Senaste nytt Forums pajat segel…

• pajat segel…

Publicerad av oskie på 28 september, 2003 vid 20:05

Satte knäet genom mitt segel i lördags och gjorde ett ca 3 dm långt vertikalt hål i monofilmen (nedersta rutan). Det är ett Yes Wave-On 5.3 från 2002 (köpt i andra hand, så det är ganska väl använt)… Monofilmen måste ha varit skör eftersom det inte var med så stor kraft jag körde ner knäet i det. Frågan är, hur ska man nu laga detta hål? Håller monofilmstejp, eller ska man be segelmakaren sy över något eller byta rutan helt? Eller ska man köra med silvertejp (rent estetiskt bryr jag mig inte). Köpte seglet för några månader sedan för 1500 så jag vill ju inte lägga för mycket på en lagning…

anonym-anvandare svarade 21 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • clemens

Medlem
    28 september, 2003 vid 20:10

Gransegel i limmhamn.
    Jag ska själv laga ett segel där som ja ska lämmna in i veckan så ja vet inte hur mycket de kostar, men jag har blivit rekomenderad dem…

• sunil

Medlem
    28 september, 2003 vid 20:16

Silvertejp eller monofilmstejp håller bra så länge seglet inte utsätts för några större påfrestningar men om det spricker ganska lätt upp tille ett stort hål, en sån lagning hos ett segelmakeri kostar nog inte mer än tre-fyra hundra.

• clemens

Medlem
    28 september, 2003 vid 20:31

Ja skulle gissa att de kostar mer, kanske till och med runt 1000 kr……..surt sa räven frown.gif

• styret

Medlem
    29 september, 2003 vid 07:32

det beror på hur segelmakarn lagar det. byter han rutan kanske det kan vandra av uppåpåt tusenlappen, lite under.
    Men om han limmar över det med märkduk eller vad det heter så kommer priset ner till runt 400 skulle jag tro.

• racso

Medlem
    29 september, 2003 vid 07:52

Se för fanken upp med gransegel! Berätta precis hur du vill ha det lagat, annars får du tillbaka seglet, lagat med rosa tråd och tejp.

(Men annars är dom bra, breätta hur du vill ha det bara)

Morsning/Oscar

• anonym-anvandare

Medlem
    29 september, 2003 vid 08:49

har seglet varit utomlands så kan monofilmen
    brytits ner av UV-ljus, typ bara aska kvar.
    Men kanske monofilmen är ok.

• anonym-anvandare

Medlem
    29 september, 2003 vid 10:02

Om du betalar 1000:- för att laga seglet så e du bra blåst.. 300:-/400:- är normalt för en ruta. svindyra surfers tar inte mer än 500:- och alla vet ju hur surfers ligger i priser..(om man inte går ner på knä och)//Aggro

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums pajat segel…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.