Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Patetiska vågsurfare ;)

  • sourra

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 20:51

    Håll lite höjd nu pågar

  • neven

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 20:52

    Can´t we all just get along!!??

  • sharkboy

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 20:57

    yeah actually, have nothing against kiting, just saw that Haze was trying to make me look like an idiot without arguing what I was trying to say. I found it offensive.

    My apologies to the kiting world, but honestly, does the boardies on the outside of the wetsuit help with anything? Like the harness?

  • haze

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 21:03

    Sharkboy: Never try to get you looking like a idiot. Or when did i try that? Boardies helps you if you are a beginner to keep the wetsuit to not be schrated in the ass 😉

  • sharkboy

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 21:07

    well you wrote Patetiska Vågsurfare in the title of this and put a link to a thread where I had written and stated my opinion. And then called me pathetic before trying to make fun of me for working at a skateshop (which I don’t)and thinking spots should be secret (which I don’t necessarily either but felt that I could argue why that attitude should be respected)

    So yeah, I would say that you were trying to make a mockery out of me. But thanks for the answer about the boardies, I thought it must have some more significant use than that though

  • haze

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 21:15

    Sorry if you take it personaly Sharky. It not that i mean. I still mean like i write on surfsverige i think is so stupid to dont learn more people to do the best thing you now. SURFING!!!

  • nic

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 21:22

    Vissa av oss har också behov att slå sig för bröstet för att vi har så god stämning kring våra kitespots. Glöm inte vi behöver alla hålla ihop för att skydda våra spots.

    Happy surfin i alla fall,
    nic

  • melker

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 22:01

    ojojoj Kite och vågsurf är som natt och dag. En kitare kan inte fatta överhuvudtaget hur det är att vara surfare på en fin spot som översköljs med folk i line upen.

    Sen är jag helt med på boardshiortsgrejen utanför dräkten. What the fuck. Och då har själv haft det på mig. Det är helt idiotiskt och det där med att det skyddar nybörjares rövar är bara bullshit. Kite är för tyskar och wanna be tyskar och då kommer såna saker som boarshortsen på köpet.

    Nej tacka vet ja, Liftass

  • kvabbso

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 06:55
    oldschool;479875 wrote:
    Gislöv med 200 pers låter ju kul……???!!!!!!!! Lite skillnad på kite/windsurf å surf när det kommer till crowdkänslighet. Problemet med surfing i sverige är att när ett spot blir “känt” kommer ju 30 kooks och lägger sig mitt i lineupen och helst på insidan, ligger där som en jävla hinderbana. Sen så är det inte så kul längre.
    Så om ni inte surfar så har ni inte en jävla aning om vad ni snackar om 😉

    He he, ett tips e att göra en terminatorbräda epoxa fats en himla massa häftstifft i fören och slipa fenorna, sen ska du se att det blir ett nöje att köra hinderbana

  • tom-tom

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 07:06

    Djävla anala människor.

  • kvabbso

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 08:07
    Melker;479970 wrote:
    ojojoj Kite och vågsurf är som natt och dag. En kitare kan inte fatta överhuvudtaget hur det är att vara surfare på en fin spot som översköljs med folk i line upen.

    Sen är jag helt med på boardshiortsgrejen utanför dräkten. What the fuck. Och då har själv haft det på mig. Det är helt idiotiskt och det där med att det skyddar nybörjares rövar är bara bullshit. Kite är för tyskar och wanna be tyskar och då kommer såna saker som boarshortsen på köpet.

    Nej tacka vet ja, Liftass

    Nä heller hur???? I bland är det mer kite´s än kön till flomeride första soliga dagen på liseberg. Jag trodde att det vi hade lite vassa armbågar ibland kitearna men vågsurfarna borde för faan skaffa ett eget land, verkar ju inte tåla människor. NÄ Melker åk hem till Saltkråkan och stanna där. Men tråden Hasse la in var hemskt rolig läsning.

  • skejtar_henke

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 08:20

    Jag håller med Melker. Min vågsurfkarriär är väligt kort. Den har knappt böjrat eller slutat. Vet inte vilket. Men håller med honom. Kite är ju lite tyskt och är ju faktikst inte hälften så stylish som vad vågsurf är. Sjukt mycket svåare än kite. Dom som är dukiga på det förtjänar respekt.
    Sen så kan jag förstå varför man vill håll det hemligt. All vilja åka på samma ställe där vågbrytet är. Så då blir det ju väldigt trångt väldigt fort. Inte som när vi har hela havet att leka på .. Dom har en våg ett specifikt ställe där alla vill droppa in. Tack fan för att det blir trångt och crowded.
    Fast måste ju tillägga att jag älskar kite och min shorts utanpå våtdräkten trots att det är lite tyskt..

  • kvabbso

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 08:26

    tyskt Va Det Ja…….

  • patrikol

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 09:16

    @skejtar_henke 480040 wrote:

    Jag håller med Melker. Min vågsurfkarriär är väligt kort. Den har knappt böjrat eller slutat. Vet inte vilket. Men håller med honom. Kite är ju lite tyskt och är ju faktikst inte hälften så stylish som vad vågsurf är. Sjukt mycket svåare än kite. Dom som är dukiga på det förtjänar respekt.
    Sen så kan jag förstå varför man vill håll det hemligt. All vilja åka på samma ställe där vågbrytet är. Så då blir det ju väldigt trångt väldigt fort. Inte som när vi har hela havet att leka på .. Dom har en våg ett specifikt ställe där alla vill droppa in. Tack fan för att det blir trångt och crowded.
    Fast måste ju tillägga att jag älskar kite och min shorts utanpå våtdräkten trots att det är lite tyskt..

    Vågsurfare är mina idoler.

    Har alltid själv velat vara en men bor på fel ställe tyvärr.

    Enda riktiga surfarna om man nu skall vara riktigt ärlig.

    Håller med Henke för övrigt

  • hengo

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 10:56

    va e de för bull om att kite inte är stylish. Alltså det är fan skildnad på kite och kite… Kite kan vara jävligt fult och är det oftast med dingeldangel och stroppar. MEN titta på tex. andre philip, eller moe goold, det är fan så mycket mer stylish än en del vågsurf. Ännu mer style blir det när man vet hur svårt det faktiskt är att åka så och hur få dom som kan det är.

    Vågsurf är såklart jävlit stylish det med, men på ett annat sätt.

    det är upp till oss kiteare att börja åka snyggare om vi nu har ett behov utav att det ska se stylish ut när vi kör för att inte bli ratade av alla andra brädsporter. Så härmed uppmanar jag alla att köpa bindnigar och sluta hoppa med kiten!

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Patetiska vågsurfare ;)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.