Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Passform WS.

• Passform WS.

Publicerad av nordgren på 4 april, 2003 vid 13:16

Hallå alla, jag har just inhandlat mig en ny våtdräkt (np 3000) och funderar lite på om den är bra storleksmässigt eller om jag ska byta till en lite mindre, det är nämligen så att den sitter jäkligt bra men just i ryggen så är det lite luft och den sitter inte helt slimmad. Det kan ju bero på muskelaturen och att det blir en ”ränna” längst ryggraden och mellan skulderbladen. Hur brukar det vara?
    Min första våtdräkt som ni förstår, har bara lånat en polares förr och det var en gammal en från tidigt 90-tal som var för liten så den spräckte man nästan när man råkade spänna ryggmusklerna. smirk.gif

Jag har köpt strlek 106 och är 192cm lång 113cm bröst 92cm midja, så storleken ska vara perfekt.

Obs. Kan inte prova olika så lätt heller då jag bor i Karlstad och köpt från SP.

Tacksam för svar.

nordgren svarade 22 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • johan_m

Medlem
    4 april, 2003 vid 13:24

Hej!.
    Kollar
    http://www.neilpryde.com/product/2003/wwear03/size_chart.html
    där har du en storleksguide för Neilpryde dräkter, det är Europeiska storlekar som gäller sedan.

/johan

• nordgren

Medlem
    4 april, 2003 vid 13:30

Jo jag har kollat där och på pappret så är det helt rätt, men av brist på erfarenhet så vet jag inte helt hur den ska sitta. Men står jag normalt så är det inte så farligt, bara lite luft i ryggen men om jag böjer mig bakåt eller lyfter händerna över huvudet så blir det rätt mycket luft på ryggen så det är det jag funderar över, när jag kommer att vara i vattnet så kommer det kanske att komma in väldigt mycket vatten? confused.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    4 april, 2003 vid 15:19

Första åren då jag hade min nuvarande våtdräkt så blev det precis som du beskriver en ”ränna” längs ryggen. Men för 1.5 år sedan så började jag träna på gym och nu sitter den som ett andra skinn!, perfekt!.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 april, 2003 vid 16:12

Hade en dräkt som var lite bubblig över ryggen, och det var inga problem. Hellre det än en för trång dräkt som bara gör att du blir trött fortare.
    /Robin

• feg

Medlem
    4 april, 2003 vid 21:12

Jag hävdar att ”rännan” inte är nåt problem. Jag har en ordentlig ränna när jag står normalt men under segling är det inget problem eftersom armarna är frammåt uppåt vilket även drar med sig axlar och skuldror. Lite ”vakumsug” upplever jag när jag hamnar i vattnet men det är ingen fara.

/feg

Mitt problem är att min dräkt växt under det senaste året eftersom jag skött gymträningen dåligt smile.gif

• nordgren

Medlem
    5 april, 2003 vid 09:19

feg: Okej ja då är det säkert inte så stora problem för mig, det är just när man hamnar i vattnet och simmar runt som jag misstänker att det kommer att sippra in vatten då man drar armarna bakåt när man simmar… Men det funkar nog får vi hoppas.

• styret

Medlem
    7 april, 2003 vid 12:05

Jag har exakt samma dräkt fast årsmodellen äldre. 02:a.

inte hellr jag är världens flitigaste gymbesökae och har samma problem, på land. som det sas tidigare ordnar det till sej i vattnet och känns knappt att få in lite vatten längs ryggen. så mycket blir det inte.

seglade förra veckan med samma dräkt och rätt mycket bad utan problem

• s238

Medlem
    7 april, 2003 vid 13:53

Huvudsaken att du har lite luft för underarmar och biceps eftersom du annars kommer att få kramp väldigt tidigt. Vid ryggen kommer den att sitta bra när du böjer dig och dyl skulle jag tro.
    Bara ut och testa!!! wink.gif

• nordgren

Medlem
    7 april, 2003 vid 15:18

Hehe okej isen har inte släppt här i Karlstad än men jag funderar på att hoppa ner i Klarälven för att testa hur den fungerar. cool.gif

Jo i underarmarna och runt biceps finns det lite luftrum så det blir nog inte så mycket kramp får vi hoppas.

-Snart är vattnet fritt jippie!-

• anonym-anvandare

Medlem
    8 april, 2003 vid 06:45

Isen har visst släppt i Karlstad. Jag var där i söndags och det var isfritt strax söder om Karlstad(förutom inne i vikarna). Jag kommer inte ihåg vad spotten heter, men där ligger ett känt sport och fritidsområde där många brukar surfa.

• nordgren

Medlem
    8 april, 2003 vid 14:52

Jaha var det i getingberget?
    Tufft då borde det snart bli premiär då. =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Passform WS.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.