att måla som jag e 😀
    så de e lite knösigt att säga att han kan bli som mig doo…. OT

    höö hööö hööö

  • lolve

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 12:18

    http://broadbandsports.com/node/685

    där får du en tankeställare, om de går fel.;D

    (fanns på kitekonfen)

  • holma44

    Medlem
    13 mars, 2006 vid 09:23

    OMFG!
    Vad hände med killen?
    Fy F_n såg riktigt illa ut.

  • drakglenn

    Medlem
    13 mars, 2006 vid 10:44

    Händelsen är något år gammal, han karade sig fint, finns en länk där han själv kommenterar snutten, var tydligen något extremt vind fenomen som skapade denna färd….

    //Glenn

  • wiseguy

    Medlem
    13 mars, 2006 vid 13:03
    Drakglenn wrote:
    Händelsen är något år gammal, han karade sig fint, finns en länk där han själv kommenterar snutten, var tydligen något extremt vind fenomen som skapade denna färd….

    //Glenn
    Inte så extremt direkt.. bara vanlig hävning av luft under ett stort moln

  • pulver

    Medlem
    13 mars, 2006 vid 13:09

    Fint lyft!

  • stang

    Medlem
    13 mars, 2006 vid 13:17

    Var det inte någon av de “stora” damerna som körde ihjäl sig nu i vintras?
    Tror det var i Venezuela….

    Enligt vad jag förstod så seglade hon och en annan kille ihop, killen lyckades frigöra sig men tjejen snärjde in sig i den andra kaiten och blev släpad av två skärmar.

  • simpa

    Medlem
    13 mars, 2006 vid 16:45

    skrämmande! =/

  • pulver

    Medlem
    14 mars, 2006 vid 13:35

    Det ÄR farligt med kite även om det säkert kan var kul. Såg en nybörjare på Naxos i somras som blev släpad över hela stranden, (Mikri Vigla för er som varit där) smackade rakt in i en vägg i säkert 15 knop, släpades vertikalt upp längs väggen och hamnade till slut på byggnadens tak där han blev liggande livlös. När ambulansen kom hade han kvicknat till men axeln var ur led och hela sidan elakt tilltygad. Men det är ju mycket som är farligt förstås.

    Kitesurfingsporten kanske kan få en amerikansk olyckslysten TV-publik, en sån publik som går på hockey för att se slagsmål och kollar in störtlopp för att uppleva spektakulär vurpor. Vem vet.

  • jakob_s

    Medlem
    14 mars, 2006 vid 13:52

    I hurghada (tror jag det var) höll en Vindsurfare på att drunka efter att en skenande kitare krockat med han så illa att han slogs medvetslös.

    Som tur var så hände det nära stranden, så folk rusade ut och hämtade surfaren och lyckades pumpa igång han.
    Men om han fick hjärnskador till följd av syrebrist i hjärnan vet jag inte..
    När man är surfandfådd så förbrukar man ju mycket syre..

    (Själv skulle jag föredra att inte bli räddad om jag varit “borta” mer än 2-3 minuter med den startpulsen och i den värmen..)

  • jonaish

    Medlem
    14 mars, 2006 vid 14:14

    Hallå.. vi e i Sverige nu!!!

    Här hemma e du ju inte lika mycket olycker som där borta lr? där de händer e ju risken större än här för det e så många som e ute å kör samtidigt..lr e det för att man inte tar sporten på allvar?

    Jag va ute å surfa här hemma och så dog vinden och jag fick 6.2 över mig när jag ramla bakåt i vattnet ikrockad.. Kom då lite i panik av att jag fick kallvatten i våtisen och försökte bara dra ur bandet ur krocken å inte försöka dra mig mot masten, lite skrämmande men inte så farligt om man jämför med de olycker som ni skriver om……..

    Vad e den värsta olyckan ni här har råkat ut för??

  • jonaish

    Medlem
    14 mars, 2006 vid 14:14

    Hallå.. vi e i Sverige nu!!!

    Här hemma e du ju inte lika mycket olycker som där borta lr? där de händer e ju risken större än här för det e så många som e ute å kör samtidigt..lr e det för att man inte tar sporten på allvar?

    Jag va ute å surfa här hemma och så dog vinden och jag fick 6.2 över mig när jag ramla bakåt i vattnet ikrockad.. Kom då lite i panik av att jag fick kallvatten i våtisen och försökte bara dra ur bandet ur krocken å inte försöka dra mig mot masten, lite skrämmande men inte så farligt om man jämför med de olycker som ni skriver om……..

  • stang

    Medlem
    14 mars, 2006 vid 18:26

    Jag har mest fått matriella skador så som knäckta bommar och master. Ett och annat urblåst segel, jag har även provat att flyga igenom ett 🙂

    En rätt komist “skada” som jag fick i somras efter att pumpat formula barfota en hel dag var att jag hade skrubbat bort skinnet på stortåna så det var blodiga spår på hela brädan när jag kom i land. Det visade sig vara rätt smärtsammt att gå efter det!! :crazy:

    ps.

    Visst händer det olycker i svedala.
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=33330&highlight=sjukhus

    ds.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.