Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Österlen onsdag

  • emilvikingstrand

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 20:00

    är det någon som drar till GH imorgon, och i så fall vilken tid?

  • styret

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 20:00

    ser ut att ha tagit sig sen vi åkte därifrån, men kommer bilder från vår dag inom kort med…

    men hur var det nu?

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=agi8PUmlAKU”]YouTube – 8 Rules of Fight Club Trailer[/ame]

  • fj69

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 20:17

    Helt riktigt Styret men regeln gäller bara från Maj till septembers utgång…sen sker det naturliga urvalet!

    //Fredrik

  • sirjohnirie

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 20:21

    Södra östersjön går av rätt hårt nu, känns som norra polen har ett rätt bryskt dump att vänta.. Bifogar SMHI´s vågbojs data för södra östersjön
    11,22m, håll i hatten!! :shocked:

  • styret

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 20:32

    på tal om dump
    ett litet smakprov på vad vi fick käka idag.

  • lars_k

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 05:46
    styret;583417 wrote:
    på tal om dump
    ett litet smakprov på vad vi fick käka idag.

    Hehe, bra dump där. Johan och jag stack ut där för ett par år sen när det var för nordligt för GH. Kommer ihåg hur Johan klotade i shorebreaket på väg in och jag sprang och drog upp hans kit innan det tuggades sönder. Rät kassa vågor den gången men det kanske var bättre igår…

  • jocke-g

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 06:57

    Ja jag kan inte klaga på vågorna, men det var svårt att segla där. Man är inte van vid ett så kraftigt shorebreak och sen var grymt mycket tryck i vågorna. Sen är det nog så att man spänner sig lite mer när man seglar ett nytt spot och det är kraftig ström och 7 grader i luften, kankse inte den bästa dagen för att testa nytt men kul var det och jag skulle gärna åka dit igen.

    En liten bild på vad man hade till möte på vägen ut. Hur det gick får ni tänka er själva.

  • gurra1978

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 07:10

    Sluta vara så jävla hemliga nu 🙂 Är det Tobisvik strax ovanför Simrishamn ni seglar vid. Uddén där? Var där och campade på semestern och tycker mig känna igen landskapet. Fina bilder iallafall..mer…mer.

    //Instängd på ett kontor

  • bananen

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 08:17

    Hehe, halv nöjet med det här är ju att reta alla som sitter inspärrade och dricker kaffe men vill vara ute. Men jag säger som gurra. Mer.. mer.. mer!!!

    Kan bara avslöja att dagen slutade med att Sverige tog revanch på Danmark. Preben och preben (grön van med atan proppfull med Whichcraft plankor) dök upp precis när vi var klara och blev fett hamrade mot stranden i en halvtimma. Well, lite putsad sanning men en tröst var det!

  • martin-zander

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 14:02

    Tack för de målande beskrivningarna… Nu känns det bättre att jobba ;-(

  • s66

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 14:49
    Pelle_O;583373 wrote:
    Någon som tror på GH i morgon torsdag?På rätt sida isf. Martin du skådade inte shorebreaket på Ängjärnsudden, Sylt kan slänga sig i väggen om man ska tro bilder därifrån.

    Hörru Onkel Pelle…vet faktiskt inte om det är ngt shorebreak som slår ett logo-masthögt Sylt med ett gap 20m från stranden…

  • jopi

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 14:54
    S66;583573 wrote:
    Hörru Onkel Pelle…vet faktiskt inte om det är ngt shorebreak som slår ett logo-masthögt Sylt med ett gap 20m från stranden…

    Vad det det som slog ut dig… 😉

  • s66

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 15:37
    jopi;583576 wrote:
    Vad det det som slog ut dig… 😉

    Nej du Picken…men jag fick smaka på skiten, fick tom grus i öronen o lite ögonen…

  • pelle_o

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 17:03
    S66;583573 wrote:
    Hörru Onkel Pelle…vet faktiskt inte om det är ngt shorebreak som slår ett logo-masthögt Sylt med ett gap 20m från stranden…

    Jag säger inte emot dig, masthögt såg det ut som på Ängjärnsudden oskså men vi bangade så du vinner:)

  • andreas-h

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 17:23

    Revanche! 😉

    a nasty shorebreak indeed (enig ..også den tungeste/ondeste jeg har sejlet i Sverige …og Danmark iøvrigt!).

    -Men kom da igennem til sidst;)

    Iøvrigt sidste dag uden handsker i år!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Österlen onsdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.