Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ostligt i Götet

  • Ostligt i Götet

    Publicerad av memark på 15 juni, 2007 vid 09:02

    Verkar blåsa en del ostlig vind imorgon lördag i Götet. Var ska man hänga då? Vill ju inte blåsa till Danmark när riggen pajat…

    jonatan svarade 16 år, 11 månader sedan 13 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • majo

    Medlem
    15 juni, 2007 vid 09:26

    http://www.ytspanning.se/spotviewer.asp

    http://www.gwc.se/
    >Om GWC

    Skulle rekommedera Torkelstorp. Fiskebäck funkar visst på alla riktningar. Har inte prövat själv.

    Öckerö ska viss vara bra också!

  • memark

    Medlem
    15 juni, 2007 vid 10:37

    Det beror väl på vad man menar med funkar. Att det finns vind på en viss spot är ju så klart en förutsättning, men nybörjare som jag är vill jag inte driva till havs om jag skulle fippla till det (utan alltså ha land öster om mig). 🙂

  • basse

    Medlem
    15 juni, 2007 vid 10:46

    .. land öster om dig har du väl hela tiden 😉

    Torpet är ju lugnt… du får köra söder om piren och skulle det strula hamnar du ju på Onsala med lite otur men troligtvis ute på ön och då kan du gå tillbaka även om det är långt. Annars borde Lygnern funka… eller vad säger du Glenn???

  • andersbq

    Medlem
    15 juni, 2007 vid 11:27

    Detta är ju en gammal vanlig fråga med samma gamla vanliga svar; Kungsbackafjorden dvs Finnasand (kyrkan), Stora Enen och Gottskär. Eller varför inte Tjuvkil, om man är norröver.

  • majo

    Medlem
    15 juni, 2007 vid 14:18
    memark;390479 wrote:
    Det beror väl på vad man menar med funkar. Att det finns vind på en viss spot är ju så klart en förutsättning, men nybörjare som jag är vill jag inte driva till havs om jag skulle fippla till det (utan alltså ha land öster om mig). 🙂

    Ibland får man utnyttja att man gick i simskola när man var liten 😉 Men i TT kan du i princip gå på botten i hela fjorden. Särskilt om du håller dig till vänster om piren.

  • rookie

    Medlem
    15 juni, 2007 vid 16:11

    @memark 390479 wrote:

    …ha land öster om mig). 🙂

    Jag siktar på att åka till Bagglebo på Öckerö. Fin sandbotten förutom enstaka omarkerad sten. Bra riggytor. Spotinfo finns: http://www.gwc.se/ (gå in “om GWC” / SPOTS).

    //Ö

  • swe227

    Medlem
    15 juni, 2007 vid 17:28

    Ser bättre ut med vind norrut, kanske sunningen hade vart nått…

  • tdk

    Medlem
    15 juni, 2007 vid 19:55

    Jag har faktiskt planer på att ge mig ut en sväng i Mjörn. Björboholmsviken fungar fint på ONO. Har inte seglat där på många år, men bor typ 5 min där ifrån, så det kan ju vara kul att få bada på hemmaplan.. Time will tell

  • daniel76

    Medlem
    15 juni, 2007 vid 22:00

    Mjörn låter intressant, tar nog en sväng dit. Fritt från grund från Björboholmsviken?

  • tdk

    Medlem
    15 juni, 2007 vid 23:04

    @daniel76 390667 wrote:

    Mjörn låter intressant, tar nog en sväng dit. Fritt från grund från Björboholmsviken?

    Alltså.. Som jag sa.. Har inte seglat där på ett par år, men inte f-n min´ns jag några grund.. Det är ju sandbotten i hela viken. MEN tänk på bryggstolpar å annat jävulskap som finns i insjöar..
    Hm, bor du i krokarna? Eller varför känner d för att testa Mjörn?

  • jester

    Medlem
    16 juni, 2007 vid 06:22

    Tyvärr verkar det som om dmi dragit ner på sina prognoser… 🙁

  • mattap

    Medlem
    16 juni, 2007 vid 10:32

    Fasen vad illa det såg ut nudå…nån som ska ut i Gbg trakten idag? Vart i sånna fall?

  • daniel76

    Medlem
    16 juni, 2007 vid 14:27

    Mjörn var riktigt choppig, blåste på bra, min inköpta F158 med bara 6.8 gick som ett spett!

  • blast

    Medlem
    16 juni, 2007 vid 16:21

    Sunningen var grymmt som vanligt på O-NO. Jag körde 5.0-5.5 mellan kl 10-16! Värt dom extra milen från Götet.

  • ola_p

    Medlem
    16 juni, 2007 vid 19:07

    Bilder från sunningen idag: http://olapersson.se/bilder/sunningen16juli/

    Jag seglade själv som en kratta och satte inte ett skit, frustrerande.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ostligt i Götet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.