Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Peter på BEST har gjort det…..

  • lafleur

    Medlem
    5 maj, 2005 vid 22:27

    Det är nog det de försöker köra med. Om du inte är nöjd med draken så får du pengarna tillbaka plus $100

  • luuddee

    Medlem
    5 maj, 2005 vid 22:42

    jo frakt tillkommer om du inte vill vänta hur länge som helst. . frakten kostar 100 dollars extra med fedex istället för båtfrakt. . hmm. sen tillkommer tull o moms o skit med.. blir dyrt attan att köba en sånn

  • lafleur

    Medlem
    5 maj, 2005 vid 22:48

    ok, om du vill skicka med fedex.. ja..

    MEN tull och moms tillkommer inte! De har skeppar sakerna ifrån barecelon i Spanien och det ligger inom EU -> ingen tull och moms.

  • lafleur

    Medlem
    6 maj, 2005 vid 08:10

    fan va det disskuteras på kiteforum.com smile.gif

  • zebulon

    Medlem
    8 maj, 2005 vid 22:09

    Försäljning till privatperson tillkommer spansk moms. Köps produkterna av ett företag slipper detta betala moms inom EU… tongue.gif

    /JOnas

  • lafleur

    Medlem
    9 maj, 2005 vid 05:43

    ok, fult av best att gå ut med det då….

  • kaiser

    Medlem
    9 maj, 2005 vid 05:52

    BEST e fula det har jag alltid sagt!

    Skickar man drakar i andra färger än man lovat och sen kräver att vi ska köpa mer varor (med ngt avdrag) har man rätt att snacka skit om ett företag som BEST. Därav mitt hat.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 maj, 2005 vid 09:05

    om prestandan på draken stämmer så kan de ju prissätta hur de vill tilss konkurrenterna har något likvärdigt…
    Vem vill inte ha en 20m som svänger som dagens 12or ?!?
    eller e det bare hype confused.gif

  • skanepaul

    Medlem
    9 maj, 2005 vid 09:11

    Vi får väl se.

  • leftcoaster

    Medlem
    9 maj, 2005 vid 21:48

    står att det kommer från Spectra fibern, vilken är den starkaste som finns tillgänglig idag (håller på med examensarbete om den just nu) …dock vet jag om jag skulle kalla den ny. Idén om att tillverka den kom på 30-talet och den första fibern tillverkades 1979 tongue.gif

  • brickan

    Medlem
    10 maj, 2005 vid 07:41

    Svar till:


    står att det kommer från Spectra fibern, vilken är den starkaste som finns tillgänglig idag (håller på med examensarbete om den just nu) …dock vet jag om jag skulle kalla den ny. Idén om att tillverka den kom på 30-talet och den första fibern tillverkades 1979 tongue.gif

    [/ QUOTE ]

    Lite därför jag regerade på att folk försöker få det att låta som den inte håller.
    Men sen om den flyger som en gud blir nog snart uppenbart dom sitter i klistret om den inte är överjävlig.

  • annas

    Medlem
    10 maj, 2005 vid 08:11

    Svar till:


    BEST har ensamrättigheterna på materialet.. De andra märkena är fucked om det nu skulle visa sig att materialet har de grymma egenskaperna som BEST lovar..

    [/ QUOTE ]

    just det och någon har haft ensamrätt på kiten i 15 år (läs Bruno/Takoon), någon på 5e linan osv, säg bara vem som INTE sket i det.. iofs, det ska väl vara best som har pengarna till att stämma de andra kanske..

  • luuddee

    Medlem
    10 maj, 2005 vid 08:39

    hmm att materialet är så starkt.. det är starkt . men måste limmas.om det går i sönder vilket räcker med en liten liten rispa så blir det väldigt skört.. det måste då lagas på riktigt av de på fabriken för att det ska hålla i och emd att ingen annan kan göra.

    på tal om ensamrätten.. det va ju faktiskt erci som hitta de o hugo har snackat om det mer än ett halvår nu.. muppigt

  • skanepaul

    Medlem
    10 maj, 2005 vid 08:42

    Detta material är unikt framtaget för Best, inget som funnits innan tydligen. Läs mer på Kiteforum.

    SOm sagt, det ska bli intressant att följa detta.

  • zoolander

    Medlem
    10 maj, 2005 vid 09:00

    men det e ju kanske lite dumt att göra ett förhastat köp.. skulle denna vara så himla bra som dom säger lå lär ju ryktet sprida sig när allmänheten börjar köra på dom kitesen.. och gen. 2 av den kiten lär jubli bra mycket bättre än gen1 eftersom att den kan ju inte vara så värst hårt testad om ingen har vetat om projektet förräns nu! vi få se!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Peter på BEST har gjort det…..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.