Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Panik hake till selen 29,95
-
Panik hake till selen 29,95
Publicerad av gugge på 2 juni, 2003 vid 14:25Tro det eller ej, jag hittade en rätt shysst panikhake för selen idag. Kostade 29,95. Ja dom där 95 örena vet jag inte var dom kommer ifrån. Men haken så OK ut. Behöver modifieras lite för att få bra tag vid utlösning!!! He he där fick jag till det.
Önskas bild kan jag sticka och fixa en.
anonym-anvandare svarade 21 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Jag har inte köpt den ännu, men jag kan sticka och ta ett kort. Kommer senare idag.
Det har öppnat en sån där allt i allo butik här som jag inte kommer ihåg vad den heter.
Gillar ni vad ni ser kan jag fixa dom åt er.
Stay tuned!
-
och du menar alltså att något för 29:95kr står pall för 300kg tryck?
-
Vad är den till för egentligen? Kan vara intressant att veta. Det är ju onekligen billigare än en wichard för 5-600
/Lasse -
Vad är det för material?
det ser inte ut att vara rostrfitt stål… -
Den SER bra ut. Provhäng dig i ett rep å se att den verkligen löser ut uder tryck. Tänk på att metallfjädern i mekanismen kan rosta. Mekanism = kärvar med sand….
Hoppas att den funkar ändå / Joa -
är det inte en såndär man använder för att haka fast hästar??
stableboy//
-
Såg en sånn på klubben för ett tag sen och måste tyvärr säga att jag tror inte den pallar trycket något längre tag och inte heller några 300 kg…
Den är inte rostfri utan typ cromad eller glavad eller nått och där är för många rörliga delar som kan kärva med sand och saltvatten…
Ett intressant faktum är att saltvatten är DET mest frätande ämne som finns! ja det tar lång tid men det förstör allt…. t.o.m ädelmetaller (guld) som annars tål det mesta…
600 kr är en billig livförsäkring speciellt när man just lagt 20000 + på en kiteutrustning! jag håller på Winchard…
Dessutom kostar den inte mer än 450:- på hjertmans… (dom har postorder). -
Ja, for 26,95 som den kostar kan det ju vara värt att testa.
Klart den håller, jag har seglat i 30 år och vet rätt bra när grjer håller eller inte.
Logga in för att svara.