Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Patetiska vågsurfare ;)

  • haze

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 09:57

    Var även en blinkade smiles efter den rubriken Sharkboy. Vi har en liten rå jargong på denna sida som du märker.

    Och jag är fortfarande vågsurfare. Och förmodligen ganska så många fler kitesurfare oxå. Vågsurfingen är ju den riktiga brädsporten och urmodern till all surfing. Detta går aldrig att komma ifrån.

    Lägg ner detta nu. Tycker det bara är tråkigt att allt skall vara så hemligt med alla spots och alla är så rädda att folk skall komma och surfa för att det är för mycket folk. Har varit utomlands på flera ställen som är värre än sverige och även bättre än sverige..

    Ber så hemskt mycket om ursäkt att jag kallade vågsurfarna för patetiska. Alltså mig själv inkluderad. Och jag visste inte att ni skulle ta så illa upp. Och ber om ursäkt att jag skrev denna tråden över huvudtaget.

  • sharkboy

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 12:14

    no worries Hasse/Haze, är egentligen inte sur alls, men känner att jag får försvara mina synpunkter för att dem har blivit grovt misstolkats flera gånger om och om igen. Dessutom har folk kallat mig saker och gått till angrepp personligt för att jag har haft synpunkter.

    Men jag har visats mig inte vara något bättre när jag kallade kite bögigt och det ber jag om ursäkt för själv.

  • haze

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 12:19

    Lugnt Sharkie 😉 Klart du får förklara dig. Och som jag skrev visste jag inte att du inte var inblandad i butiken längre. Elakt påhopp av mig där. Vi syns någon dag när det blåser om det kommer någon blåst i detta tråkiga land. (lite bitter på vinden nu)

  • sharkboy

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 12:49

    coolt, ses kanske på VBG tävlingen på lördag i fall det blir av

  • nic

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 13:49

    Omröstning, vilken slut text tycker ni ska rulla när jag gör film av denna tråden:

    Slutet gott, allting gott…

    eller…

    å så levde de lyckliga alla sina dagar 😛

    nic

  • patrikol

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 15:09

    Grymt avundsjuk på alla riktiga surfare och kommer alltid att vara det.

  • nic

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 16:30
    patrikol;480772 wrote:
    Grymt avundsjuk på alla riktiga surfare och kommer alltid att vara det.

    Meh, jag får mer vågsurf med hjälp av kite å vågbräda en bra session än de flesta vågsurfare får ihop på ett år.
    Fast det är vårt ursprung och det är ren nostalgi att se dem kämpa i lineuppen och vi behöver dem för att rädda våra spots. Så all cred till de som fortfarande vill paddla fram till vågorna.

    nic

    PS: blev visst en bild på brorsan men ni fattar…

  • kasimir

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 16:34

    Haha fy fan att ni orkar.

  • skotten

    Medlem
    17 juli, 2009 vid 00:53

    haha this thread is just so good I couldnt let it die

  • roland

    Medlem
    17 juli, 2009 vid 02:05

    Tack har helt missat den…..fan vad efter man blev!! han läsa länge… innan jag fatta att det var gammalt…

  • skotten

    Medlem
    17 juli, 2009 vid 11:51

    haha wasnt it awesome : ) Steffo-style to the belly

  • ollep

    Medlem
    17 juli, 2009 vid 15:03
    SharkBoy;479945 wrote:
    yeah actually, have nothing against kiting, just saw that Haze was trying to make me look like an idiot without arguing what I was trying to say. I found it offensive.

    My apologies to the kiting world, but honestly, does the boardies on the outside of the wetsuit help with anything? Like the harness?

    Does a hat on the top of your head help you with anything in the middle of the summer? Prolly not, still you often see hats on the pub/på lokal in the middle of the summer, why? Because it looks badass, no reason to write “för att det skaver mindre” eller? 😉

  • skejtar_henke

    Medlem
    17 juli, 2009 vid 23:42

    men jag kan nog förstå att vågsurfarna är lite hemliga. Tänk om du ha en jättbra sport och allt vill droppa in på samma ställer där brytet är.. Då är det inte så kul om det är helt jälva fullt med nybörjare och fullt med folk. Det fattar jag.. Sen är dom lite löjliga det kan man nog instämma i.. Men jag fattar farför det är som det är och vi har liksom inte samma problem med ett helt hav att åka på….

  • skotten

    Medlem
    18 juli, 2009 vid 01:56

    nja… everyone has to learn right?? thats why there is no “elite” zone in habo

  • stor-dansken

    Medlem
    18 juli, 2009 vid 11:06

    Sjukt bra tråd, blir sugen på att kränga på mig mina speedos utanpå våtdräkten och åka till mitt hemliga smultronställe.

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Patetiska vågsurfare ;)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.