Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Panik hake till selen 29,95

• kitelife

Medlem
    4 juni, 2003 vid 07:04

Ja Ja det är ditt liv…. ooo.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    4 juni, 2003 vid 07:14

Jo dwet stämmer att den är till för hästar. MIn lilla syster rider och hon har några såna och dom klarar nog vicktn för dom klarar när en häst slänger sig bakåt men å adra sidan är det ett ryck men då blir kraften ganska så stor ni kan ju själva tänka en en häst på 500-600 kg som hastar sig med all kraft och den ska enligt uppgifter från ryttare gå att öppna jämt men jag har skälv inte provat så jag lovar inget den finns oxå på hööks ( http://www.hooks.se ) Sök på panikhake

• gugge

Medlem
    4 juni, 2003 vid 07:48

Nå,
    va vare jag sa!
    Varför är alla så envisa med tycka billigt kan vara bra?
    Att den sedan inte är i rostfritt är ju en annan sak. Jag kan hålla med om att det vore det bästa men valfrihet tror jag ingen säger nej till.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 juni, 2003 vid 09:10

I have no real experience of the cheap horse shackles. One I tried in a shop the other day was quite hard to trigger – you had to pull back on a metal sleeve. It would be difficult to operate in a panic situation.

But that is something you can easily decide yourself.

The main thing is that you absolutely must test these things when they are under load. There are loads of shackles around which look good and can take the strain. The point is that when loaded up they can be _impossible_ to open.

Set up a rope so that you hang a few cm from the ground, and try and release. Then try again with an extra 50kg.

There are very few that work well. The wichard 2673 is the best known.

Cheers,
    Dave

• anonym-anvandare

Medlem
    4 juni, 2003 vid 10:48

Skulle tro det…..
    Haken ser ut som hakarna som man har till hästar i häasttransoprter. Den e nog safe.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 juni, 2003 vid 12:12

Jag tror nog att en panikhake funkar helt ok. Ett tag. Man får nog bara finna sig i att byta ut den betydligt oftare än en i rostfritt, men håller man koll på den och byter den tillräckligt ofta, så funkar det säkert.

Personligen tänkte jag nog investera i en wichard ändå, men vilken storlek är att rekommendera?
    Jag har kollat på Wichards hemsida och den minsta där räcker ju helt klart med avseende på belastning osv, men är det pilligt att få in chickenloopen i den?

/Rasmus

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Panik hake till selen 29,95

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.