Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Parkvägen onsdag?

  • pjoter

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 13:26

    nope. men tänkte åka ner imorrn em om de fortfarande blåser lite.

  • hakanh

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 14:26

    Tjena funderar på lundåkra eller näset och för tillfället ser det ut att bli mer vind på näset. Jag kör antingen heldag eller em.

    MEN…vad gäller egentligen på parkvägen nu? Som jag har förstått det så är det förbjudet att köra där nu men många pratar fortfarande om att åka där, även folk som jag tror känner till förbudet. Är det fortfarande så att en viss del av spoten funkar? (längre upp mot kanalen). Enligt kartorna som blivit postade av skotten så har det sett ut som hela parkvägen är i det förbjudna området.

    Om nu parkvägen är totalförbjuden så blir det väl falsterbo eller kämpinge som gäller på näset vid sydost (beroende på vad man vill ha för typ av åkning)

  • kamikazekiteren

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 15:36

    Pjot potatis och jag skal åke tidligt från jubb ( ca. 14.00) Om det er forbjudit eller inte, vi kjör hårdt i parkis!

  • bohm

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 16:00

    ser ut och vara mest vind runt 11-tiden. Jag kör ner nångång då.

    Om man kommer från rödljusen och kör, så svänger man ju höger-vänster en bit in på den vägen för att komma till parkvägen.
    Om man bara fortsätter på vägen (eller svänger svagt åt vänster) istället, är det tillåtet att köra där?

  • gh0st

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 16:11

    @bohm 506232 wrote:

    ser ut och vara mest vind runt 11-tiden. Jag kör ner nångång då.

    Om man kommer från rödljusen och kör, så svänger man ju höger-vänster en bit in på den vägen för att komma till parkvägen.
    Om man bara fortsätter på vägen (eller svänger svagt åt vänster) istället, är det tillåtet att köra där?

    ja det är det, that is om du menar att man fortsätter på vägen innan man vanligtvis svänger höger.

  • hakanh

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 16:44

    Förresten, någon från lund som ska köra ner till parkis imorn? Hade gärna hakat på isf. Polaren som har tillgång till bil är helt nerkörd i uppsatsarbete.

    Sticker snart utomlands en längre tid så därför jag själv inte har bil för tillfället.

    /Håkan 0709137985

  • wibban

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 17:23

    @bohm 506232 wrote:

    ser ut och vara mest vind runt 11-tiden. Jag kör ner nångång då.

    Om man kommer från rödljusen och kör, så svänger man ju höger-vänster en bit in på den vägen för att komma till parkvägen.
    Om man bara fortsätter på vägen (eller svänger svagt åt vänster) istället, är det tillåtet att köra där?

    Nej det är det inte…. fast det verkar ju som att de flesta åker där iaf…
    Zoomar du in bilden på den klistrade länken om näset så ser du området som är tillåtet tydligt.

  • schmitz

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 20:24

    så det är strandvägen som gäller istället?

    jag kör från malmö vid 9-10.. någon av er som är där då? kan ta in en till i bilen om ni vill dela soppa

  • molle73

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 20:44

    Schmitz jag kör ner halv 9 men måste vara i Malmö runt 12 igen..
    Finns du där så dax?

  • molle73

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 20:45

    Schmitz jag kör ner halv 9 men måste vara i Malmö runt 12 igen..
    Finns du där så dax?

  • schmitz

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 20:56

    hade inte tänkt vara så tidig, men jag kan säkert ställa upp.. vi kan väl kolla prognosen på morgonen och höras sen? 076-3213993

  • molle73

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 21:06

    Låter bra.

  • kamikazekiteren

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 05:03

    @bohm 506232 wrote:

    ser ut och vara mest vind runt 11-tiden. Jag kör ner nångång då.

    Om man kommer från rödljusen och kör, så svänger man ju höger-vänster en bit in på den vägen för att komma till parkvägen.
    Om man bara fortsätter på vägen (eller svänger svagt åt vänster) istället, är det tillåtet att köra där?

    stemmer!!

  • kamikazekiteren

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 05:06

    lite bris från 12 låter fint, blir nok en kanondag om man inte kommer for sent. pjot och jag skal prova at vara der ca 14.00. Nick kommer du med???

  • schmitz

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 13:14

    kanondag på näset idag.. lagom choppigt, strålande sol och jämn vind 😀

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Parkvägen onsdag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.